Čínské automobilky jsou v posledních letech prudce na vzestupu, zvláště co se nejmodernějších elektromobilů týče. Není se ale čemu divit, Čína si dlouhodobě stěžuje na velké problémy s ovzduším a tak čínské automobilky zaměřené na elektromobily rostou jak houby po dešti. Jejich kvalita zpracování možná není na evropské úrovni, ovšem jejich ceny a hlavně slibované technické parametry přilákají zvědavý zrak nejednoho pozorovatele.
Jednou z nově vytvořených společností, které se snaží využít díry na trhu, je Future Mobility (FMC), která v nedávných dnech představila první fotografie svého konceptu SUV, které představí na jaře příštího roku na veletrhu CES.
Vozidlo ovšem neponese znak FMC, ale Byton, což je odnož společnosti čistě zaměřená na výrobu automobilů. Oficiální název ovšem neznáme, ale tento "byton" by měl být kompaktním SUV s čistě elektrickým pohonem, který nabídne dojezd až 500 kilometrů. Pozornost ovšem zasluhuje i slibovaná technologie autonomního řízení na 5. úrovni, jak upozornil web CarScoops.
Na prvních snímcích konceptu toho není moc k vidění, tenké LED světlomety jsou trendem posledních let a podsvětlená maska s podsvíceným logem lehce kopíruje styl, ke kterému se uchyluje většina evropských automobilek se svými elektrickými koncepty, viz naposledy například Mercedes IQ A. nebo VW I.D. Crozz. Zajímavé jsou ovšem zpětná zrcátka, která zřejmě sází jen na kamery.
V interiéru pak dominuje obří dotykový display, na kterém bude pro obraz ze zrcátek jistě dost místa. Uprostřed volantu je pak umístěn odjímatelný tablet, který má zřejmě pasažérům sloužit ke zkrácení dlouhé chvíle během cestování s autopilotem na 5. úrovni. Daniel Kirchert, muž stojící v čele FMC, přirovnává interiér vozu Bytonu k Mercedesu S-klass, zatímco exteriér rozměry spíše k Audi Q5.
Jak ale vše dopadne si ještě nějaký čas počkáme, koncept se zřejmě představí na letošní výstavě CES a hotový vůz bychom mohli spatřit již v roce 2019. Následně jsou v plánu ještě další modely FMC, mezi kterými nechybí ani sedan naplánovaný na rok 2021.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?