Nová Dacia Duster si rychle získala oblibu nejen v České republice, ale i v zahraničí. Nelze se tak divit tomu, že desetitisíce lidí vyhlížejí druhou generaci vozu, která nabídla do té doby nevídaný poměr ceny a výkonu. Pokud i vy vyhlížíte nový Duster, máme pro vás dobré zprávy.
V nedávné době jsme vás informovali o tom, že druhá generace Dacie Duster už se prohání po silnicích. Tou dobou jsme však očekávali, že hotový automobil se nám představí až v druhé polovině příštího roku. Ze zahraničí však přicházejí pozitivnější zprávy.
Podle webu CarScoops se totiž dá očekávat první oficiální odhalení vozu již během příštího týdne, cca 22. června. Živou premiéru by si pak automobil mohl odbít na autosalonu ve Frankfurtu, který se koná letos na podzim. I přes brzké odhalení se však stále nepočítá s tím, že by se vůz dostal na trh před koncem letošního roku.
Jak už jsme zmínili v minulém článku, nový Duster by svým vzhledem měl připomínat první generaci, dočkáme se však ostřejších rysů, díky kterým by měl vůz působit dynamičtěji.
Prioritou by také měla zůstat nízká cena, proto se neočekávají žádné technické nebo technologické novoty. Vůz by měl stát na platformě Renault-Nissan CMF, kterou využívá už například Renault Kadjar nebo Nissan Qashqai.
Novinkou by se však měl stát nový naftový motor 1,6 dCi a varianta s prodlouženým rozvorem, která pojme až 7 cestujících. Díky tomu by měl Duster oslovit více potencionálních zákazníků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?