Nová Dacia Duster si rychle získala oblibu nejen v České republice, ale i v zahraničí. Nelze se tak divit tomu, že desetitisíce lidí vyhlížejí druhou generaci vozu, která nabídla do té doby nevídaný poměr ceny a výkonu. Pokud i vy vyhlížíte nový Duster, máme pro vás dobré zprávy.
V nedávné době jsme vás informovali o tom, že druhá generace Dacie Duster už se prohání po silnicích. Tou dobou jsme však očekávali, že hotový automobil se nám představí až v druhé polovině příštího roku. Ze zahraničí však přicházejí pozitivnější zprávy.
Podle webu CarScoops se totiž dá očekávat první oficiální odhalení vozu již během příštího týdne, cca 22. června. Živou premiéru by si pak automobil mohl odbít na autosalonu ve Frankfurtu, který se koná letos na podzim. I přes brzké odhalení se však stále nepočítá s tím, že by se vůz dostal na trh před koncem letošního roku.
Jak už jsme zmínili v minulém článku, nový Duster by svým vzhledem měl připomínat první generaci, dočkáme se však ostřejších rysů, díky kterým by měl vůz působit dynamičtěji.
Prioritou by také měla zůstat nízká cena, proto se neočekávají žádné technické nebo technologické novoty. Vůz by měl stát na platformě Renault-Nissan CMF, kterou využívá už například Renault Kadjar nebo Nissan Qashqai.
Novinkou by se však měl stát nový naftový motor 1,6 dCi a varianta s prodlouženým rozvorem, která pojme až 7 cestujících. Díky tomu by měl Duster oslovit více potencionálních zákazníků.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?