V automobilce Peugeot vzniklo mnoho úžasných a povedených vozů, málokterý se však zaspal do dějin tak, jako ostrý hatchback Peugeot 205 GTI, který je do dnešních dnů považován za jeden z nejlepších hot-hatchů na světě.
Není tak divu, že se Peugeot 205 GTI stává skvostem vyhledávaným nejen milovníky sportovní jízdy, ale i sběrateli a investory do aut. A nemusí jít pouze o modely GTI, v zahraničí stoupá zájem o jakékoliv limitované edice, mezi které patří i zelené kabriolety ze série Roland-Garros.
Zájem o model 205 je však dokonce i v automobilce. Gilles Vidal, současný šéf designového centra automobilky, je doslova v zajetí nostalgie, co se tohoto vozu týče. Na svůj instagramový profil dokonce přidal i fotky návrhu Peugeotu 205 pro 21. století.
Ačkoliv vypadají návrhy nové dvěstěpětky povedeně, šance na vznik takového vozu jsou v této době prakticky nulové. V segmentu rychlých hotchatchů totiž francouzskou automobilku už nějakou tu dobu celkem úspěšně zastupuje model 208 GTI. V budoucnu však nemusí být zmrtvýchvstání tolik oblíbeného hot-hatche zcela vyloučeno.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?