Toyota má velice bohaté zkušenosti s výrobou hybridních automobilů, ovšem na čistě elektrický si prozatím netroufla. To by se však mělo již brzy změnit, neboť na rok 2022 je ohlášen příchod jejího prvního elektromobilu, který by však měl být zcela revolučním.
Toyota si se svým prvním čistě elektrickým automobilem dala na čas, ovšem podle prvních dostupných informací se čekání vyplatí.
Podle deníku "The Chunichi Shimbun" by měl první elektromobil Toyoty využívat revoluční "Solid-State" baterie, které jsou prozatím pouze ve fázi vývoje a testování. Ve srovnání s Li-Ion bateriemi však mají vyšší kapacitu, rychleji se nabíjí a jsou mnohem bezpečnější.
Podle zdroje by tak mělo být nabíjení pouze otázkou několika minut a dojezd by měl být naprostým rekordmanem ve své třídě.
Webu Carscoops se povedlo získat prohlášení z Toyoty, podle kterého se skutečně připravuje spuštění výroby vozidla na japonském trhu v roce 2022, v jiném prohlášení pro Reuters však Toyota jakékoliv spekulace a zvěsti odmítla komentovat.
Toyota je známá zejména díky výrobě hybridních automobilů a vývoji vodíkových palivových článků, které dlouho prosazovala jako správný směr, kterým se ubírat. Minulý rok však však kromě vývoje palivových článků začala investovat i do vývoje elektromobilů, neboť se jedná o nový trend a masově poptávané zboží.
Pokud by navíc Toyota použila v prvním svém elektromobilu tento nový typ baterií, měla by před svou konkurencí využívající "li-Ion" akumulátory velký náskok. "Solid-State" baterie jsou totiž v porovnání s nimi mnohem bezpečnější, disponují vyšší kapacitou a jejich nabíjení by mohlo být otázkou minut.
Otázkou však je, kde tyto baterie získat. V současné době existují pouze nepotvrzené zvěsti, že malou továrnu na výrobu menšího množství "Solid-State" baterií vlastní a provozuje Hyundai, které by se měla snažit o jejich vývoj a využití ve svých elektromobilech.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.