V automobilce Peugeot vzniklo mnoho úžasných a povedených vozů, málokterý se však zaspal do dějin tak, jako ostrý hatchback Peugeot 205 GTI, který je do dnešních dnů považován za jeden z nejlepších hot-hatchů na světě.
Není tak divu, že se Peugeot 205 GTI stává skvostem vyhledávaným nejen milovníky sportovní jízdy, ale i sběrateli a investory do aut. A nemusí jít pouze o modely GTI, v zahraničí stoupá zájem o jakékoliv limitované edice, mezi které patří i zelené kabriolety ze série Roland-Garros.
Zájem o model 205 je však dokonce i v automobilce. Gilles Vidal, současný šéf designového centra automobilky, je doslova v zajetí nostalgie, co se tohoto vozu týče. Na svůj instagramový profil dokonce přidal i fotky návrhu Peugeotu 205 pro 21. století.
Ačkoliv vypadají návrhy nové dvěstěpětky povedeně, šance na vznik takového vozu jsou v této době prakticky nulové. V segmentu rychlých hotchatchů totiž francouzskou automobilku už nějakou tu dobu celkem úspěšně zastupuje model 208 GTI. V budoucnu však nemusí být zmrtvýchvstání tolik oblíbeného hot-hatche zcela vyloučeno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.