Nový Jaguar E-Pace se zapsal do Guinessovy knihy rekordů neuvěřitelným skokem

Jaguar E-Pace
Jaguar E-Pace, foto: Jaguar
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. července 2017 11:00 | akt. 14. července 2017 12:12
Sdílej:

Automobilka Jaguar se rozhodla představit svůj nový model Jaguar E-Pace vskutku netradičním způsobem - zápisem do Guinessovy knihy rekordů za nejdelší skok, během kterého se obyčejný produkční automobil otočí okolo své osy o 360°. Tomuto kousku se také říká "vývrtka"..

Představení nového SUV značky Jaguar, modelu E-Pace, bylo vskutku netradičním zážitkem. Málokdy se totiž vidí, aby se automobilka se svým nově odhaleným vozem okamžitě zapsala do Guinessovy knihy rekordů s velmi náročným kaskaderským kouskem, během kterého se za letu vůz otočí okolo své osy o 360 stupňů.

Zkušený kaskadér Terry Grant se však tohoto úkolu chopil bez zaváhání a s novým vozem E-Pace překonal ve vzduchu vzdálenost 15,3 metru, během které se jeho automobil otočil o 270° kolem vlastní osy. A to na zápis rekordu za nejdelší vývrtku s produkčním automobilem bohatě stačilo.

Nyní se však pojďme podívat na samotný nový vůz, který by měl být střední cestou mezi Jaguarem F-Pace a plánovaným kompaktním crossoverem značky Jaguár.

Co se exteriéru týče, svým stylem připomíná E-Pace svého většího bratra F-Pace. Celý vůz tak působí dynamicky, elegantně ale zároveň dravě, což podtrhují i různé výdechy na kapotě a v náraznících. V interiéru je E-Pace poněkud stísněnější, avšak skvělevybaven. Nechybí kožený volant, chromové doplňky ani 10" palcový dotykový infotainment.

Pod kapotou bude je dostupná paleta čtyřválcových dvoulitrových motorů. Dva benzínové nabídnou výkon 183 kW (249 k) a 365 Nm, nebo 220 kW (300 k) a točivý moment 400 Nm.

Dieselové motory se nabízí hned ve třech variantách. Nejslabší nabídne výkon 110 kW (150 k) a 380 Nm, prostřední verze 132 kW (180 k) a 430 Nm a na vrcholu nabídky stojí motor o výkonu 176 kW (240 k) s točivým momentem 500 Nm.

Podle zvoleného motoru si zákazníci budou moci zvolit mezi šestistupňovou manuální převodovkou, nebo devítistupňovou automatickou převodovkou. Co se pohonu týče, v Evropě bude základní model nabízen s pohonem zadních kol, v USA však budou všechny vozy automaticky nabízeny pouze s pohonem 4x4.

E-Pace nezanedbává ani bezpečnost posádky. Řidiči tak bude k ruce adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, systém nouzového brzdění nebo systém pro sledování provozu.

Cena v USA by měla startovat na hodnotě 38,600 dolarů (883 000 Kč), v Anglii pak na hodnotě 28,500 liber (845 000 Kč).

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.