Toyota má velice bohaté zkušenosti s výrobou hybridních automobilů, ovšem na čistě elektrický si prozatím netroufla. To by se však mělo již brzy změnit, neboť na rok 2022 je ohlášen příchod jejího prvního elektromobilu, který by však měl být zcela revolučním.
Toyota si se svým prvním čistě elektrickým automobilem dala na čas, ovšem podle prvních dostupných informací se čekání vyplatí.
Podle deníku "The Chunichi Shimbun" by měl první elektromobil Toyoty využívat revoluční "Solid-State" baterie, které jsou prozatím pouze ve fázi vývoje a testování. Ve srovnání s Li-Ion bateriemi však mají vyšší kapacitu, rychleji se nabíjí a jsou mnohem bezpečnější.
Podle zdroje by tak mělo být nabíjení pouze otázkou několika minut a dojezd by měl být naprostým rekordmanem ve své třídě.
Webu Carscoops se povedlo získat prohlášení z Toyoty, podle kterého se skutečně připravuje spuštění výroby vozidla na japonském trhu v roce 2022, v jiném prohlášení pro Reuters však Toyota jakékoliv spekulace a zvěsti odmítla komentovat.
Toyota je známá zejména díky výrobě hybridních automobilů a vývoji vodíkových palivových článků, které dlouho prosazovala jako správný směr, kterým se ubírat. Minulý rok však však kromě vývoje palivových článků začala investovat i do vývoje elektromobilů, neboť se jedná o nový trend a masově poptávané zboží.
Pokud by navíc Toyota použila v prvním svém elektromobilu tento nový typ baterií, měla by před svou konkurencí využívající "li-Ion" akumulátory velký náskok. "Solid-State" baterie jsou totiž v porovnání s nimi mnohem bezpečnější, disponují vyšší kapacitou a jejich nabíjení by mohlo být otázkou minut.
Otázkou však je, kde tyto baterie získat. V současné době existují pouze nepotvrzené zvěsti, že malou továrnu na výrobu menšího množství "Solid-State" baterií vlastní a provozuje Hyundai, které by se měla snažit o jejich vývoj a využití ve svých elektromobilech.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?