Automobilka Apollo je zpátky a tentokrát s modelem, který vám nedá spát. Jeho jméno je Intensa Emozione a dokonce i ty nejdivočejší super a hyper-sporty vedle věj vypadají nudně. Co ovšem nový model nabízí pod kapotou? A dokáže jet tak oslnivě, jak vypadá? Pojďme se podívat, co o něm prozatím víme.
Jak už je na první pohled zřejmé, tohle auto necílí jen na obyčejné milovníky sportovních strojů, ale na skutečně vášnivé řidiče s pořádně naditými konty. Pod kapotou se navíc neukrývá žádný eko-kompromis v podobě přeplňované V8 či V6, ale klasický, atmosfericky plněný, vidlicový dvanáctiválec.
Tato atmosferická V12 o objemu 6.3 litru generuje výkon 780 koňských sil a 760 Nm točivého momentu. Tento výkon pak putuje na kola prostřednictvím sekvenční šestistupňové převodovky s řazením prostřednictvím pádel pod volantem.
Velkým benefitem modelu Intensa Emozione je také poměrně nízká hmotnost: pouhých 1 250 kilogramů, což na podobný stroj opravdu není zlé. Akcelerace z 0 na 100 km/h se odehrává v časech okolo 2,7 sekundy a maximální rychlost se zastavuje až u 335 km/h. Jak už asi tušíte, většina vozu je vyrobena z karbonu, včetně šasi a monokoku pro posádku. O ideální chování na silnici se stará podvozek odvozený od závodního speciálu a takřka na pětníku zastavíte díky karbon-keramickým brzdám Brembo.
Vzhled vozu byl plně podřízen maximální funkčnosti a co nejlepší aerodynamice. Celkově působí Apollo značně agresivně, což ještě podtrhuje obří přední splitter, široké přední i zadní blatníky, masivní přívody vzduchu a obrovské zadní křídlo, pod kterým najdeme trojici koncovek výfuku šikovně integrovaného do nárazníku.
Podobně agresivní jako exteriér je i interiér, kterému dominuje červená barva. Ta se objevuje na palubní desce, sedadlech, volantu i na dalších čalouněných výplních dveří. Vše ostatní je pak vyrobeno z karbonu, s výjimkou trochy černé Alcantary na volantu.
Ačkoliv nejlépe se s vozem budete cítit na závodní dráze, ostatně k tomu máte ve voze i 6-bodové závodní pásy, neztratíte se s ním ani během "normálního" cestování. Posádka má k dispozici 12" palcový diplay infotainmentu s vysokým rozlišením a 5" palcový display ke kontrole ventilace, klimatizace, odmrazování, ambientního osvětlení nebo k nastavení digitálního přístrojového štítu.
Řidič navíc sedí v sedačce, která bude připravena na míru přímo pro něj. Sedačka se vyrábí z karbonu, upevňuje se přímo do podlahy vozu a řidič si poté pohybuje pouze s pedály a volantem. Možná to bude znít paradoxně, ale za menší příplatek by vám měl výrobce nabídnout i klasické závodní sedačky, tedy alespoň dle CarScoops.
A cena? Snad se ani neptejte. Apollo hodlá vyrobit pouze 10 kusů Intensa Emozione, přičemž jeden vyjde na 2.3 milionu Euro, tedy cca 58,9 milionu korun. Za tuto částku však nedostanete jen svůj vůz, ale také možnost podílet se na jeho vývoji a účastnit se "soutěže" o nejrychlejší měřené kolo na některém z nejzajímavějších evropských závodních okruhů. Nepsanou samozřejmostí jsou pak prví informace o chystaných nových modelech.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.