Automobilka Jaguar se rozhodla představit svůj nový model Jaguar E-Pace vskutku netradičním způsobem - zápisem do Guinessovy knihy rekordů za nejdelší skok, během kterého se obyčejný produkční automobil otočí okolo své osy o 360°. Tomuto kousku se také říká "vývrtka"..
Představení nového SUV značky Jaguar, modelu E-Pace, bylo vskutku netradičním zážitkem. Málokdy se totiž vidí, aby se automobilka se svým nově odhaleným vozem okamžitě zapsala do Guinessovy knihy rekordů s velmi náročným kaskaderským kouskem, během kterého se za letu vůz otočí okolo své osy o 360 stupňů.
Zkušený kaskadér Terry Grant se však tohoto úkolu chopil bez zaváhání a s novým vozem E-Pace překonal ve vzduchu vzdálenost 15,3 metru, během které se jeho automobil otočil o 270° kolem vlastní osy. A to na zápis rekordu za nejdelší vývrtku s produkčním automobilem bohatě stačilo.
Nyní se však pojďme podívat na samotný nový vůz, který by měl být střední cestou mezi Jaguarem F-Pace a plánovaným kompaktním crossoverem značky Jaguár.
Co se exteriéru týče, svým stylem připomíná E-Pace svého většího bratra F-Pace. Celý vůz tak působí dynamicky, elegantně ale zároveň dravě, což podtrhují i různé výdechy na kapotě a v náraznících. V interiéru je E-Pace poněkud stísněnější, avšak skvělevybaven. Nechybí kožený volant, chromové doplňky ani 10" palcový dotykový infotainment.
Pod kapotou bude je dostupná paleta čtyřválcových dvoulitrových motorů. Dva benzínové nabídnou výkon 183 kW (249 k) a 365 Nm, nebo 220 kW (300 k) a točivý moment 400 Nm.
Dieselové motory se nabízí hned ve třech variantách. Nejslabší nabídne výkon 110 kW (150 k) a 380 Nm, prostřední verze 132 kW (180 k) a 430 Nm a na vrcholu nabídky stojí motor o výkonu 176 kW (240 k) s točivým momentem 500 Nm.
Podle zvoleného motoru si zákazníci budou moci zvolit mezi šestistupňovou manuální převodovkou, nebo devítistupňovou automatickou převodovkou. Co se pohonu týče, v Evropě bude základní model nabízen s pohonem zadních kol, v USA však budou všechny vozy automaticky nabízeny pouze s pohonem 4x4.
E-Pace nezanedbává ani bezpečnost posádky. Řidiči tak bude k ruce adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, systém nouzového brzdění nebo systém pro sledování provozu.
Cena v USA by měla startovat na hodnotě 38,600 dolarů (883 000 Kč), v Anglii pak na hodnotě 28,500 liber (845 000 Kč).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.