Apollo Intensa Emozione: Nový supersport, vedle kterého vypadá i Lamborghini nudně

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. října 2017, 12:16 Aktualizováno 26.10.2017, 15:01 Google+

Automobilka Apollo je zpátky a tentokrát s modelem, který vám nedá spát. Jeho jméno je Intensa Emozione a dokonce i ty nejdivočejší super a hyper-sporty vedle věj vypadají nudně. Co ovšem nový model nabízí pod kapotou? A dokáže jet tak oslnivě, jak vypadá? Pojďme se podívat, co o něm prozatím víme.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Apollo Intensa Emozione

Apollo Intensa Emozione | foto: Apollo Automobil

Sdílejte článek

Jak už je na první pohled zřejmé, tohle auto necílí jen na obyčejné milovníky sportovních strojů, ale na skutečně vášnivé řidiče s pořádně naditými konty. Pod kapotou se navíc neukrývá žádný eko-kompromis v podobě přeplňované V8 či V6, ale klasický, atmosfericky plněný, vidlicový dvanáctiválec.

Tato atmosferická V12 o objemu 6.3 litru generuje výkon 780 koňských sil a 760 Nm točivého momentu. Tento výkon pak putuje na kola prostřednictvím sekvenční šestistupňové převodovky s řazením prostřednictvím pádel pod volantem.

Velkým benefitem modelu Intensa Emozione je také poměrně nízká hmotnost: pouhých 1 250 kilogramů, což na podobný stroj opravdu není zlé. Akcelerace z 0 na 100 km/h se odehrává v časech okolo 2,7 sekundy a maximální rychlost se zastavuje až u 335 km/h. Jak už asi tušíte, většina vozu je vyrobena z karbonu, včetně šasi a monokoku pro posádku. O ideální chování na silnici se stará podvozek odvozený od závodního speciálu a takřka na pětníku zastavíte díky karbon-keramickým brzdám Brembo.

Vzhled vozu byl plně podřízen maximální funkčnosti a co nejlepší aerodynamice. Celkově působí Apollo značně agresivně, což ještě podtrhuje obří přední splitter, široké přední i zadní blatníky, masivní přívody vzduchu a obrovské zadní křídlo, pod kterým najdeme trojici koncovek výfuku šikovně integrovaného do nárazníku.

Podobně agresivní jako exteriér je i interiér, kterému dominuje červená barva. Ta se objevuje na palubní desce, sedadlech, volantu i na dalších čalouněných výplních dveří. Vše ostatní je pak vyrobeno z karbonu, s výjimkou trochy černé Alcantary na volantu.

Ačkoliv nejlépe se s vozem budete cítit na závodní dráze, ostatně k tomu máte ve voze i 6-bodové závodní pásy, neztratíte se s ním ani během "normálního" cestování. Posádka má k dispozici 12" palcový diplay infotainmentu s vysokým rozlišením a 5" palcový display ke kontrole ventilace, klimatizace, odmrazování, ambientního osvětlení nebo k nastavení digitálního přístrojového štítu.

Řidič navíc sedí v sedačce, která bude připravena na míru přímo pro něj. Sedačka se vyrábí z karbonu, upevňuje se přímo do podlahy vozu a řidič si poté pohybuje pouze s pedály a volantem. Možná to bude znít paradoxně, ale za menší příplatek by vám měl výrobce nabídnout i klasické závodní sedačky, tedy alespoň dle CarScoops.

A cena? Snad se ani neptejte. Apollo hodlá vyrobit pouze 10 kusů Intensa Emozione, přičemž jeden vyjde na 2.3 milionu Euro, tedy cca 58,9 milionu korun. Za tuto částku však nedostanete jen svůj vůz, ale také možnost podílet se na jeho vývoji a účastnit se  "soutěže" o nejrychlejší měřené kolo na některém z nejzajímavějších evropských závodních okruhů. Nepsanou samozřejmostí jsou pak prví informace o chystaných nových modelech.

Vytisknout

Diskuze: Apollo Intensa Emozione: Nový supersport, vedle kterého vypadá i Lamborghini nudně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Logo VW

Kartelová dohoda mezi německými automobilkami? K věci už se vyjádřil i ředitel…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud