Automobilka Jaguar se rozhodla představit svůj nový model Jaguar E-Pace vskutku netradičním způsobem - zápisem do Guinessovy knihy rekordů za nejdelší skok, během kterého se obyčejný produkční automobil otočí okolo své osy o 360°. Tomuto kousku se také říká "vývrtka"..
Představení nového SUV značky Jaguar, modelu E-Pace, bylo vskutku netradičním zážitkem. Málokdy se totiž vidí, aby se automobilka se svým nově odhaleným vozem okamžitě zapsala do Guinessovy knihy rekordů s velmi náročným kaskaderským kouskem, během kterého se za letu vůz otočí okolo své osy o 360 stupňů.
Zkušený kaskadér Terry Grant se však tohoto úkolu chopil bez zaváhání a s novým vozem E-Pace překonal ve vzduchu vzdálenost 15,3 metru, během které se jeho automobil otočil o 270° kolem vlastní osy. A to na zápis rekordu za nejdelší vývrtku s produkčním automobilem bohatě stačilo.
Nyní se však pojďme podívat na samotný nový vůz, který by měl být střední cestou mezi Jaguarem F-Pace a plánovaným kompaktním crossoverem značky Jaguár.
Co se exteriéru týče, svým stylem připomíná E-Pace svého většího bratra F-Pace. Celý vůz tak působí dynamicky, elegantně ale zároveň dravě, což podtrhují i různé výdechy na kapotě a v náraznících. V interiéru je E-Pace poněkud stísněnější, avšak skvělevybaven. Nechybí kožený volant, chromové doplňky ani 10" palcový dotykový infotainment.
Pod kapotou bude je dostupná paleta čtyřválcových dvoulitrových motorů. Dva benzínové nabídnou výkon 183 kW (249 k) a 365 Nm, nebo 220 kW (300 k) a točivý moment 400 Nm.
Dieselové motory se nabízí hned ve třech variantách. Nejslabší nabídne výkon 110 kW (150 k) a 380 Nm, prostřední verze 132 kW (180 k) a 430 Nm a na vrcholu nabídky stojí motor o výkonu 176 kW (240 k) s točivým momentem 500 Nm.
Podle zvoleného motoru si zákazníci budou moci zvolit mezi šestistupňovou manuální převodovkou, nebo devítistupňovou automatickou převodovkou. Co se pohonu týče, v Evropě bude základní model nabízen s pohonem zadních kol, v USA však budou všechny vozy automaticky nabízeny pouze s pohonem 4x4.
E-Pace nezanedbává ani bezpečnost posádky. Řidiči tak bude k ruce adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, systém nouzového brzdění nebo systém pro sledování provozu.
Cena v USA by měla startovat na hodnotě 38,600 dolarů (883 000 Kč), v Anglii pak na hodnotě 28,500 liber (845 000 Kč).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?