Že jste o společnosti RAESR ještě nikdy neslyšeli? Nedivíme se, jedná se totiž o malý start-up projekt z Kalifornie, který si vzal již v roce 2012 za cíl vytvořit ultimativní elektrický hypersport nové generace. Zda se to povedlo nevíme, nicméně jejich prototyp Tachyon Speed vypadá na prvních záběrech skutečně působivě.
O vysokých ambicích mluví už sám název "Tachyon Speed", který se vztahuje k hypotetické a dodnes neprokázané částici, která je schopná pohybovat se nadsvětelnou rychlostí. Ovšem zatímco Tachyony se objevují zatím pouze ve Sci-Fi seriálech, Tachyon Speed je skutečný a v akci jsme ho moli vidět například během spotu společnosti E-On, který měl podpořit elektromobilitu.
Co se samotného pohonného systému Tachyon Speed týče, zde bohužel nemůžeme sloužit. Prozatím známe pouze pár čísel, která však působí vcelku působivě: výkon 1250 koní, točivý moment 4949 Nm, zrychlení z 0 na 96 km/h pod 3 sekundy a maximální rychlost 386 km/h. To nevypadá vůbec zle.
Navíc je celý vůz uzpůsoben k čistě k sportovním / závodním účelům. Kabina byla silně inspirována kokpitem stíhačky, což je vidět už na první pohled. Řidič tak sedí uprostřed a měl by mít dokonalý přehled. Tvar vozu byl navíc uzpůsoben co nejlepším aerodynamickým vlastnostem, proto na přídi nalezneme čtyři menší zafixovaná křídla a vzadu vzadu jedno velké nastavitelné křídlo. Celková přítlačná síla by se měla pohybovat okolo 454 kg, přičemž samotná karoserie vozu se díky použití karbonu a kevlaru zastavila na váze 1338 kg.
Co se dojezdu týče, RAESAR sebevědomě prohlašuje, že v městském provozu zvládne Tachyon Speed až 241 kilometrů na jedno nabití, při častějším využívání jeho potenciálu to však bude jistě méně. Společnost také oznámila, že již začala přijímat objednávky od potencionálních kupců, ovšem jejich počet bude omezen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.