Ano, zní to neuvěřitelně, ale je to pravda. Světoznámá automobilka Aston Martin spojila síly s výrobcem ponorek Triton Submarines, a chystá se tak společně zaútočit na podmořský trh. Odpověď na otázku, co britského výrobce luxusních vozů do těchto neprozkoumaných vod vlastně vede neznáme, výsledek bude ale jistě zajímavý.
První projekt společnosti Aston Martin Consulting nese název „Project Neptune“, a již nyní je zřejmé, že výsledná produkce nebude nikterak masová. Ne že by snad o podmořská plavidla nebyl zájem, ale obě společnosti kladou důraz na výsledný design, vytříbené materiály a kvalitní ruční zpracování.
Tomu bude však odpovídat i výsledná cena. Cílovou skupinou budou tedy zřejmě majitelé luxusních jachet, kterým bude chtít společnost Aston Martin Consulting poskytnout nové zážitky, v podobě ojedinělého podmořského plavidla.
Společnost Triton se zavázala k výrobě „nejbezpečnějších a nejvýkonnějších ponorek na světě“. Bohaté zkušenosti má díky výrobě těchto přepravních prostředků pro podmořské výzkumy a zřejmě zaslouženě si tak nese označení „nejzkušenější civilní výrobce ponorek na světě.“
„Projekt Neptune je definován zejména elegantním až extravagantním designem. Při navrhování vzhledu jsme využily takové formy a proporce, které vyjadřují i naše vozy, jako například nejnovější hypercar Aston Martin Valkyrie.“ Výkonný ředitel Bradley Yorke-Biggs dále vyjádřil své nadšení z nové spolupráce: „Project Neptune je vlajkovou lodí Aston Martin Consulting. Je to jasná a poutavá ukázka zkušeností Astonu s designem sportovních vozů. To vše je navíc obohaceno o nové aspekty řemeslné práce a luxusu.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?