Toyota pracuje na svém prvním elektromobilu. A podle všeho bude převratný

Ilustrační foto (Toyota Prius Plug-in Hybrid)
Ilustrační foto (Toyota Prius Plug-in Hybrid), foto: Toyota
Antonín Marek , AutoRoad.cz 25. července 2017 12:15
Sdílej:

Toyota má velice bohaté zkušenosti s výrobou hybridních automobilů, ovšem na čistě elektrický si prozatím netroufla. To by se však mělo již brzy změnit, neboť na rok 2022 je ohlášen příchod jejího prvního elektromobilu, který by však měl být zcela revolučním.

Toyota si se svým prvním čistě elektrickým automobilem dala na čas, ovšem podle prvních dostupných informací se čekání vyplatí.

Podle deníku "The Chunichi Shimbun" by měl první elektromobil Toyoty využívat revoluční "Solid-State" baterie, které jsou prozatím pouze ve fázi vývoje a testování. Ve srovnání s Li-Ion bateriemi však mají vyšší kapacitu, rychleji se nabíjí a jsou mnohem bezpečnější.

Podle zdroje by tak mělo být nabíjení pouze otázkou několika minut a dojezd by měl být naprostým rekordmanem ve své třídě.

Webu Carscoops se povedlo získat prohlášení z Toyoty, podle kterého se skutečně připravuje spuštění výroby vozidla na japonském trhu v roce 2022, v jiném prohlášení pro Reuters však Toyota jakékoliv spekulace a zvěsti odmítla komentovat.

Toyota je známá zejména díky výrobě hybridních automobilů a vývoji vodíkových palivových článků, které dlouho prosazovala jako správný směr, kterým se ubírat. Minulý rok však však kromě vývoje palivových článků začala investovat i do vývoje elektromobilů, neboť se jedná o nový trend a masově poptávané zboží.

Pokud by navíc Toyota použila v prvním svém elektromobilu tento nový typ baterií, měla by před svou konkurencí využívající "li-Ion" akumulátory velký náskok. "Solid-State" baterie jsou totiž v porovnání s nimi mnohem bezpečnější, disponují vyšší kapacitou a jejich nabíjení by mohlo být otázkou minut.

Otázkou však je, kde tyto baterie získat. V současné době existují pouze nepotvrzené zvěsti, že malou továrnu na výrobu menšího množství "Solid-State" baterií vlastní a provozuje Hyundai, které by se měla snažit o jejich vývoj a využití ve svých elektromobilech.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.