Toyota má velice bohaté zkušenosti s výrobou hybridních automobilů, ovšem na čistě elektrický si prozatím netroufla. To by se však mělo již brzy změnit, neboť na rok 2022 je ohlášen příchod jejího prvního elektromobilu, který by však měl být zcela revolučním.
Toyota si se svým prvním čistě elektrickým automobilem dala na čas, ovšem podle prvních dostupných informací se čekání vyplatí.
Podle deníku "The Chunichi Shimbun" by měl první elektromobil Toyoty využívat revoluční "Solid-State" baterie, které jsou prozatím pouze ve fázi vývoje a testování. Ve srovnání s Li-Ion bateriemi však mají vyšší kapacitu, rychleji se nabíjí a jsou mnohem bezpečnější.
Podle zdroje by tak mělo být nabíjení pouze otázkou několika minut a dojezd by měl být naprostým rekordmanem ve své třídě.
Webu Carscoops se povedlo získat prohlášení z Toyoty, podle kterého se skutečně připravuje spuštění výroby vozidla na japonském trhu v roce 2022, v jiném prohlášení pro Reuters však Toyota jakékoliv spekulace a zvěsti odmítla komentovat.
Toyota je známá zejména díky výrobě hybridních automobilů a vývoji vodíkových palivových článků, které dlouho prosazovala jako správný směr, kterým se ubírat. Minulý rok však však kromě vývoje palivových článků začala investovat i do vývoje elektromobilů, neboť se jedná o nový trend a masově poptávané zboží.
Pokud by navíc Toyota použila v prvním svém elektromobilu tento nový typ baterií, měla by před svou konkurencí využívající "li-Ion" akumulátory velký náskok. "Solid-State" baterie jsou totiž v porovnání s nimi mnohem bezpečnější, disponují vyšší kapacitou a jejich nabíjení by mohlo být otázkou minut.
Otázkou však je, kde tyto baterie získat. V současné době existují pouze nepotvrzené zvěsti, že malou továrnu na výrobu menšího množství "Solid-State" baterií vlastní a provozuje Hyundai, které by se měla snažit o jejich vývoj a využití ve svých elektromobilech.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.