Nový Jaguar E-Pace se zapsal do Guinessovy knihy rekordů neuvěřitelným skokem

Jaguar E-Pace
Jaguar E-Pace, foto: Jaguar
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. července 2017 11:00 | akt. 14. července 2017 12:12
Sdílej:

Automobilka Jaguar se rozhodla představit svůj nový model Jaguar E-Pace vskutku netradičním způsobem - zápisem do Guinessovy knihy rekordů za nejdelší skok, během kterého se obyčejný produkční automobil otočí okolo své osy o 360°. Tomuto kousku se také říká "vývrtka"..

Představení nového SUV značky Jaguar, modelu E-Pace, bylo vskutku netradičním zážitkem. Málokdy se totiž vidí, aby se automobilka se svým nově odhaleným vozem okamžitě zapsala do Guinessovy knihy rekordů s velmi náročným kaskaderským kouskem, během kterého se za letu vůz otočí okolo své osy o 360 stupňů.

Zkušený kaskadér Terry Grant se však tohoto úkolu chopil bez zaváhání a s novým vozem E-Pace překonal ve vzduchu vzdálenost 15,3 metru, během které se jeho automobil otočil o 270° kolem vlastní osy. A to na zápis rekordu za nejdelší vývrtku s produkčním automobilem bohatě stačilo.

Nyní se však pojďme podívat na samotný nový vůz, který by měl být střední cestou mezi Jaguarem F-Pace a plánovaným kompaktním crossoverem značky Jaguár.

Co se exteriéru týče, svým stylem připomíná E-Pace svého většího bratra F-Pace. Celý vůz tak působí dynamicky, elegantně ale zároveň dravě, což podtrhují i různé výdechy na kapotě a v náraznících. V interiéru je E-Pace poněkud stísněnější, avšak skvělevybaven. Nechybí kožený volant, chromové doplňky ani 10" palcový dotykový infotainment.

Pod kapotou bude je dostupná paleta čtyřválcových dvoulitrových motorů. Dva benzínové nabídnou výkon 183 kW (249 k) a 365 Nm, nebo 220 kW (300 k) a točivý moment 400 Nm.

Dieselové motory se nabízí hned ve třech variantách. Nejslabší nabídne výkon 110 kW (150 k) a 380 Nm, prostřední verze 132 kW (180 k) a 430 Nm a na vrcholu nabídky stojí motor o výkonu 176 kW (240 k) s točivým momentem 500 Nm.

Podle zvoleného motoru si zákazníci budou moci zvolit mezi šestistupňovou manuální převodovkou, nebo devítistupňovou automatickou převodovkou. Co se pohonu týče, v Evropě bude základní model nabízen s pohonem zadních kol, v USA však budou všechny vozy automaticky nabízeny pouze s pohonem 4x4.

E-Pace nezanedbává ani bezpečnost posádky. Řidiči tak bude k ruce adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, systém nouzového brzdění nebo systém pro sledování provozu.

Cena v USA by měla startovat na hodnotě 38,600 dolarů (883 000 Kč), v Anglii pak na hodnotě 28,500 liber (845 000 Kč).

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.