Jen pouhý den před oficiální premiérou na akci Pebble Beach Concours d’Elegance se automobilka BMW rozhodla ukázat nám alespoň kousek z nového konceptu Z4 Roadster, který jsme doteď vídali jen pod maskovací fólií během testovacích jízd na Nurburgringu.
Ačkoliv jsou takřka 3/4 snímky nepoužitelně tmavé, alespoň z té jedné čtvrtiny se dají vypozorovat dynamické až agresivní tvary vozu doplněné o masivní ledvinky na přídi a vskutku nezvyklé světlomety s LED denním svícením.
Sportovní design podtrhuje i nízký a protáhlý rám čelního skla, otvory za předními koly a navazující boční linie, táhnoucí se k masivně vypadající zádi. Za zmínku také stojí elegantně tvarovaná úzká zrcátka, nebo stylová hliníková kola, jejichž rozměr nebude patřit k nejmenším.
Technické údaje si mnichovská automobilka pečlivě střeží, ovšem již dříve se objevilo prohlášení, podle kterého by měl být nový koncept sportovní a progresivní ukázkou toho, jak si společnost představuje vizi moderního roadsteru.
Podle Adriana van Hooydonk, viceprezidenta BMW, by nový koncept měl ukázat nový designový jazyk automobilky BMW ze všech úhlů a v každém detailu. Od dynamicky působící přední části, přes úderné boční linie až po čistou záď. Několik linek a souhra mezi povrchy by měla bohatě stačit k vytvoření pocitu síly a emocí.
Get ready for something big. Find out more on August 17th. #BMW pic.twitter.com/HQsSAACw56
— BMW (@BMW) 15. srpna 2017
Jestli to ale dopadne tak, jak BMW slibuje, si budeme muset ještě pár hodin počkat. Slavnostní odhalení konceptu totiž proběhne až zítra, tedy 17.08.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?