Jméno Ken Okuyama vám toho možná příliš neřekne, ovšem díla tohoto designéra známe snad všichni. Během své kariéry pracoval například pro General Motors nebo Porsche, ovšem nejvíc ho proslavila práce pro Pininfarinu, v rámci které se podílel i na tvorbě dnes již legendárního Ferrari Enzo. Nyní ale vede vlastní karosárnu v Japonsku a Kode 0 je jeho dalším exkluzivním dílem
Po dlouhých letech práce pro cizí společnosti si však Ken Okuyama založil vlastní designové studio, v rámci kterého se věnuje různým druhům designu, na automobily ale nikdy nezanevřel. Již dříve představil svůj Kode 7 nebo Kode 57, ovšem nyní přišel s prozatímním vrcholem své práce, sportovním vozem Kode 0.
Pod jednoduchou a čistou karoserií vozu vážícího 1550 kilogramů se ukrývá šasi Lamborghini Aventador s karbonovým monokokem a atmosfericky plněným motorem V12 o výkonu více než 700 koní. Podle slov autora by vůz měl nabízet přímo excelentní výkony co se týče výkonu i ovládání.
Tvar vozu je pro tohoto designéra typický. Protažené přední světlomety, čisté a jednoduché linky a dramatická karoserie s masivními nasávacími otvory začleněnými do široké zadní části vozu. Design se zkrátka liší od všeho, co je v současnosti na trhu. Ostatně jak sám autor říká, Kode 0 je protikladem všech moderních sportovních vozů.
Kode 0 je však výjimečný v mnoha ohledech. Například se jedná o první vůz z této karosárny, který vznikne pouze v jednom exempláři. Navazovat přitom bude na hypersportovní vůz Kode 57, který vznikl minulý rok v pouhých 5 exemplářích. Oba stroje byly společně vystaveny během akce na Pebble Beach.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!