Nissan X-Trail je světově nejprodávanějším SUV a nyní je k dispozici ve verzi s řadou vylepšení, která navyšují jeho úroveň. Mezi změny patří nejen přepracovaný a robustní exteriér, ale také kvalitnější interiér, jehož nové funkce, větší praktičnost a inovativní nové technologie posilují úroveň bezpečnosti.
A protože někteří řidiči při řízení někdy touží po vyšší úrovni flexibility a větší svobodě, přibude do výbavy nového Nissanu X-Trail i technologie autonomní jízdy ProPILOT.
Philippe Saillard, generální ředitel společnosti Nissan Europe pro prodej a marketing, to komentuje takto: „Poptávka po crossoverech neustále roste, a proto je pro nás první místo, které model X-Trail v prodeji SUV zaujímá, velkou ctí. Nová a vylepšená verze tohoto modelu tak vyjede vstříc potřebám zákazníků v ještě větší míře. Nissan X-Trail je dokonalým vozem pro rodinná dobrodružství.“
Exteriér
Nissan X-Trail byl známý svými ostře řezanými rysy, mohutností, vysokými podběhy a elegantním tvarem kapoty. Nový model si tuto charakteristiku bezezbytku zachovává a ještě ji podtrhuje pomocí robustního designu přepracované přídě vozu, která dostala do vínku více dynamiky i stylových prvků.
Přídi vévodí mřížka s nejnovější podobou motivu „V“. Mřížku po obou stranách rámují nové kombinované čelní světlomety, jejichž design se v závislosti na verzi výbavy výrazně liší. U modelů s výbavou Visia, Acenta a N-Connecta jsou světlomety halogenové, u výbavy Tekna (volitelně i u výbavy N-Connecta) pak jde o plnohodnotné LED světlomety. Obě verze čelních světlometů obsahují novou modernizovanou verzi světel pro denní svícení s motivem bumerangu.
U modelů vybavených plnohodnotnými LED světlomety mají potkávací světla nově funkci adaptivního čelního osvětlení (AFS). Tato dynamická světla se natáčí podle aktuální rychlosti a podle směru natočení volantu. Systém AFS směřuje více světla do vrcholu zatáčky a přispívá tím k větší viditelnosti i bezpečnější jízdě.
Interiér
Kabina nového Nissanu X-Trail se pyšní celou sadou vylepšení. Prvkem, kterého si řidič při nastupování do vozu všimne nejdříve, je nový volant. Jeho podoba je u všech nových modelů Nissan po celém světě stejná a u X-Trailu bude součástí standardní výbavy. Volant má tvar písmene „D“ – ve spodní části je zploštělý. Řidičům se tak lépe nastupuje i vystupuje a navíc mají sportovnější dojem z jízdy.
Ke standardu výbavy Tekna (u pěti- i sedmimístné verze modelu X-Trail) patří i kožené čalounění s dokonalejším prošíváním, které ještě více zvýrazňuje linie sedadel. Výbava Tekna ve standardu nabízí i vyhřívání předních a zadních sedadel (třetí řada vyhřívaná není). Pro ty zákazníky, kteří hledají něco odlišného, je jako příplatkový doplněk v úrovni Tekna k dispozici ještě dvoubarevný béžovo-černý interiér.
U nového modelu X-Trail je k dispozici i širší výběr podoby vnitřního obložení dveří – obložení se mezi jednotlivými úrovněmi výbavy liší. Novou podobu má i úložný prostor středové loketní opěrky. Modely vybavené automatickou převodovkou CVT XTronic mají přepracovaný volič rychlostí, který je doplněn o novou koženou manžetu.
Zavazadelník
S elektricky ovládanými zadními výklopnými dveřmi už bylo možné se setkat u předchozí verze modelu. Tuto funkci má k dispozici i nový model X-Trail. Je ale doplněna ještě o bezdotykové ovládání. Pokud bude chtít zadní výklopné dveře otevřít někdo, kdo v rukou drží například tašky s nákupem či malé dítě, stačí, pokud pod středovou částí zadního nárazníku nohou provede vhodný pohyb – otvírací mechanismus dveří se aktivuje a dveře se samy otevřou.
Zavazadelník nového modelu X-Trail je větší než dříve. Vyššího objemu se podařilo docílit díky lepší organizaci prostoru – z dřívějších 550 l se u pětimístné verze s nesklopenými sedadly zvýšil na současných 565 l (měřeno metodikou VDA). Objem zavazadelníku sedmimístné verze zůstává i nadále na hodnotě 445 litrů. Při sklopení všech sedadel do úplné roviny vzroste celkový objem zavazadelníku na 1 996 litrů.
Technologie ProPILOT
Součástí výbavy X-Trailu se technologie ProPILOT stane v roce 2018. Půjde o první fázi cesty, po které se automobilka ubírá k autonomní jízdě. Řidiči budou moci všední prvky života za volantem zautomatizovat a stanou se tím svobodnějšími.
Systém ProPILOT bude ovládat směr jízdy, akceleraci a brzdění při jízdě v jednom dálničním pruhu za velmi hustého provozu a při velmi rychlé jízdě po dálnici. Zakládá se na těchto třech technologiích: asistent pro jízdu v jednom pruhu (LKA), inteligentní tempomat (ICC), autonomní jízda v dopravní zácpě (TJP).
Model X-Trail však obsahuje i jiné technologie inteligentní mobility Nissan. Nový X-Trail je poprvé vybaven systémem upozornění na provoz za vozidlem. Tento systém snižuje riziko srážky v nízké rychlosti při couvání z parkovacího místa. Pokud se řidič pokusí zařadit zpátečku tehdy, když je zaznamenán příjezd dalšího vozidla do prostoru za vozem, systém spustí vizuální a zvukovou signalizaci.
Inteligentní nouzové brzdění je součástí výbavy modelu X-Trail už od roku 2014, teď je však tato funkce rozšířena ještě o rozpoznávání chodců. Díky této inovativní technologii je možné minimalizovat nebezpečí srážky s chodcem. Technologie funguje na principu součinnosti předního radaru a kamery.
Stejně jako model z roku 2014 absolvoval i nový X-Trail bezpečnostní testy Euro NCAP s hodnocením v podobě pěti hvězdiček.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?