Taková převodovka zde ještě nebyla. Jak se liší od těch co známe?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. října 2017, 13:27 Aktualizováno 10.10.2017, 07:54 Google+

Společnost Toyota Motor Corporation na 45. ročníku tokijského autosalonu představí ve světové premiéře svůj nový koncepční vůz GR HV SPORTS zaměřený na sportovní jízdu v kombinaci s šetrným provozem eko-vozidla. Autosalon se koná od 25. října do 5. listopadu ve výstavním centru Tokyo Big Sight.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept Toyota GR HV SPORTS

Koncept Toyota GR HV SPORTS | foto: Toyota

Sdílejte článek

Klíčové vlastnosti

Design byl inspirován monopostem TS050 Hybrid, s nímž závodní tým TOYOTA GAZOO Racing soutěží ve světovém vytrvalostním šampionátu WEC. Vůz používá střechu typu "Targa", kterou se pyšnily i legendární sportovní kabriolety Toyota Sports 800 (též známá jako Yotahachi) a Toyota Supra. Pohonné ústrojí THS-R (zkr. Toyota Hybrid System-Racing), vycházející z hybridních technologií odladěných díky závodnímu speciálu TS050 Hybrid.

Design

Koncepční vůz GR HV SPORTS zhmotňuje funkčnost ryzího sportovního vozu a poukazuje na monopost TS050 Hybrid svými LED světlomety, litými koly a zadním difuzorem. Z designu je zřejmé propojení automobilky s motoristickým sportem. Matně černé lakování karoserie pak vyjadřuje výkon a agresivitu.

Interiér

Atmosféru připomínající závodní vůz dokreslují spínače automatické převodovky umístěné na středové konzole. Zajímavostí je tlačítko spínače zapalování na hlavici řadicí páky.

Radost z kontroly nad vozem

Potěšení z jízdy s ryzím sportovním vozem dodávají jízdní schopnosti THS-R v kombinaci s pocitem svobody, který zajišťuje konstrukce „Targa“. Stačí stisknout tlačítko k přepnutí do režimu ručního řazení a můžete si vychutnávat jízdu se šestistupňovým manuálním ústrojím s „H“ schématem řazení (vůz jinak řadí automaticky). Baterie hybridního pohonu se nachází téměř v samotném středu vozidla, což přispívá k lepším jízdním schopnostem sportovního vozu.

Vytisknout

Diskuze: Taková převodovka zde ještě nebyla. Jak se liší od těch co známe?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Skutečná spotřeba aut stále stoupá. Proč se na hodnoty výrobců dostaneme jen…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud