Jméno Ken Okuyama vám toho možná příliš neřekne, ovšem díla tohoto designéra známe snad všichni. Během své kariéry pracoval například pro General Motors nebo Porsche, ovšem nejvíc ho proslavila práce pro Pininfarinu, v rámci které se podílel i na tvorbě dnes již legendárního Ferrari Enzo. Nyní ale vede vlastní karosárnu v Japonsku a Kode 0 je jeho dalším exkluzivním dílem
Po dlouhých letech práce pro cizí společnosti si však Ken Okuyama založil vlastní designové studio, v rámci kterého se věnuje různým druhům designu, na automobily ale nikdy nezanevřel. Již dříve představil svůj Kode 7 nebo Kode 57, ovšem nyní přišel s prozatímním vrcholem své práce, sportovním vozem Kode 0.
Pod jednoduchou a čistou karoserií vozu vážícího 1550 kilogramů se ukrývá šasi Lamborghini Aventador s karbonovým monokokem a atmosfericky plněným motorem V12 o výkonu více než 700 koní. Podle slov autora by vůz měl nabízet přímo excelentní výkony co se týče výkonu i ovládání.
Tvar vozu je pro tohoto designéra typický. Protažené přední světlomety, čisté a jednoduché linky a dramatická karoserie s masivními nasávacími otvory začleněnými do široké zadní části vozu. Design se zkrátka liší od všeho, co je v současnosti na trhu. Ostatně jak sám autor říká, Kode 0 je protikladem všech moderních sportovních vozů.
Kode 0 je však výjimečný v mnoha ohledech. Například se jedná o první vůz z této karosárny, který vznikne pouze v jednom exempláři. Navazovat přitom bude na hypersportovní vůz Kode 57, který vznikl minulý rok v pouhých 5 exemplářích. Oba stroje byly společně vystaveny během akce na Pebble Beach.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?