Automobilka Apollo je zpátky a tentokrát s modelem, který vám nedá spát. Jeho jméno je Intensa Emozione a dokonce i ty nejdivočejší super a hyper-sporty vedle věj vypadají nudně. Co ovšem nový model nabízí pod kapotou? A dokáže jet tak oslnivě, jak vypadá? Pojďme se podívat, co o něm prozatím víme.
Jak už je na první pohled zřejmé, tohle auto necílí jen na obyčejné milovníky sportovních strojů, ale na skutečně vášnivé řidiče s pořádně naditými konty. Pod kapotou se navíc neukrývá žádný eko-kompromis v podobě přeplňované V8 či V6, ale klasický, atmosfericky plněný, vidlicový dvanáctiválec.
Tato atmosferická V12 o objemu 6.3 litru generuje výkon 780 koňských sil a 760 Nm točivého momentu. Tento výkon pak putuje na kola prostřednictvím sekvenční šestistupňové převodovky s řazením prostřednictvím pádel pod volantem.
Velkým benefitem modelu Intensa Emozione je také poměrně nízká hmotnost: pouhých 1 250 kilogramů, což na podobný stroj opravdu není zlé. Akcelerace z 0 na 100 km/h se odehrává v časech okolo 2,7 sekundy a maximální rychlost se zastavuje až u 335 km/h. Jak už asi tušíte, většina vozu je vyrobena z karbonu, včetně šasi a monokoku pro posádku. O ideální chování na silnici se stará podvozek odvozený od závodního speciálu a takřka na pětníku zastavíte díky karbon-keramickým brzdám Brembo.
Vzhled vozu byl plně podřízen maximální funkčnosti a co nejlepší aerodynamice. Celkově působí Apollo značně agresivně, což ještě podtrhuje obří přední splitter, široké přední i zadní blatníky, masivní přívody vzduchu a obrovské zadní křídlo, pod kterým najdeme trojici koncovek výfuku šikovně integrovaného do nárazníku.
Podobně agresivní jako exteriér je i interiér, kterému dominuje červená barva. Ta se objevuje na palubní desce, sedadlech, volantu i na dalších čalouněných výplních dveří. Vše ostatní je pak vyrobeno z karbonu, s výjimkou trochy černé Alcantary na volantu.
Ačkoliv nejlépe se s vozem budete cítit na závodní dráze, ostatně k tomu máte ve voze i 6-bodové závodní pásy, neztratíte se s ním ani během "normálního" cestování. Posádka má k dispozici 12" palcový diplay infotainmentu s vysokým rozlišením a 5" palcový display ke kontrole ventilace, klimatizace, odmrazování, ambientního osvětlení nebo k nastavení digitálního přístrojového štítu.
Řidič navíc sedí v sedačce, která bude připravena na míru přímo pro něj. Sedačka se vyrábí z karbonu, upevňuje se přímo do podlahy vozu a řidič si poté pohybuje pouze s pedály a volantem. Možná to bude znít paradoxně, ale za menší příplatek by vám měl výrobce nabídnout i klasické závodní sedačky, tedy alespoň dle CarScoops.
A cena? Snad se ani neptejte. Apollo hodlá vyrobit pouze 10 kusů Intensa Emozione, přičemž jeden vyjde na 2.3 milionu Euro, tedy cca 58,9 milionu korun. Za tuto částku však nedostanete jen svůj vůz, ale také možnost podílet se na jeho vývoji a účastnit se "soutěže" o nejrychlejší měřené kolo na některém z nejzajímavějších evropských závodních okruhů. Nepsanou samozřejmostí jsou pak prví informace o chystaných nových modelech.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.