Automobilka Seat představila na výstavě "Smart City Expo" konané v Barceloně svůj nový koncept Leon Cristobal, který byl pasován do role nejbezpečnějšího vozu v historii značky. Ostatně o tom hovoří i jeho název, který se vztahuje k patronovi všech řidičů, kterým je svatý Kryštof.
Kryštof se totiž španělsky řekne Cristobal, odtud tedy onen zvláštní název konceptu. A proč nejbezpečnější vůz v historii? Díky šesti novým senzorům, které by měly zabránit riziku vzniku nehod. Nečekejte však žádné pokročilé systémy spojené s autonomní jízdou, v Seatu totiž dobře vědí, že nejčastějšímu důvody nehod se stává únava, nevěnování pozornosti řízení, vysoká rychlost nebo konzumace alkoholu.
Podle průzkumu pak právě tyto poměrně "všední" důvody stojí za vznikem až 80% dopravních nehod. Právě proto je v automobilu zabudován analyzátor hladiny alkoholu v dechu, díky čemuž vám vůz snadno zabrání odjet, pokud jste pili. Další novinkou je také jakýsi osobní asistent nazvaný "drive-coach", který vás upozorňuje na bezpečnostní rizika.
Nechybí ani centrální zpětné zrcátko se zabudovanou obrazovkou, díky čemuž se povedlo takřka eliminovat slepý úhel. Vůz má také funkci "Mentor", díky čemuž můžete omezit maximální rychlost a sledovat pohyb vozu v případě, kdy zapůjčíte vůz třeba svým dětem. Za zmínku také jistě stojí mód Guardian Angel (Strážný Anděl), který při aktivaci zapne všech 15 aktivních i pasivních bezpečnostních systémů ve voze.
Samozřejmostí je i tzv. černá skříňka, díky které dokáže vůz zaznamenávat data z autonehod a případně i jejich záběry.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.