Kolem nového roadsteru BWM Z4 se diskutuje celý týden. Nejdříve jsme se dozvěděli uklidňující zprávu pro opravdové řidiče, a to, že se nemusí obávat o přítomnost manuální převodovky. Těsně před oficiálním představením pak unikly první fotografie, a nyní se nám nový „The Roadster“ objevil ve dvouminutovém videu plném detailních záběrů.
Stále si však budeme muset počkat na zveřejnění technických detailů. Již nyní je ale zřejmé, že jízda s tímto nástupcem oblíbeného roadsteru Z4 bude hodně zábavná. Snad se BMW podaří přenést tvary konceptu do výsledného sériově vyráběného vozu.
Stejně jako většina automobilových reklam i tato nese jasné poselství – „Trénujte tvrdě, a možná budete moci sedět na sedadle řidiče.“ Jak už jsme ale zmínili, konkrétní model ve videu je pouze studií, nicméně BMW finišuje s přípravou uvedení nového roadsteru do výroby, která by měla být spuštěna již v průběhu příštího roku.
Bát by se tedy měla začít konkurence v podobě Mercedesu-Benz SLC, Audi TT a Porsche 718 Boxster, kterým může nová Z4 pořádně zatopit. Vůz navíc přijde na zcela nové platformě, přinese nové motory a technologie, přičemž některé z nich bude sdílet s japonským příbuzným – novou Toyotou Supra.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?