V automobilce Opel se v posledních dnech dějí samé velké věci. Nejdříve jsme byli svědky přechodu pod křídla koncernu PSA, poté se objevil plán "PACE!" který by měl automobilku znovu učinit ziskovou a nyní se díváme na částečně poodhalenou tvář nového modelu, který by v nabídce Opel mohl znamenat velký krok kupředu.
Na fotce, která se objevila na oficiálním Twitterovém účtu automobilky Opel, není vidět příliš detailů, ovšem i tak se z ní dají vyčíst zajímavé informace. Ta nejzásadnější by se pak dala odvodit podle absence výrazné maska chladiče, což naznačuje, že se bude jednat o elektromobil.
PACE! A first glimpse of #Opel/#Vauxhall in the future. Design will remain a core strength and brand differentiator going forward. pic.twitter.com/r0Vb5xXWzx
— Opel Newsroom (@OpelNewsroom) 9. listopadu 2017
Tvary vozu navíc působí poměrně "svalnatě", výrazně a dominantně, což nahrává karoserii ve stylu SUV. Při pohledu na poslední trendy v automobilovém průmyslu se pak jedná o nejrozumnější kombinaci s největším potenciálem. Nepřehlédnutelným znakem jsou také úzké světlomety, které v horní části lemuje denní svícení ve tvaru písmene L.
Podle webu CarScoops, který na fotografii upozornil, by se mohlo jednat o novou vlajkovou loď automobilky v segmentu SUV. O té už se v Opelu ostatně mluvilo a její příchod by se měl stihnout ještě před koncem tohoto desetiletí. O technice toho prozatím příliš nevíme, ovšem vůz by měl vyrůst na platformě PSA EMP2, kterou využívá i Opel Grandland X nebo vozy Peugeot 3008 & 5008.
Právě s posledním jmenovaným Peugeotem by mohl nový Opel sdílet i některé prvky moderní techniky a technologie, díky čemuž by měl lépe obstát v konkurenci vozů jako Škoda Kodiaq, Nissan X-Trail nebo Hyundai Santa Fe.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.