Společnost Honda představila na frankfurtském autosalonu 2017 svůj zbrusu nový vůz Urban EV Concept. Koncept vozu je vyroben na zcela nové platformě a určuje směr technologie a designu, které se projeví u budoucího sériového elektromobilu Honda.
Pan Takahiro Hachigo, prezident a generální ředitel společnosti Honda Motor, oficiálně představil tento koncept ve svém projevu na tiskové konferenci. „Nejedná se o nějakou vizi vzdálené budoucnosti. Sériová verze tohoto vozu bude zde v Evropě k dispozici v roce 2019,“ dodal a potvrdil tak, že uvedení tohoto konceptu na trh se chystá v příštích dvou letech.
Design exteriéru
Urban EV Concept je ukázkou snoubení pokročilé technologie s jednoduchým a důmyslným designem. Nízké a široké proporce propůjčují vozu usazený, impozantní vzhled, který dává tušit sportovní jízdní vlastnosti. Rozměry vozu jsou tak kompaktní, že jeho celková délka je o 100 mm kratší než u modelu Jazz supermini.
Emblém vozu je modře podsvícen, což evokuje nový stylový prvek budoucích elektromobilů společnosti. Na čelní straně vozu lze mezi světlomety zobrazovat interaktivní vícejazyčné zprávy, jako jsou pozdravy, rady ostatním řidičům nebo aktuální stav akumulátoru při dobíjení.
Design interiéru
Díky úzkým předním sloupkům a zaoblenému čelnímu sklu, které zdánlivě obepíná celou čelní stranu vozu, je výhled řidiče vozu Urban EV Concept vynikající.
Nastupování a vystupování z vozu umožňují vzadu zavěšené dveře. Konektor pro připojení nabíjecího kabelu se nachází na kapotě.
Urban EV Concept pojme čtyři cestující na dvou sedadlech vyrobených z různých materiálů. K navození pocitu luxusu je přední řada čalouněna přírodní šedou tkaninou a opěráky a loketní opěrky jsou ozdobeny moderními prvky v dřevěné úpravě. Bezpečnostní pásy pro zadní sedadlo jsou uchyceny uprostřed a umožňují navinutí pásů tak aby nepřekážely při vystupování z vozu.
Prvky v dřevěné úpravě obepínají rozměrnou „plovoucí“ konzoli přístrojové desky. V ní je uložen sloupek řízení, sada tlačítek pro jednoduché ovládání a také panoramatický displej. Samotná přístrojová deska je vyplněna displejem, který vybíhá zpoza konzole a vede až ke dveřím. Hlavní displej přístrojové desky zobrazuje celou řadu informací o vozidle, včetně stavu akumulátoru, zatímco okraje fungují jako zpětná zrcátka přenášející obraz z digitálních kamer.
Automatický síťový asistent Honda
Elektromobil Urban EV Concept je ukázkou vize společnosti Honda o světě, kde se mobilita plynule prolíná s každodenním životem. Moderní palubní automatický síťový asistent Honda funguje jako osobní rádce, který se učí rozpoznávat emoce řidiče při jeho rozhodování. Následně provádí nové volby a doporučení na základě předchozích rozhodnutí řidiče.
Honda Power Manager
Nové způsoby řízení přenosu energie mezi sítí, domácnostmi a elektromobily by mohly majitelům elektromobilů v budoucnu přinést příležitosti k výdělku. Na frankfurtském autosalonu byl vedle vozu Urban EV Concept představen koncept Honda Power Manager, což je důmyslný systém, který dokáže efektivněji skladovat elektrickou energii a umožňuje předávat energii vytvořenou obnovitelnými zdroji zpět do domácností nebo ji prodávat zpět do sítě.
Electric Vision
Strategie společnosti Honda s názvem „Electric Vision“, která byla představena v roce 2017 na ženevském autosalónu, zahrnuje vývoj samostatné platformy pro elektromobily s technologií plně elektrického pohonu. Mezi klíčové součásti vývoje hnacího ústrojí patří odlehčený akumulátor, integrovaný odvod tepla a vývoj funkcí přenosu elektrické energie do vozu i z něj.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.