Nová Dacia Duster si rychle získala oblibu nejen v České republice, ale i v zahraničí. Nelze se tak divit tomu, že desetitisíce lidí vyhlížejí druhou generaci vozu, která nabídla do té doby nevídaný poměr ceny a výkonu. Pokud i vy vyhlížíte nový Duster, máme pro vás dobré zprávy.
V nedávné době jsme vás informovali o tom, že druhá generace Dacie Duster už se prohání po silnicích. Tou dobou jsme však očekávali, že hotový automobil se nám představí až v druhé polovině příštího roku. Ze zahraničí však přicházejí pozitivnější zprávy.
Podle webu CarScoops se totiž dá očekávat první oficiální odhalení vozu již během příštího týdne, cca 22. června. Živou premiéru by si pak automobil mohl odbít na autosalonu ve Frankfurtu, který se koná letos na podzim. I přes brzké odhalení se však stále nepočítá s tím, že by se vůz dostal na trh před koncem letošního roku.
Jak už jsme zmínili v minulém článku, nový Duster by svým vzhledem měl připomínat první generaci, dočkáme se však ostřejších rysů, díky kterým by měl vůz působit dynamičtěji.
Prioritou by také měla zůstat nízká cena, proto se neočekávají žádné technické nebo technologické novoty. Vůz by měl stát na platformě Renault-Nissan CMF, kterou využívá už například Renault Kadjar nebo Nissan Qashqai.
Novinkou by se však měl stát nový naftový motor 1,6 dCi a varianta s prodlouženým rozvorem, která pojme až 7 cestujících. Díky tomu by měl Duster oslovit více potencionálních zákazníků.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.