Předběhnou čínská auta ta evropská? Byton se o to chce pokusit

První snímky konceptu FMC Byton
První snímky konceptu FMC Byton, foto: FMC
Antonín Marek , AutoRoad.cz 25. září 2017 10:55
Sdílej:

Čínské automobilky jsou v posledních letech prudce na vzestupu, zvláště co se nejmodernějších elektromobilů týče. Není se ale čemu divit, Čína si dlouhodobě stěžuje na velké problémy s ovzduším a tak čínské automobilky zaměřené na elektromobily rostou jak houby po dešti. Jejich kvalita zpracování možná není na evropské úrovni, ovšem jejich ceny a hlavně slibované technické parametry přilákají zvědavý zrak nejednoho pozorovatele.

Jednou z nově vytvořených společností, které se snaží využít díry na trhu, je Future Mobility (FMC), která v nedávných dnech představila první fotografie svého konceptu SUV, které představí na jaře příštího roku na veletrhu CES.

Vozidlo ovšem neponese znak FMC, ale Byton, což je odnož společnosti čistě zaměřená na výrobu automobilů. Oficiální název ovšem neznáme, ale tento "byton" by měl být kompaktním SUV s čistě elektrickým pohonem, který nabídne dojezd až 500 kilometrů. Pozornost ovšem zasluhuje i slibovaná technologie autonomního řízení na 5. úrovni, jak upozornil web CarScoops.

Na prvních snímcích konceptu toho není moc k vidění, tenké LED světlomety jsou trendem posledních let a podsvětlená maska s podsvíceným logem lehce kopíruje styl, ke kterému se uchyluje většina evropských automobilek se svými elektrickými koncepty, viz naposledy například Mercedes IQ A. nebo VW I.D. Crozz. Zajímavé jsou ovšem zpětná zrcátka, která zřejmě sází jen na kamery.

V interiéru pak dominuje obří dotykový display, na kterém bude pro obraz ze zrcátek jistě dost místa. Uprostřed volantu je pak umístěn odjímatelný tablet, který má zřejmě pasažérům sloužit ke zkrácení dlouhé chvíle během cestování s autopilotem na 5. úrovni. Daniel Kirchert, muž stojící v čele FMC, přirovnává interiér vozu Bytonu k Mercedesu S-klass, zatímco exteriér rozměry spíše k Audi Q5.

Jak ale vše dopadne si ještě nějaký čas počkáme, koncept se zřejmě představí na letošní výstavě CES a hotový vůz bychom mohli spatřit již v roce 2019. Následně jsou v plánu ještě další modely FMC, mezi kterými nechybí ani sedan naplánovaný na rok 2021.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.