Že jste o společnosti RAESR ještě nikdy neslyšeli? Nedivíme se, jedná se totiž o malý start-up projekt z Kalifornie, který si vzal již v roce 2012 za cíl vytvořit ultimativní elektrický hypersport nové generace. Zda se to povedlo nevíme, nicméně jejich prototyp Tachyon Speed vypadá na prvních záběrech skutečně působivě.
O vysokých ambicích mluví už sám název "Tachyon Speed", který se vztahuje k hypotetické a dodnes neprokázané částici, která je schopná pohybovat se nadsvětelnou rychlostí. Ovšem zatímco Tachyony se objevují zatím pouze ve Sci-Fi seriálech, Tachyon Speed je skutečný a v akci jsme ho moli vidět například během spotu společnosti E-On, který měl podpořit elektromobilitu.
Co se samotného pohonného systému Tachyon Speed týče, zde bohužel nemůžeme sloužit. Prozatím známe pouze pár čísel, která však působí vcelku působivě: výkon 1250 koní, točivý moment 4949 Nm, zrychlení z 0 na 96 km/h pod 3 sekundy a maximální rychlost 386 km/h. To nevypadá vůbec zle.
Navíc je celý vůz uzpůsoben k čistě k sportovním / závodním účelům. Kabina byla silně inspirována kokpitem stíhačky, což je vidět už na první pohled. Řidič tak sedí uprostřed a měl by mít dokonalý přehled. Tvar vozu byl navíc uzpůsoben co nejlepším aerodynamickým vlastnostem, proto na přídi nalezneme čtyři menší zafixovaná křídla a vzadu vzadu jedno velké nastavitelné křídlo. Celková přítlačná síla by se měla pohybovat okolo 454 kg, přičemž samotná karoserie vozu se díky použití karbonu a kevlaru zastavila na váze 1338 kg.
Co se dojezdu týče, RAESAR sebevědomě prohlašuje, že v městském provozu zvládne Tachyon Speed až 241 kilometrů na jedno nabití, při častějším využívání jeho potenciálu to však bude jistě méně. Společnost také oznámila, že již začala přijímat objednávky od potencionálních kupců, ovšem jejich počet bude omezen.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?