Ano, zní to neuvěřitelně, ale je to pravda. Světoznámá automobilka Aston Martin spojila síly s výrobcem ponorek Triton Submarines, a chystá se tak společně zaútočit na podmořský trh. Odpověď na otázku, co britského výrobce luxusních vozů do těchto neprozkoumaných vod vlastně vede neznáme, výsledek bude ale jistě zajímavý.
První projekt společnosti Aston Martin Consulting nese název „Project Neptune“, a již nyní je zřejmé, že výsledná produkce nebude nikterak masová. Ne že by snad o podmořská plavidla nebyl zájem, ale obě společnosti kladou důraz na výsledný design, vytříbené materiály a kvalitní ruční zpracování.
Tomu bude však odpovídat i výsledná cena. Cílovou skupinou budou tedy zřejmě majitelé luxusních jachet, kterým bude chtít společnost Aston Martin Consulting poskytnout nové zážitky, v podobě ojedinělého podmořského plavidla.
Společnost Triton se zavázala k výrobě „nejbezpečnějších a nejvýkonnějších ponorek na světě“. Bohaté zkušenosti má díky výrobě těchto přepravních prostředků pro podmořské výzkumy a zřejmě zaslouženě si tak nese označení „nejzkušenější civilní výrobce ponorek na světě.“
„Projekt Neptune je definován zejména elegantním až extravagantním designem. Při navrhování vzhledu jsme využily takové formy a proporce, které vyjadřují i naše vozy, jako například nejnovější hypercar Aston Martin Valkyrie.“ Výkonný ředitel Bradley Yorke-Biggs dále vyjádřil své nadšení z nové spolupráce: „Project Neptune je vlajkovou lodí Aston Martin Consulting. Je to jasná a poutavá ukázka zkušeností Astonu s designem sportovních vozů. To vše je navíc obohaceno o nové aspekty řemeslné práce a luxusu.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.