Nissan X-Trail je světově nejprodávanějším SUV a nyní je k dispozici ve verzi s řadou vylepšení, která navyšují jeho úroveň. Mezi změny patří nejen přepracovaný a robustní exteriér, ale také kvalitnější interiér, jehož nové funkce, větší praktičnost a inovativní nové technologie posilují úroveň bezpečnosti.
A protože někteří řidiči při řízení někdy touží po vyšší úrovni flexibility a větší svobodě, přibude do výbavy nového Nissanu X-Trail i technologie autonomní jízdy ProPILOT.
Philippe Saillard, generální ředitel společnosti Nissan Europe pro prodej a marketing, to komentuje takto: „Poptávka po crossoverech neustále roste, a proto je pro nás první místo, které model X-Trail v prodeji SUV zaujímá, velkou ctí. Nová a vylepšená verze tohoto modelu tak vyjede vstříc potřebám zákazníků v ještě větší míře. Nissan X-Trail je dokonalým vozem pro rodinná dobrodružství.“
Exteriér
Nissan X-Trail byl známý svými ostře řezanými rysy, mohutností, vysokými podběhy a elegantním tvarem kapoty. Nový model si tuto charakteristiku bezezbytku zachovává a ještě ji podtrhuje pomocí robustního designu přepracované přídě vozu, která dostala do vínku více dynamiky i stylových prvků.
Přídi vévodí mřížka s nejnovější podobou motivu „V“. Mřížku po obou stranách rámují nové kombinované čelní světlomety, jejichž design se v závislosti na verzi výbavy výrazně liší. U modelů s výbavou Visia, Acenta a N-Connecta jsou světlomety halogenové, u výbavy Tekna (volitelně i u výbavy N-Connecta) pak jde o plnohodnotné LED světlomety. Obě verze čelních světlometů obsahují novou modernizovanou verzi světel pro denní svícení s motivem bumerangu.
U modelů vybavených plnohodnotnými LED světlomety mají potkávací světla nově funkci adaptivního čelního osvětlení (AFS). Tato dynamická světla se natáčí podle aktuální rychlosti a podle směru natočení volantu. Systém AFS směřuje více světla do vrcholu zatáčky a přispívá tím k větší viditelnosti i bezpečnější jízdě.
Interiér
Kabina nového Nissanu X-Trail se pyšní celou sadou vylepšení. Prvkem, kterého si řidič při nastupování do vozu všimne nejdříve, je nový volant. Jeho podoba je u všech nových modelů Nissan po celém světě stejná a u X-Trailu bude součástí standardní výbavy. Volant má tvar písmene „D“ – ve spodní části je zploštělý. Řidičům se tak lépe nastupuje i vystupuje a navíc mají sportovnější dojem z jízdy.
Ke standardu výbavy Tekna (u pěti- i sedmimístné verze modelu X-Trail) patří i kožené čalounění s dokonalejším prošíváním, které ještě více zvýrazňuje linie sedadel. Výbava Tekna ve standardu nabízí i vyhřívání předních a zadních sedadel (třetí řada vyhřívaná není). Pro ty zákazníky, kteří hledají něco odlišného, je jako příplatkový doplněk v úrovni Tekna k dispozici ještě dvoubarevný béžovo-černý interiér.
U nového modelu X-Trail je k dispozici i širší výběr podoby vnitřního obložení dveří – obložení se mezi jednotlivými úrovněmi výbavy liší. Novou podobu má i úložný prostor středové loketní opěrky. Modely vybavené automatickou převodovkou CVT XTronic mají přepracovaný volič rychlostí, který je doplněn o novou koženou manžetu.
Zavazadelník
S elektricky ovládanými zadními výklopnými dveřmi už bylo možné se setkat u předchozí verze modelu. Tuto funkci má k dispozici i nový model X-Trail. Je ale doplněna ještě o bezdotykové ovládání. Pokud bude chtít zadní výklopné dveře otevřít někdo, kdo v rukou drží například tašky s nákupem či malé dítě, stačí, pokud pod středovou částí zadního nárazníku nohou provede vhodný pohyb – otvírací mechanismus dveří se aktivuje a dveře se samy otevřou.
Zavazadelník nového modelu X-Trail je větší než dříve. Vyššího objemu se podařilo docílit díky lepší organizaci prostoru – z dřívějších 550 l se u pětimístné verze s nesklopenými sedadly zvýšil na současných 565 l (měřeno metodikou VDA). Objem zavazadelníku sedmimístné verze zůstává i nadále na hodnotě 445 litrů. Při sklopení všech sedadel do úplné roviny vzroste celkový objem zavazadelníku na 1 996 litrů.
Technologie ProPILOT
Součástí výbavy X-Trailu se technologie ProPILOT stane v roce 2018. Půjde o první fázi cesty, po které se automobilka ubírá k autonomní jízdě. Řidiči budou moci všední prvky života za volantem zautomatizovat a stanou se tím svobodnějšími.
Systém ProPILOT bude ovládat směr jízdy, akceleraci a brzdění při jízdě v jednom dálničním pruhu za velmi hustého provozu a při velmi rychlé jízdě po dálnici. Zakládá se na těchto třech technologiích: asistent pro jízdu v jednom pruhu (LKA), inteligentní tempomat (ICC), autonomní jízda v dopravní zácpě (TJP).
Model X-Trail však obsahuje i jiné technologie inteligentní mobility Nissan. Nový X-Trail je poprvé vybaven systémem upozornění na provoz za vozidlem. Tento systém snižuje riziko srážky v nízké rychlosti při couvání z parkovacího místa. Pokud se řidič pokusí zařadit zpátečku tehdy, když je zaznamenán příjezd dalšího vozidla do prostoru za vozem, systém spustí vizuální a zvukovou signalizaci.
Inteligentní nouzové brzdění je součástí výbavy modelu X-Trail už od roku 2014, teď je však tato funkce rozšířena ještě o rozpoznávání chodců. Díky této inovativní technologii je možné minimalizovat nebezpečí srážky s chodcem. Technologie funguje na principu součinnosti předního radaru a kamery.
Stejně jako model z roku 2014 absolvoval i nový X-Trail bezpečnostní testy Euro NCAP s hodnocením v podobě pěti hvězdiček.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.