Nová generace Porsche Cayenne by se měla veřejnosti představit až 29. srpna, ovšem Porsche si neuhlídalo produkční fotky a ty tak vypluly na povrch již nyní. Co je tedy na novém Porsche Cayenne nového?
Fotky nového Cayenne už kolují po internetu nějakou chvíli, ovšem vždy se jednalo o fotky z testování maskovaných prototypů. Dnes však máme k dispozici produkční fotky, které z Porsche unikly jen pár dnů před premiérou.
Na celkovém designu vozu se toho příliš nezměnilo, největší změnou tak budou zřejmě zadní světlomety, které si vzaly inspiraci z modely Panamera. Po jejím vzoru jsou totiž spojeny pruhem napříč celými zadními dveřmi.
Oproti minulé generaci tak bude působit záď vozu moderněji. Na přední části se toho moc nezměnilo, ovšem v lehce upravené masce se usídlily nové světlomety. Při pohledu z profilu se silueta lehce změnila a nyní působí ostřeji a dynamičtěji.
Mezi fotkami jsou také snímky interiéru, který nově působí mnohem uhlazeněji a jednodušeji. Panel infotainmentu dostal větší rozměry a ze středové konzole zmizela některá tlačítka a ovladače.
Ačkoliv zvenčí tedy nejsou změny příliš patrné, pod slupkou Cayenne se ukrývá nová platforma MLB Evo z dílny VW Group. Tu využívá i nová Audi Q7 a s jejím využitím se počítá i v případě nového VW Touareg. Více informací, například ohledně pohonných jednotek, se dozvíme až za pár dnů během oficiálního představení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.