Nový Jaguar E-Pace se zapsal do Guinessovy knihy rekordů neuvěřitelným skokem

Jaguar E-Pace
Jaguar E-Pace, foto: Jaguar
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. července 2017 11:00 | akt. 14. července 2017 12:12
Sdílej:

Automobilka Jaguar se rozhodla představit svůj nový model Jaguar E-Pace vskutku netradičním způsobem - zápisem do Guinessovy knihy rekordů za nejdelší skok, během kterého se obyčejný produkční automobil otočí okolo své osy o 360°. Tomuto kousku se také říká "vývrtka"..

Představení nového SUV značky Jaguar, modelu E-Pace, bylo vskutku netradičním zážitkem. Málokdy se totiž vidí, aby se automobilka se svým nově odhaleným vozem okamžitě zapsala do Guinessovy knihy rekordů s velmi náročným kaskaderským kouskem, během kterého se za letu vůz otočí okolo své osy o 360 stupňů.

Zkušený kaskadér Terry Grant se však tohoto úkolu chopil bez zaváhání a s novým vozem E-Pace překonal ve vzduchu vzdálenost 15,3 metru, během které se jeho automobil otočil o 270° kolem vlastní osy. A to na zápis rekordu za nejdelší vývrtku s produkčním automobilem bohatě stačilo.

Nyní se však pojďme podívat na samotný nový vůz, který by měl být střední cestou mezi Jaguarem F-Pace a plánovaným kompaktním crossoverem značky Jaguár.

Co se exteriéru týče, svým stylem připomíná E-Pace svého většího bratra F-Pace. Celý vůz tak působí dynamicky, elegantně ale zároveň dravě, což podtrhují i různé výdechy na kapotě a v náraznících. V interiéru je E-Pace poněkud stísněnější, avšak skvělevybaven. Nechybí kožený volant, chromové doplňky ani 10" palcový dotykový infotainment.

Pod kapotou bude je dostupná paleta čtyřválcových dvoulitrových motorů. Dva benzínové nabídnou výkon 183 kW (249 k) a 365 Nm, nebo 220 kW (300 k) a točivý moment 400 Nm.

Dieselové motory se nabízí hned ve třech variantách. Nejslabší nabídne výkon 110 kW (150 k) a 380 Nm, prostřední verze 132 kW (180 k) a 430 Nm a na vrcholu nabídky stojí motor o výkonu 176 kW (240 k) s točivým momentem 500 Nm.

Podle zvoleného motoru si zákazníci budou moci zvolit mezi šestistupňovou manuální převodovkou, nebo devítistupňovou automatickou převodovkou. Co se pohonu týče, v Evropě bude základní model nabízen s pohonem zadních kol, v USA však budou všechny vozy automaticky nabízeny pouze s pohonem 4x4.

E-Pace nezanedbává ani bezpečnost posádky. Řidiči tak bude k ruce adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, systém nouzového brzdění nebo systém pro sledování provozu.

Cena v USA by měla startovat na hodnotě 38,600 dolarů (883 000 Kč), v Anglii pak na hodnotě 28,500 liber (845 000 Kč).

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.