Apollo Intensa Emozione: Nový supersport, vedle kterého vypadá i Lamborghini nudně

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. října 2017, 12:16 Aktualizováno 26.10.2017, 15:01 Google+

Automobilka Apollo je zpátky a tentokrát s modelem, který vám nedá spát. Jeho jméno je Intensa Emozione a dokonce i ty nejdivočejší super a hyper-sporty vedle věj vypadají nudně. Co ovšem nový model nabízí pod kapotou? A dokáže jet tak oslnivě, jak vypadá? Pojďme se podívat, co o něm prozatím víme.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Apollo Intensa Emozione

Apollo Intensa Emozione | foto: Apollo Automobil

Sdílejte článek

Jak už je na první pohled zřejmé, tohle auto necílí jen na obyčejné milovníky sportovních strojů, ale na skutečně vášnivé řidiče s pořádně naditými konty. Pod kapotou se navíc neukrývá žádný eko-kompromis v podobě přeplňované V8 či V6, ale klasický, atmosfericky plněný, vidlicový dvanáctiválec.

Tato atmosferická V12 o objemu 6.3 litru generuje výkon 780 koňských sil a 760 Nm točivého momentu. Tento výkon pak putuje na kola prostřednictvím sekvenční šestistupňové převodovky s řazením prostřednictvím pádel pod volantem.

Velkým benefitem modelu Intensa Emozione je také poměrně nízká hmotnost: pouhých 1 250 kilogramů, což na podobný stroj opravdu není zlé. Akcelerace z 0 na 100 km/h se odehrává v časech okolo 2,7 sekundy a maximální rychlost se zastavuje až u 335 km/h. Jak už asi tušíte, většina vozu je vyrobena z karbonu, včetně šasi a monokoku pro posádku. O ideální chování na silnici se stará podvozek odvozený od závodního speciálu a takřka na pětníku zastavíte díky karbon-keramickým brzdám Brembo.

Vzhled vozu byl plně podřízen maximální funkčnosti a co nejlepší aerodynamice. Celkově působí Apollo značně agresivně, což ještě podtrhuje obří přední splitter, široké přední i zadní blatníky, masivní přívody vzduchu a obrovské zadní křídlo, pod kterým najdeme trojici koncovek výfuku šikovně integrovaného do nárazníku.

Podobně agresivní jako exteriér je i interiér, kterému dominuje červená barva. Ta se objevuje na palubní desce, sedadlech, volantu i na dalších čalouněných výplních dveří. Vše ostatní je pak vyrobeno z karbonu, s výjimkou trochy černé Alcantary na volantu.

Ačkoliv nejlépe se s vozem budete cítit na závodní dráze, ostatně k tomu máte ve voze i 6-bodové závodní pásy, neztratíte se s ním ani během "normálního" cestování. Posádka má k dispozici 12" palcový diplay infotainmentu s vysokým rozlišením a 5" palcový display ke kontrole ventilace, klimatizace, odmrazování, ambientního osvětlení nebo k nastavení digitálního přístrojového štítu.

Řidič navíc sedí v sedačce, která bude připravena na míru přímo pro něj. Sedačka se vyrábí z karbonu, upevňuje se přímo do podlahy vozu a řidič si poté pohybuje pouze s pedály a volantem. Možná to bude znít paradoxně, ale za menší příplatek by vám měl výrobce nabídnout i klasické závodní sedačky, tedy alespoň dle CarScoops.

A cena? Snad se ani neptejte. Apollo hodlá vyrobit pouze 10 kusů Intensa Emozione, přičemž jeden vyjde na 2.3 milionu Euro, tedy cca 58,9 milionu korun. Za tuto částku však nedostanete jen svůj vůz, ale také možnost podílet se na jeho vývoji a účastnit se  "soutěže" o nejrychlejší měřené kolo na některém z nejzajímavějších evropských závodních okruhů. Nepsanou samozřejmostí jsou pak prví informace o chystaných nových modelech.

Vytisknout

Diskuze: Apollo Intensa Emozione: Nový supersport, vedle kterého vypadá i Lamborghini nudně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Logo VW

Kartelová dohoda mezi německými automobilkami? K věci už se vyjádřil i ředitel…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud