Čínské automobilky jsou v posledních letech prudce na vzestupu, zvláště co se nejmodernějších elektromobilů týče. Není se ale čemu divit, Čína si dlouhodobě stěžuje na velké problémy s ovzduším a tak čínské automobilky zaměřené na elektromobily rostou jak houby po dešti. Jejich kvalita zpracování možná není na evropské úrovni, ovšem jejich ceny a hlavně slibované technické parametry přilákají zvědavý zrak nejednoho pozorovatele.
Jednou z nově vytvořených společností, které se snaží využít díry na trhu, je Future Mobility (FMC), která v nedávných dnech představila první fotografie svého konceptu SUV, které představí na jaře příštího roku na veletrhu CES.
Vozidlo ovšem neponese znak FMC, ale Byton, což je odnož společnosti čistě zaměřená na výrobu automobilů. Oficiální název ovšem neznáme, ale tento "byton" by měl být kompaktním SUV s čistě elektrickým pohonem, který nabídne dojezd až 500 kilometrů. Pozornost ovšem zasluhuje i slibovaná technologie autonomního řízení na 5. úrovni, jak upozornil web CarScoops.
Na prvních snímcích konceptu toho není moc k vidění, tenké LED světlomety jsou trendem posledních let a podsvětlená maska s podsvíceným logem lehce kopíruje styl, ke kterému se uchyluje většina evropských automobilek se svými elektrickými koncepty, viz naposledy například Mercedes IQ A. nebo VW I.D. Crozz. Zajímavé jsou ovšem zpětná zrcátka, která zřejmě sází jen na kamery.
V interiéru pak dominuje obří dotykový display, na kterém bude pro obraz ze zrcátek jistě dost místa. Uprostřed volantu je pak umístěn odjímatelný tablet, který má zřejmě pasažérům sloužit ke zkrácení dlouhé chvíle během cestování s autopilotem na 5. úrovni. Daniel Kirchert, muž stojící v čele FMC, přirovnává interiér vozu Bytonu k Mercedesu S-klass, zatímco exteriér rozměry spíše k Audi Q5.
Jak ale vše dopadne si ještě nějaký čas počkáme, koncept se zřejmě představí na letošní výstavě CES a hotový vůz bychom mohli spatřit již v roce 2019. Následně jsou v plánu ještě další modely FMC, mezi kterými nechybí ani sedan naplánovaný na rok 2021.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?