Nissan X-Trail je světově nejprodávanějším SUV a nyní je k dispozici ve verzi s řadou vylepšení, která navyšují jeho úroveň. Mezi změny patří nejen přepracovaný a robustní exteriér, ale také kvalitnější interiér, jehož nové funkce, větší praktičnost a inovativní nové technologie posilují úroveň bezpečnosti.
A protože někteří řidiči při řízení někdy touží po vyšší úrovni flexibility a větší svobodě, přibude do výbavy nového Nissanu X-Trail i technologie autonomní jízdy ProPILOT.
Philippe Saillard, generální ředitel společnosti Nissan Europe pro prodej a marketing, to komentuje takto: „Poptávka po crossoverech neustále roste, a proto je pro nás první místo, které model X-Trail v prodeji SUV zaujímá, velkou ctí. Nová a vylepšená verze tohoto modelu tak vyjede vstříc potřebám zákazníků v ještě větší míře. Nissan X-Trail je dokonalým vozem pro rodinná dobrodružství.“
Exteriér
Nissan X-Trail byl známý svými ostře řezanými rysy, mohutností, vysokými podběhy a elegantním tvarem kapoty. Nový model si tuto charakteristiku bezezbytku zachovává a ještě ji podtrhuje pomocí robustního designu přepracované přídě vozu, která dostala do vínku více dynamiky i stylových prvků.
Přídi vévodí mřížka s nejnovější podobou motivu „V“. Mřížku po obou stranách rámují nové kombinované čelní světlomety, jejichž design se v závislosti na verzi výbavy výrazně liší. U modelů s výbavou Visia, Acenta a N-Connecta jsou světlomety halogenové, u výbavy Tekna (volitelně i u výbavy N-Connecta) pak jde o plnohodnotné LED světlomety. Obě verze čelních světlometů obsahují novou modernizovanou verzi světel pro denní svícení s motivem bumerangu.
U modelů vybavených plnohodnotnými LED světlomety mají potkávací světla nově funkci adaptivního čelního osvětlení (AFS). Tato dynamická světla se natáčí podle aktuální rychlosti a podle směru natočení volantu. Systém AFS směřuje více světla do vrcholu zatáčky a přispívá tím k větší viditelnosti i bezpečnější jízdě.
Interiér
Kabina nového Nissanu X-Trail se pyšní celou sadou vylepšení. Prvkem, kterého si řidič při nastupování do vozu všimne nejdříve, je nový volant. Jeho podoba je u všech nových modelů Nissan po celém světě stejná a u X-Trailu bude součástí standardní výbavy. Volant má tvar písmene „D“ – ve spodní části je zploštělý. Řidičům se tak lépe nastupuje i vystupuje a navíc mají sportovnější dojem z jízdy.
Ke standardu výbavy Tekna (u pěti- i sedmimístné verze modelu X-Trail) patří i kožené čalounění s dokonalejším prošíváním, které ještě více zvýrazňuje linie sedadel. Výbava Tekna ve standardu nabízí i vyhřívání předních a zadních sedadel (třetí řada vyhřívaná není). Pro ty zákazníky, kteří hledají něco odlišného, je jako příplatkový doplněk v úrovni Tekna k dispozici ještě dvoubarevný béžovo-černý interiér.
U nového modelu X-Trail je k dispozici i širší výběr podoby vnitřního obložení dveří – obložení se mezi jednotlivými úrovněmi výbavy liší. Novou podobu má i úložný prostor středové loketní opěrky. Modely vybavené automatickou převodovkou CVT XTronic mají přepracovaný volič rychlostí, který je doplněn o novou koženou manžetu.
Zavazadelník
S elektricky ovládanými zadními výklopnými dveřmi už bylo možné se setkat u předchozí verze modelu. Tuto funkci má k dispozici i nový model X-Trail. Je ale doplněna ještě o bezdotykové ovládání. Pokud bude chtít zadní výklopné dveře otevřít někdo, kdo v rukou drží například tašky s nákupem či malé dítě, stačí, pokud pod středovou částí zadního nárazníku nohou provede vhodný pohyb – otvírací mechanismus dveří se aktivuje a dveře se samy otevřou.
Zavazadelník nového modelu X-Trail je větší než dříve. Vyššího objemu se podařilo docílit díky lepší organizaci prostoru – z dřívějších 550 l se u pětimístné verze s nesklopenými sedadly zvýšil na současných 565 l (měřeno metodikou VDA). Objem zavazadelníku sedmimístné verze zůstává i nadále na hodnotě 445 litrů. Při sklopení všech sedadel do úplné roviny vzroste celkový objem zavazadelníku na 1 996 litrů.
Technologie ProPILOT
Součástí výbavy X-Trailu se technologie ProPILOT stane v roce 2018. Půjde o první fázi cesty, po které se automobilka ubírá k autonomní jízdě. Řidiči budou moci všední prvky života za volantem zautomatizovat a stanou se tím svobodnějšími.
Systém ProPILOT bude ovládat směr jízdy, akceleraci a brzdění při jízdě v jednom dálničním pruhu za velmi hustého provozu a při velmi rychlé jízdě po dálnici. Zakládá se na těchto třech technologiích: asistent pro jízdu v jednom pruhu (LKA), inteligentní tempomat (ICC), autonomní jízda v dopravní zácpě (TJP).
Model X-Trail však obsahuje i jiné technologie inteligentní mobility Nissan. Nový X-Trail je poprvé vybaven systémem upozornění na provoz za vozidlem. Tento systém snižuje riziko srážky v nízké rychlosti při couvání z parkovacího místa. Pokud se řidič pokusí zařadit zpátečku tehdy, když je zaznamenán příjezd dalšího vozidla do prostoru za vozem, systém spustí vizuální a zvukovou signalizaci.
Inteligentní nouzové brzdění je součástí výbavy modelu X-Trail už od roku 2014, teď je však tato funkce rozšířena ještě o rozpoznávání chodců. Díky této inovativní technologii je možné minimalizovat nebezpečí srážky s chodcem. Technologie funguje na principu součinnosti předního radaru a kamery.
Stejně jako model z roku 2014 absolvoval i nový X-Trail bezpečnostní testy Euro NCAP s hodnocením v podobě pěti hvězdiček.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?