Zatímco my stále čekáme na představené nové generace elektrického Nissanu Leaf, v automobilce Nissan se již zřejmě pracuje na dalších elektromobilech, které by mohly stát na jeho platformě. Jedna teorie dokonce počítá i s tím, že by Nissan mohl začít vyrábět elektrické SUV vycházející z konceptu Terra.
Podle webu Autocar už společnost Nissan zažádala u malajského patentového úřadu o ochranou známku pro označení Terra, což by mohlo být chystané elektrické SUV automobilky.
Jméno Terra není u Nissanu nic nového. Koncept elektrického SUV s tímto názvem představila automobilka již před více než 5 lety. Nyní se však zdá, že by na stavbu skutečně mohlo dojít.
Základem nového SUV, ale i dalších elektromobilů, by se podle zpráv měla stát platforma z nového Leafu. S jeho udávaným dojezdem okolo 550 kilometrů pak není pochyb o tom, že by si platforma poradila i s větším vozem kategorie SUV.
Leaf sice využívá pouze pohon přední nápravy, ovšem pro techniky z Nissanu by jistě nebyl problém přidat elektromotor i k nápravě zadní, takže Nissan Terra by se mohl chlubit pohonem všech kol.
Není jisté, zda se Nissan rozhodne právě pro stavbu elektrického SUV, či dá přednost jinému typu elektromobilů. Ať už se ale rozhodne jakkoliv, nový vůz by měl stát na platformě nového Leafu a první koncepty na sebe jistě nenechají dlouho čekat.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.