V automobilce Opel se v posledních dnech dějí samé velké věci. Nejdříve jsme byli svědky přechodu pod křídla koncernu PSA, poté se objevil plán "PACE!" který by měl automobilku znovu učinit ziskovou a nyní se díváme na částečně poodhalenou tvář nového modelu, který by v nabídce Opel mohl znamenat velký krok kupředu.
Na fotce, která se objevila na oficiálním Twitterovém účtu automobilky Opel, není vidět příliš detailů, ovšem i tak se z ní dají vyčíst zajímavé informace. Ta nejzásadnější by se pak dala odvodit podle absence výrazné maska chladiče, což naznačuje, že se bude jednat o elektromobil.
PACE! A first glimpse of #Opel/#Vauxhall in the future. Design will remain a core strength and brand differentiator going forward. pic.twitter.com/r0Vb5xXWzx
— Opel Newsroom (@OpelNewsroom) 9. listopadu 2017
Tvary vozu navíc působí poměrně "svalnatě", výrazně a dominantně, což nahrává karoserii ve stylu SUV. Při pohledu na poslední trendy v automobilovém průmyslu se pak jedná o nejrozumnější kombinaci s největším potenciálem. Nepřehlédnutelným znakem jsou také úzké světlomety, které v horní části lemuje denní svícení ve tvaru písmene L.
Podle webu CarScoops, který na fotografii upozornil, by se mohlo jednat o novou vlajkovou loď automobilky v segmentu SUV. O té už se v Opelu ostatně mluvilo a její příchod by se měl stihnout ještě před koncem tohoto desetiletí. O technice toho prozatím příliš nevíme, ovšem vůz by měl vyrůst na platformě PSA EMP2, kterou využívá i Opel Grandland X nebo vozy Peugeot 3008 & 5008.
Právě s posledním jmenovaným Peugeotem by mohl nový Opel sdílet i některé prvky moderní techniky a technologie, díky čemuž by měl lépe obstát v konkurenci vozů jako Škoda Kodiaq, Nissan X-Trail nebo Hyundai Santa Fe.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?