Automobilka Mini odhalila skutečně odvážný koncept závodního vozu MINI John Cooper Works GP, jehož předlohou se stalo Mini z roku 1967, které k údivu všech opanovalo Rally Monte Carlo. Úplné premiéry se sice dočkáme až na autosalonu ve Frankfurtu, ovšem již nyní si můžeme prohlédnout jeho vskutku agresivní design.
Poslední koncept z dílny Mini je skutečně agresivní diblík. U6 při čelním pohledu upoutá pozornost masivní splitter a důrazná maska chladiče s červenými detaily. Ostatně červená barva často lemuje či zvýrazňuje některé detaily na jinak černém vozu.
Na agresivitě vozu dodávají i rozšířené černé blatníky s vnitřním červeným žebrováním, kolem kterého pravděpodobně proudí vzduch k brzdám. Ty se ukrývají za 19" palcovými lehkými koly s centrální maticí, černými paprsky a červeným vnitřkem.
Dveře řidiče a spolujezdce jsou vybaveny netradičně tvarovanými, ovšem elegantními a zřejmě aerodynamickými zrcátky. Zespoda jsou pak lemovány červenou linkou spojující přední a zadní rozšířené blatníky.
Zadní část vozu je pak skutečně uměleckým dílem, na kterém se designéři skutečně vyřádili. Zadní dveře zdobí skutečně masivní spoiler, boky lemují masivně nafouknuté blatníky a zadní nárazník je tvořen kombinací splitteru a centrálního výfuku se dvěma koncovkami. Zajímavým detailem jsou i zadní světla, která na každé straně tvoří polovinu vlajky Velké Británie. Union Jack se tak ze střechy přesunul na světla, ovšem zachován zůstal.
Jelikož je vůz koncipován jako závodní koncept, přišel uvnitř o prakticky veškeré čalounění a podobné zbytečnosti. Naopak přibyla ochranná klec, dvě závodní sedačky s pětibodovými pásy a mezi nimi hasící přístroj. Řidiči zůstala k dispozici takřka originální palubní deska, která nabídne digitální přístroje nebo head-up displej.
Otázky ohledně výkonu zůstanou nezodpovězeny minimálně do autosalonu ve Frankfurtu, ovšem podle vyjádření Mini by měl vůz nabízet "radost z řízení v té nejpurističtější formě".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?