Automobilka Mini odhalila skutečně odvážný koncept závodního vozu MINI John Cooper Works GP, jehož předlohou se stalo Mini z roku 1967, které k údivu všech opanovalo Rally Monte Carlo. Úplné premiéry se sice dočkáme až na autosalonu ve Frankfurtu, ovšem již nyní si můžeme prohlédnout jeho vskutku agresivní design.
Poslední koncept z dílny Mini je skutečně agresivní diblík. U6 při čelním pohledu upoutá pozornost masivní splitter a důrazná maska chladiče s červenými detaily. Ostatně červená barva často lemuje či zvýrazňuje některé detaily na jinak černém vozu.
Na agresivitě vozu dodávají i rozšířené černé blatníky s vnitřním červeným žebrováním, kolem kterého pravděpodobně proudí vzduch k brzdám. Ty se ukrývají za 19" palcovými lehkými koly s centrální maticí, černými paprsky a červeným vnitřkem.
Dveře řidiče a spolujezdce jsou vybaveny netradičně tvarovanými, ovšem elegantními a zřejmě aerodynamickými zrcátky. Zespoda jsou pak lemovány červenou linkou spojující přední a zadní rozšířené blatníky.
Zadní část vozu je pak skutečně uměleckým dílem, na kterém se designéři skutečně vyřádili. Zadní dveře zdobí skutečně masivní spoiler, boky lemují masivně nafouknuté blatníky a zadní nárazník je tvořen kombinací splitteru a centrálního výfuku se dvěma koncovkami. Zajímavým detailem jsou i zadní světla, která na každé straně tvoří polovinu vlajky Velké Británie. Union Jack se tak ze střechy přesunul na světla, ovšem zachován zůstal.
Jelikož je vůz koncipován jako závodní koncept, přišel uvnitř o prakticky veškeré čalounění a podobné zbytečnosti. Naopak přibyla ochranná klec, dvě závodní sedačky s pětibodovými pásy a mezi nimi hasící přístroj. Řidiči zůstala k dispozici takřka originální palubní deska, která nabídne digitální přístroje nebo head-up displej.
Otázky ohledně výkonu zůstanou nezodpovězeny minimálně do autosalonu ve Frankfurtu, ovšem podle vyjádření Mini by měl vůz nabízet "radost z řízení v té nejpurističtější formě".
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?