Jméno Ken Okuyama vám toho možná příliš neřekne, ovšem díla tohoto designéra známe snad všichni. Během své kariéry pracoval například pro General Motors nebo Porsche, ovšem nejvíc ho proslavila práce pro Pininfarinu, v rámci které se podílel i na tvorbě dnes již legendárního Ferrari Enzo. Nyní ale vede vlastní karosárnu v Japonsku a Kode 0 je jeho dalším exkluzivním dílem
Po dlouhých letech práce pro cizí společnosti si však Ken Okuyama založil vlastní designové studio, v rámci kterého se věnuje různým druhům designu, na automobily ale nikdy nezanevřel. Již dříve představil svůj Kode 7 nebo Kode 57, ovšem nyní přišel s prozatímním vrcholem své práce, sportovním vozem Kode 0.
Pod jednoduchou a čistou karoserií vozu vážícího 1550 kilogramů se ukrývá šasi Lamborghini Aventador s karbonovým monokokem a atmosfericky plněným motorem V12 o výkonu více než 700 koní. Podle slov autora by vůz měl nabízet přímo excelentní výkony co se týče výkonu i ovládání.
Tvar vozu je pro tohoto designéra typický. Protažené přední světlomety, čisté a jednoduché linky a dramatická karoserie s masivními nasávacími otvory začleněnými do široké zadní části vozu. Design se zkrátka liší od všeho, co je v současnosti na trhu. Ostatně jak sám autor říká, Kode 0 je protikladem všech moderních sportovních vozů.
Kode 0 je však výjimečný v mnoha ohledech. Například se jedná o první vůz z této karosárny, který vznikne pouze v jednom exempláři. Navazovat přitom bude na hypersportovní vůz Kode 57, který vznikl minulý rok v pouhých 5 exemplářích. Oba stroje byly společně vystaveny během akce na Pebble Beach.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.