Mercedes-Benz má se stavbou extrémních teréňáků skutečně bohaté zkušenosti, ostatně stačí se podívat na modely jako G63 6x6 nebo G500 4x4². Tento upravený E-Class All-Terrain však posunul hranice extrému zas o kousek dále.
Další přírůstek do rodiny extrémních off-roadů Mercedes-Benz, nesoucí název E-Class All-Terrain 4x4², však prozatím existuje pouze v jednom exempláři. Jedná se totiž o vůz, který si vysnil konstruktér Mercedesu Jurgen Eberle krátce po obdržení svého vlastního vozu E-Class All-Terrain.
Tento vůz totiž, navzdory svému názvu, nikdy do terénu nebyl určen. Eberle se tak pokusil tuto drobnou nevýhodu napravit a postavil z praktického rodinného kombi skutečně extrémní stroj do jakéhokoliv prostředí.
Největší novinkou je instalace dvojice portálových náprav, díky čemuž stoupla světlá výška na úctyhodných 406 mm. Vůz také dostal patřičné terénní obutí s rozměrem 31 palců a celkově byl rozšířen o cca 203 mm.
E-Class All-Terrain 4x4² je poháněn 3.3 litrovým motorem V6 o výkonu 328 koní, což je pro zdolávání terénu více než dost. V terénu si však vůz bude muset poradit bez uzavíratelných diferenciálů nebo redukční převodovky.
Jak jsme psali již na začátku, vůz vznikl pouze v jediném exempláři, ovšem díky obrovskému zájmu který vzbudil se nyní spekuluje o možné výrobě velmi limitované edice, jak uvádí web CarScoops.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?