V automobilce Opel se v posledních dnech dějí samé velké věci. Nejdříve jsme byli svědky přechodu pod křídla koncernu PSA, poté se objevil plán "PACE!" který by měl automobilku znovu učinit ziskovou a nyní se díváme na částečně poodhalenou tvář nového modelu, který by v nabídce Opel mohl znamenat velký krok kupředu.
Na fotce, která se objevila na oficiálním Twitterovém účtu automobilky Opel, není vidět příliš detailů, ovšem i tak se z ní dají vyčíst zajímavé informace. Ta nejzásadnější by se pak dala odvodit podle absence výrazné maska chladiče, což naznačuje, že se bude jednat o elektromobil.
PACE! A first glimpse of #Opel/#Vauxhall in the future. Design will remain a core strength and brand differentiator going forward. pic.twitter.com/r0Vb5xXWzx
— Opel Newsroom (@OpelNewsroom) 9. listopadu 2017
Tvary vozu navíc působí poměrně "svalnatě", výrazně a dominantně, což nahrává karoserii ve stylu SUV. Při pohledu na poslední trendy v automobilovém průmyslu se pak jedná o nejrozumnější kombinaci s největším potenciálem. Nepřehlédnutelným znakem jsou také úzké světlomety, které v horní části lemuje denní svícení ve tvaru písmene L.
Podle webu CarScoops, který na fotografii upozornil, by se mohlo jednat o novou vlajkovou loď automobilky v segmentu SUV. O té už se v Opelu ostatně mluvilo a její příchod by se měl stihnout ještě před koncem tohoto desetiletí. O technice toho prozatím příliš nevíme, ovšem vůz by měl vyrůst na platformě PSA EMP2, kterou využívá i Opel Grandland X nebo vozy Peugeot 3008 & 5008.
Právě s posledním jmenovaným Peugeotem by mohl nový Opel sdílet i některé prvky moderní techniky a technologie, díky čemuž by měl lépe obstát v konkurenci vozů jako Škoda Kodiaq, Nissan X-Trail nebo Hyundai Santa Fe.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?