Toyota má velice bohaté zkušenosti s výrobou hybridních automobilů, ovšem na čistě elektrický si prozatím netroufla. To by se však mělo již brzy změnit, neboť na rok 2022 je ohlášen příchod jejího prvního elektromobilu, který by však měl být zcela revolučním.
Toyota si se svým prvním čistě elektrickým automobilem dala na čas, ovšem podle prvních dostupných informací se čekání vyplatí.
Podle deníku "The Chunichi Shimbun" by měl první elektromobil Toyoty využívat revoluční "Solid-State" baterie, které jsou prozatím pouze ve fázi vývoje a testování. Ve srovnání s Li-Ion bateriemi však mají vyšší kapacitu, rychleji se nabíjí a jsou mnohem bezpečnější.
Podle zdroje by tak mělo být nabíjení pouze otázkou několika minut a dojezd by měl být naprostým rekordmanem ve své třídě.
Webu Carscoops se povedlo získat prohlášení z Toyoty, podle kterého se skutečně připravuje spuštění výroby vozidla na japonském trhu v roce 2022, v jiném prohlášení pro Reuters však Toyota jakékoliv spekulace a zvěsti odmítla komentovat.
Toyota je známá zejména díky výrobě hybridních automobilů a vývoji vodíkových palivových článků, které dlouho prosazovala jako správný směr, kterým se ubírat. Minulý rok však však kromě vývoje palivových článků začala investovat i do vývoje elektromobilů, neboť se jedná o nový trend a masově poptávané zboží.
Pokud by navíc Toyota použila v prvním svém elektromobilu tento nový typ baterií, měla by před svou konkurencí využívající "li-Ion" akumulátory velký náskok. "Solid-State" baterie jsou totiž v porovnání s nimi mnohem bezpečnější, disponují vyšší kapacitou a jejich nabíjení by mohlo být otázkou minut.
Otázkou však je, kde tyto baterie získat. V současné době existují pouze nepotvrzené zvěsti, že malou továrnu na výrobu menšího množství "Solid-State" baterií vlastní a provozuje Hyundai, které by se měla snažit o jejich vývoj a využití ve svých elektromobilech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.