Společnost Honda představila na frankfurtském autosalonu 2017 svůj zbrusu nový vůz Urban EV Concept. Koncept vozu je vyroben na zcela nové platformě a určuje směr technologie a designu, které se projeví u budoucího sériového elektromobilu Honda.
Pan Takahiro Hachigo, prezident a generální ředitel společnosti Honda Motor, oficiálně představil tento koncept ve svém projevu na tiskové konferenci. „Nejedná se o nějakou vizi vzdálené budoucnosti. Sériová verze tohoto vozu bude zde v Evropě k dispozici v roce 2019,“ dodal a potvrdil tak, že uvedení tohoto konceptu na trh se chystá v příštích dvou letech.
Design exteriéru
Urban EV Concept je ukázkou snoubení pokročilé technologie s jednoduchým a důmyslným designem. Nízké a široké proporce propůjčují vozu usazený, impozantní vzhled, který dává tušit sportovní jízdní vlastnosti. Rozměry vozu jsou tak kompaktní, že jeho celková délka je o 100 mm kratší než u modelu Jazz supermini.
Emblém vozu je modře podsvícen, což evokuje nový stylový prvek budoucích elektromobilů společnosti. Na čelní straně vozu lze mezi světlomety zobrazovat interaktivní vícejazyčné zprávy, jako jsou pozdravy, rady ostatním řidičům nebo aktuální stav akumulátoru při dobíjení.
Design interiéru
Díky úzkým předním sloupkům a zaoblenému čelnímu sklu, které zdánlivě obepíná celou čelní stranu vozu, je výhled řidiče vozu Urban EV Concept vynikající.
Nastupování a vystupování z vozu umožňují vzadu zavěšené dveře. Konektor pro připojení nabíjecího kabelu se nachází na kapotě.
Urban EV Concept pojme čtyři cestující na dvou sedadlech vyrobených z různých materiálů. K navození pocitu luxusu je přední řada čalouněna přírodní šedou tkaninou a opěráky a loketní opěrky jsou ozdobeny moderními prvky v dřevěné úpravě. Bezpečnostní pásy pro zadní sedadlo jsou uchyceny uprostřed a umožňují navinutí pásů tak aby nepřekážely při vystupování z vozu.
Prvky v dřevěné úpravě obepínají rozměrnou „plovoucí“ konzoli přístrojové desky. V ní je uložen sloupek řízení, sada tlačítek pro jednoduché ovládání a také panoramatický displej. Samotná přístrojová deska je vyplněna displejem, který vybíhá zpoza konzole a vede až ke dveřím. Hlavní displej přístrojové desky zobrazuje celou řadu informací o vozidle, včetně stavu akumulátoru, zatímco okraje fungují jako zpětná zrcátka přenášející obraz z digitálních kamer.
Automatický síťový asistent Honda
Elektromobil Urban EV Concept je ukázkou vize společnosti Honda o světě, kde se mobilita plynule prolíná s každodenním životem. Moderní palubní automatický síťový asistent Honda funguje jako osobní rádce, který se učí rozpoznávat emoce řidiče při jeho rozhodování. Následně provádí nové volby a doporučení na základě předchozích rozhodnutí řidiče.
Honda Power Manager
Nové způsoby řízení přenosu energie mezi sítí, domácnostmi a elektromobily by mohly majitelům elektromobilů v budoucnu přinést příležitosti k výdělku. Na frankfurtském autosalonu byl vedle vozu Urban EV Concept představen koncept Honda Power Manager, což je důmyslný systém, který dokáže efektivněji skladovat elektrickou energii a umožňuje předávat energii vytvořenou obnovitelnými zdroji zpět do domácností nebo ji prodávat zpět do sítě.
Electric Vision
Strategie společnosti Honda s názvem „Electric Vision“, která byla představena v roce 2017 na ženevském autosalónu, zahrnuje vývoj samostatné platformy pro elektromobily s technologií plně elektrického pohonu. Mezi klíčové součásti vývoje hnacího ústrojí patří odlehčený akumulátor, integrovaný odvod tepla a vývoj funkcí přenosu elektrické energie do vozu i z něj.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?