Společnost Toyota Motor Corporation na 45. ročníku tokijského autosalonu představí ve světové premiéře svůj nový koncepční vůz GR HV SPORTS zaměřený na sportovní jízdu v kombinaci s šetrným provozem eko-vozidla. Autosalon se koná od 25. října do 5. listopadu ve výstavním centru Tokyo Big Sight.
Klíčové vlastnosti
Design byl inspirován monopostem TS050 Hybrid, s nímž závodní tým TOYOTA GAZOO Racing soutěží ve světovém vytrvalostním šampionátu WEC. Vůz používá střechu typu "Targa", kterou se pyšnily i legendární sportovní kabriolety Toyota Sports 800 (též známá jako Yotahachi) a Toyota Supra. Pohonné ústrojí THS-R (zkr. Toyota Hybrid System-Racing), vycházející z hybridních technologií odladěných díky závodnímu speciálu TS050 Hybrid.
Design
Koncepční vůz GR HV SPORTS zhmotňuje funkčnost ryzího sportovního vozu a poukazuje na monopost TS050 Hybrid svými LED světlomety, litými koly a zadním difuzorem. Z designu je zřejmé propojení automobilky s motoristickým sportem. Matně černé lakování karoserie pak vyjadřuje výkon a agresivitu.
Interiér
Atmosféru připomínající závodní vůz dokreslují spínače automatické převodovky umístěné na středové konzole. Zajímavostí je tlačítko spínače zapalování na hlavici řadicí páky.
Radost z kontroly nad vozem
Potěšení z jízdy s ryzím sportovním vozem dodávají jízdní schopnosti THS-R v kombinaci s pocitem svobody, který zajišťuje konstrukce „Targa“. Stačí stisknout tlačítko k přepnutí do režimu ručního řazení a můžete si vychutnávat jízdu se šestistupňovým manuálním ústrojím s „H“ schématem řazení (vůz jinak řadí automaticky). Baterie hybridního pohonu se nachází téměř v samotném středu vozidla, což přispívá k lepším jízdním schopnostem sportovního vozu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?