V automobilce Opel se v posledních dnech dějí samé velké věci. Nejdříve jsme byli svědky přechodu pod křídla koncernu PSA, poté se objevil plán "PACE!" který by měl automobilku znovu učinit ziskovou a nyní se díváme na částečně poodhalenou tvář nového modelu, který by v nabídce Opel mohl znamenat velký krok kupředu.
Na fotce, která se objevila na oficiálním Twitterovém účtu automobilky Opel, není vidět příliš detailů, ovšem i tak se z ní dají vyčíst zajímavé informace. Ta nejzásadnější by se pak dala odvodit podle absence výrazné maska chladiče, což naznačuje, že se bude jednat o elektromobil.
PACE! A first glimpse of #Opel/#Vauxhall in the future. Design will remain a core strength and brand differentiator going forward. pic.twitter.com/r0Vb5xXWzx
— Opel Newsroom (@OpelNewsroom) 9. listopadu 2017
Tvary vozu navíc působí poměrně "svalnatě", výrazně a dominantně, což nahrává karoserii ve stylu SUV. Při pohledu na poslední trendy v automobilovém průmyslu se pak jedná o nejrozumnější kombinaci s největším potenciálem. Nepřehlédnutelným znakem jsou také úzké světlomety, které v horní části lemuje denní svícení ve tvaru písmene L.
Podle webu CarScoops, který na fotografii upozornil, by se mohlo jednat o novou vlajkovou loď automobilky v segmentu SUV. O té už se v Opelu ostatně mluvilo a její příchod by se měl stihnout ještě před koncem tohoto desetiletí. O technice toho prozatím příliš nevíme, ovšem vůz by měl vyrůst na platformě PSA EMP2, kterou využívá i Opel Grandland X nebo vozy Peugeot 3008 & 5008.
Právě s posledním jmenovaným Peugeotem by mohl nový Opel sdílet i některé prvky moderní techniky a technologie, díky čemuž by měl lépe obstát v konkurenci vozů jako Škoda Kodiaq, Nissan X-Trail nebo Hyundai Santa Fe.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.