Automobilka Mini odhalila skutečně odvážný koncept závodního vozu MINI John Cooper Works GP, jehož předlohou se stalo Mini z roku 1967, které k údivu všech opanovalo Rally Monte Carlo. Úplné premiéry se sice dočkáme až na autosalonu ve Frankfurtu, ovšem již nyní si můžeme prohlédnout jeho vskutku agresivní design.
Poslední koncept z dílny Mini je skutečně agresivní diblík. U6 při čelním pohledu upoutá pozornost masivní splitter a důrazná maska chladiče s červenými detaily. Ostatně červená barva často lemuje či zvýrazňuje některé detaily na jinak černém vozu.
Na agresivitě vozu dodávají i rozšířené černé blatníky s vnitřním červeným žebrováním, kolem kterého pravděpodobně proudí vzduch k brzdám. Ty se ukrývají za 19" palcovými lehkými koly s centrální maticí, černými paprsky a červeným vnitřkem.
Dveře řidiče a spolujezdce jsou vybaveny netradičně tvarovanými, ovšem elegantními a zřejmě aerodynamickými zrcátky. Zespoda jsou pak lemovány červenou linkou spojující přední a zadní rozšířené blatníky.
Zadní část vozu je pak skutečně uměleckým dílem, na kterém se designéři skutečně vyřádili. Zadní dveře zdobí skutečně masivní spoiler, boky lemují masivně nafouknuté blatníky a zadní nárazník je tvořen kombinací splitteru a centrálního výfuku se dvěma koncovkami. Zajímavým detailem jsou i zadní světla, která na každé straně tvoří polovinu vlajky Velké Británie. Union Jack se tak ze střechy přesunul na světla, ovšem zachován zůstal.
Jelikož je vůz koncipován jako závodní koncept, přišel uvnitř o prakticky veškeré čalounění a podobné zbytečnosti. Naopak přibyla ochranná klec, dvě závodní sedačky s pětibodovými pásy a mezi nimi hasící přístroj. Řidiči zůstala k dispozici takřka originální palubní deska, která nabídne digitální přístroje nebo head-up displej.
Otázky ohledně výkonu zůstanou nezodpovězeny minimálně do autosalonu ve Frankfurtu, ovšem podle vyjádření Mini by měl vůz nabízet "radost z řízení v té nejpurističtější formě".
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.