Automobilka Apollo je zpátky a tentokrát s modelem, který vám nedá spát. Jeho jméno je Intensa Emozione a dokonce i ty nejdivočejší super a hyper-sporty vedle věj vypadají nudně. Co ovšem nový model nabízí pod kapotou? A dokáže jet tak oslnivě, jak vypadá? Pojďme se podívat, co o něm prozatím víme.
Jak už je na první pohled zřejmé, tohle auto necílí jen na obyčejné milovníky sportovních strojů, ale na skutečně vášnivé řidiče s pořádně naditými konty. Pod kapotou se navíc neukrývá žádný eko-kompromis v podobě přeplňované V8 či V6, ale klasický, atmosfericky plněný, vidlicový dvanáctiválec.
Tato atmosferická V12 o objemu 6.3 litru generuje výkon 780 koňských sil a 760 Nm točivého momentu. Tento výkon pak putuje na kola prostřednictvím sekvenční šestistupňové převodovky s řazením prostřednictvím pádel pod volantem.
Velkým benefitem modelu Intensa Emozione je také poměrně nízká hmotnost: pouhých 1 250 kilogramů, což na podobný stroj opravdu není zlé. Akcelerace z 0 na 100 km/h se odehrává v časech okolo 2,7 sekundy a maximální rychlost se zastavuje až u 335 km/h. Jak už asi tušíte, většina vozu je vyrobena z karbonu, včetně šasi a monokoku pro posádku. O ideální chování na silnici se stará podvozek odvozený od závodního speciálu a takřka na pětníku zastavíte díky karbon-keramickým brzdám Brembo.
Vzhled vozu byl plně podřízen maximální funkčnosti a co nejlepší aerodynamice. Celkově působí Apollo značně agresivně, což ještě podtrhuje obří přední splitter, široké přední i zadní blatníky, masivní přívody vzduchu a obrovské zadní křídlo, pod kterým najdeme trojici koncovek výfuku šikovně integrovaného do nárazníku.
Podobně agresivní jako exteriér je i interiér, kterému dominuje červená barva. Ta se objevuje na palubní desce, sedadlech, volantu i na dalších čalouněných výplních dveří. Vše ostatní je pak vyrobeno z karbonu, s výjimkou trochy černé Alcantary na volantu.
Ačkoliv nejlépe se s vozem budete cítit na závodní dráze, ostatně k tomu máte ve voze i 6-bodové závodní pásy, neztratíte se s ním ani během "normálního" cestování. Posádka má k dispozici 12" palcový diplay infotainmentu s vysokým rozlišením a 5" palcový display ke kontrole ventilace, klimatizace, odmrazování, ambientního osvětlení nebo k nastavení digitálního přístrojového štítu.
Řidič navíc sedí v sedačce, která bude připravena na míru přímo pro něj. Sedačka se vyrábí z karbonu, upevňuje se přímo do podlahy vozu a řidič si poté pohybuje pouze s pedály a volantem. Možná to bude znít paradoxně, ale za menší příplatek by vám měl výrobce nabídnout i klasické závodní sedačky, tedy alespoň dle CarScoops.
A cena? Snad se ani neptejte. Apollo hodlá vyrobit pouze 10 kusů Intensa Emozione, přičemž jeden vyjde na 2.3 milionu Euro, tedy cca 58,9 milionu korun. Za tuto částku však nedostanete jen svůj vůz, ale také možnost podílet se na jeho vývoji a účastnit se "soutěže" o nejrychlejší měřené kolo na některém z nejzajímavějších evropských závodních okruhů. Nepsanou samozřejmostí jsou pak prví informace o chystaných nových modelech.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.