Společnost Honda představila na frankfurtském autosalonu 2017 svůj zbrusu nový vůz Urban EV Concept. Koncept vozu je vyroben na zcela nové platformě a určuje směr technologie a designu, které se projeví u budoucího sériového elektromobilu Honda.
Pan Takahiro Hachigo, prezident a generální ředitel společnosti Honda Motor, oficiálně představil tento koncept ve svém projevu na tiskové konferenci. „Nejedná se o nějakou vizi vzdálené budoucnosti. Sériová verze tohoto vozu bude zde v Evropě k dispozici v roce 2019,“ dodal a potvrdil tak, že uvedení tohoto konceptu na trh se chystá v příštích dvou letech.
Design exteriéru
Urban EV Concept je ukázkou snoubení pokročilé technologie s jednoduchým a důmyslným designem. Nízké a široké proporce propůjčují vozu usazený, impozantní vzhled, který dává tušit sportovní jízdní vlastnosti. Rozměry vozu jsou tak kompaktní, že jeho celková délka je o 100 mm kratší než u modelu Jazz supermini.
Emblém vozu je modře podsvícen, což evokuje nový stylový prvek budoucích elektromobilů společnosti. Na čelní straně vozu lze mezi světlomety zobrazovat interaktivní vícejazyčné zprávy, jako jsou pozdravy, rady ostatním řidičům nebo aktuální stav akumulátoru při dobíjení.
Design interiéru
Díky úzkým předním sloupkům a zaoblenému čelnímu sklu, které zdánlivě obepíná celou čelní stranu vozu, je výhled řidiče vozu Urban EV Concept vynikající.
Nastupování a vystupování z vozu umožňují vzadu zavěšené dveře. Konektor pro připojení nabíjecího kabelu se nachází na kapotě.
Urban EV Concept pojme čtyři cestující na dvou sedadlech vyrobených z různých materiálů. K navození pocitu luxusu je přední řada čalouněna přírodní šedou tkaninou a opěráky a loketní opěrky jsou ozdobeny moderními prvky v dřevěné úpravě. Bezpečnostní pásy pro zadní sedadlo jsou uchyceny uprostřed a umožňují navinutí pásů tak aby nepřekážely při vystupování z vozu.
Prvky v dřevěné úpravě obepínají rozměrnou „plovoucí“ konzoli přístrojové desky. V ní je uložen sloupek řízení, sada tlačítek pro jednoduché ovládání a také panoramatický displej. Samotná přístrojová deska je vyplněna displejem, který vybíhá zpoza konzole a vede až ke dveřím. Hlavní displej přístrojové desky zobrazuje celou řadu informací o vozidle, včetně stavu akumulátoru, zatímco okraje fungují jako zpětná zrcátka přenášející obraz z digitálních kamer.
Automatický síťový asistent Honda
Elektromobil Urban EV Concept je ukázkou vize společnosti Honda o světě, kde se mobilita plynule prolíná s každodenním životem. Moderní palubní automatický síťový asistent Honda funguje jako osobní rádce, který se učí rozpoznávat emoce řidiče při jeho rozhodování. Následně provádí nové volby a doporučení na základě předchozích rozhodnutí řidiče.
Honda Power Manager
Nové způsoby řízení přenosu energie mezi sítí, domácnostmi a elektromobily by mohly majitelům elektromobilů v budoucnu přinést příležitosti k výdělku. Na frankfurtském autosalonu byl vedle vozu Urban EV Concept představen koncept Honda Power Manager, což je důmyslný systém, který dokáže efektivněji skladovat elektrickou energii a umožňuje předávat energii vytvořenou obnovitelnými zdroji zpět do domácností nebo ji prodávat zpět do sítě.
Electric Vision
Strategie společnosti Honda s názvem „Electric Vision“, která byla představena v roce 2017 na ženevském autosalónu, zahrnuje vývoj samostatné platformy pro elektromobily s technologií plně elektrického pohonu. Mezi klíčové součásti vývoje hnacího ústrojí patří odlehčený akumulátor, integrovaný odvod tepla a vývoj funkcí přenosu elektrické energie do vozu i z něj.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?