Hyundai zahajuje v České republice elektrizující léto. Tuzemští prodejci již nabízí model Ioniq ve verzi Plug-in Hybrid. Jde o první auto na světě se třemi druhy elektrifikovaného pohonu a Plug-in Hybrid je nejnovější variantou již představených modelů Hybrid a Electric, které automobilka uvedla na trh v druhé polovině minulého roku.
Hyundai tak pokračuje v naplňování své strategie, která počítá s uvedením 14 ekologických vozů do roku 2020, včetně pěti hybridních vozidel, čtyř hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení, čtyř elektromobilů a jednoho elektromobilu s palivovými články.
„S příchodem verze Ioniq Plug-in Hybrid završujeme modelovou řadu Ioniq a činíme elektrickou mobilitu dostupnou pro každého,“ říká Miloš Adámek PR Manager HMCZ „Ioniq je jediný model na světě nabízející tři druhy elektrifikovaného pohonu má skvělý design a kromě potěšení z jízdy bez kompromisů nabízí i nové prvky výbavy v oblasti konektivity.
Model obdržel od uvedení hybridní verze v uplynulém roce třináct evropských ocenění, včetně několika titulů „Vůz roku“ po celé Evropě za své celkové provozní vlastnosti, ocenění Red Dot 2016 za design a nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP jako ocenění výjimečné úrovně bezpečnosti.
Ioniq Plug-in Hybrid kombinuje to nejlepší z obou světů
Ioniq Plug-in Hybrid kombinuje nový zážehový čtyřválec Hyundai 1.6 GDI s elektromotorem o výkonu 45 kW (61 k), který je napájen z akumulátorů Li-Poly o kapacitě 8,9 kWh. Nejvyšší výkon spalovacího motoru s přímým vstřikováním paliva a tepelnou účinností 40 procent, která je nejvyšší ve svém segmentu, je 77 kW (105 k), maximální hodnota točivého momentu činí 147 N.m. Zásoba elektrické energie umožňuje dojezd s čistě elektrickým pohonem až 63 km. Emise CO2 byly sníženy na 26 g/km* a spotřeba paliva na 1,1 l/100 km* (kombinovaný režim EU). Celkový výkon hybridního systému, tvořeného elektromotorem a zážehovým motorem, je 104 kW (141 k). Dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy, nejvyšší rychlost je 178 km/h.
Spolupráce mezi elektromotorem a zážehovým motorem probíhá v závislosti na stavu nabití akumulátorů. Při dostatečném nabití jezdí v režimu čistě elektrického pohonu s výjimkou jízdních situací, které vyžadují vyšší výkon, než jaký poskytuje elektromotor. V hybridním režimu zajišťuje důmyslné řízení zážehového motoru a elektromotoru maximální hospodárnost. Po aktivaci režimu Sport využívá v maximální míře spalovací motor i elektromotor s cílem zrychlit reakce vozu na povely řidiče v kombinaci se sportovnější charakteristikou řízení. Přebytečný výkon se používá k nabíjení akumulátorů. Ioniq Plug-in Hybrid je pro nabíjení vysokovýkonných akumulátorů na nabíjecí stanici vybaven integrovanou nabíječkou o výkonu 3,3 kW, která přeměňuje střídavý proud na stejnosměrný. Řídicí jednotka ICCB (In-Cable Control Box), integrovaná do nabíjecího kabelu, umožňuje řidičům nabíjet své auto z běžné domácí zásuvky.
Asistent pro ekologickou jízdu ECO-DAS pro hospodárnou mobilitu
K vynikajícím hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2 verze Plug-in Hybrid přispívá asistent pro ekologickou jízdu ECO-DAS (ECO Driving Assistant System). Systém ECO-DAS zahrnuje asistenta pro setrvačnou jízdu, který analyzuje informace o průběhu trasy z navigačního systému a upozorňuje řidiče, že se blíží jízdní situace, vyžadující nižší rychlost jízdy. Může se jednat o změnu směru jízdy nebo sjezd z dálnice. Pokud navigační systém předvídá takovou situaci, informuje řidiče symbolem na přístrojové desce modelu Ioniq a zvukovým signálem, že může uvolnit pedál plynu. Cílem je další snížení spotřeby paliva setrvačnou jízdou a pomocí brzdění elektromotorem minimalizovat používání brzdové soustavy. Asistent pro setrvačnou jízdu pracuje v rozsahu rychlostí od 40 do 160 km/h, pokud se nachází v režimu ECO.
Další funkcí systému ECO-DAS je předvídavé řízení energetických toků, které reguluje spolupráci mezi elektromotorem a zážehovým motorem. Zvýší výkon zážehového motoru pro nabíjení akumulátorů, je-li na základě údajů o nadmořské výšce z navigačního systému předvídán na trase úsek se stoupáním. Tímto krokem dochází k minimalizaci nehospodárného provozu spalovacího motoru, protože akumulátory budou mít v těchto situacích dostatek energie pro podporu elektromotorem. Je-li předvídán úsek s klesáním a akumulátory jsou dostatečně nabité, zvýší vozidlo míru využití elektromotoru před jízdou ze svahu. Během ní pak dochází k rekuperaci kinetické energie.
Elektrizující zážitky z jízdy a chytrá konektivita
Ioniq Plug-in Hybrid umocňuje zážitky z elektrické jízdy speciálními funkcemi osmipalcového dotykového displeje s vysokým rozlišením. Řidič má dokonalý přehled o tocích energie v hybridní soustavě, spotřebě paliva a dojezdu s čistě elektrickým pohonem. Zobrazovány jsou rovněž informace o používání elektromotoru a spalovacího motoru, jakož i poloha čerpacích a nabíjecích stanic v nedalekém okolí. Ukazatel ECO Level měří celkovou hospodárnost provozu. Další funkce umožňuje naprogramovat nabíjení akumulátorů verze Plug-in Hybrid podle plánovaného času odjezdu, a přizpůsobit tak míru nabití akumulátorů požadavku na jízdu s elektrickým pohonem. Díky možnosti nabíjení v době mimo špičku si mohou majitelé nastavit časy nabíjení tak, aby měli výhodu nižší ceny elektrické energie v závislosti na využívaném tarifu, například během noci.
Navigační systém také zahrnuje chytrou konektivitu a informační a zábavní systém, včetně systémů Apple CarPlay a Android Auto, služeb LIVE s informacemi o dopravě v reálném čase a jedinečnou službou Lifetime MapcareTM** společnosti Hyundai Motor, která nabízí bezplatné každoroční aktualizace mapových podkladů a softwaru. Ioniq nabízí rovněž podložku pro bezkabelové indukční nabíjení (dle standardu Qi) mobilních telefonů, díky níž budou mít cestující svůj telefon vždy nabitý.
Zážitky z řízení modelu IONIQ vylepšuje také sedmipalcový displej digitálního panelu přístrojů. Displej TFT s vysokým rozlišením 1280 x 720 pixelů zobrazuje například rychlost jízdy, dojezd, informace navigačního systému, stav nabití akumulátorů a aktivní jízdní režim. V závislosti na zvoleném režimu se mění uspořádání panelu přístrojů. V režimu Sport se na displeji objeví digitální rychloměr, který je obklopen otáčkoměrem v analogovém stylu, jenž zobrazuje otáčky motoru na červeném pozadí.
Variabilní jízdní dynamika a nejmodernější prvky aktivní bezpečnosti
Konstrukce modelu zaručuje optimální jízdní dynamiku, jízdní komfort a vysokou hospodárnost. Šestistupňová dvouspojková převodovka (6DCT) z vlastního vývoje společnosti Hyundai Motor, koncipovaná pro hybridní provoz, přispívá k rychlým reakcím vozu na povely řidiče. Řidič může řadit manuálně páčkami na volantu. Nabízí režim Sport se sportovněji nastaveným řízením a odlišnou charakteristikou řazení, který umocňuje zážitky z dynamické jízdy.
Lehký skelet karoserie, víceprvkové zavěšení zadních kol a inteligentní uspořádání poháněcího ústrojí přispívají k výjimečným zážitkům z řízení modelu Plug-in Hybrid. Vyspělé prvky aktivní bezpečnosti jsou nyní ještě dostupnější, protože standardní výbava zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) včetně detekce chodců, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System) a chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control). Zákazníci si mohou vybrat také asistenta pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) s funkcí RCTA (Rear Cross Traffic Alert), upozorňující na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.
Lehká a tuhá karoserie je z 53 % vyrobena z vyspělých vysokopevnostních ocelí, které umožňují vyšší úroveň komfortu a lepší ovladatelnost a zároveň zvyšují úroveň pasivní bezpečnosti účinným pohlcováním nárazové energie a minimálními deformacemi v případě kolize. Akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh byly pro model IONIQ Plug-in Hybrid zkonstruovány na základě bezpečnostního konceptu s čtyřnásobným zabezpečením.
Přitažlivý design s nejlepší aerodynamikou ve své třídě
Exteriér verze Plug-in Hybrid disponuje světlomety LED a 16“ koly ve speciálním designu. S verzí Hybrid sdílí většinu stylistických prvků, mezi něž patří maska chladiče, svisle uspořádané diody LED ve tvaru písmene C s funkcí světel pro denní svícení a elegantní modrá nebo stříbrná charakterová linie ve spodní části nárazníku vpředu a vzadu. Elegantní aerodynamický tvar přispívá k nejnižší hodnotě součinitele aerodynamického odporu vzduchu ve své třídě pouhých cx = 0,24 a vytváří atraktivní siluetu, přestože nabízí ve svém interiéru dostatek prostoru až pěti cestujícím.Hyundai IONIQ Plug-in (Ceník)Hyundai IONIQ Plug-in (Technická specifikace)
Karoserie se dodává v osmi barvách, z nichž dvě jsou metalické a pět perleťových: bílá Polar (nemetalický lak), stříbrná Platinum, modrá Marina (oba odstíny metalické), černá Phantom, šedá Iron, stříbrná Aurora, oranžová Phoenix a hnědá Demitasse (všechny perleťové). V závislosti na stupni výbavy jsou na výběr dvě barvy interiéru: Lava Stone (černá) nebo Afternoon Breeze (béžová) s bílými ozdobnými prvky nebo černými a modrými ozdobnými prvky. Varianty čalounění sedadel zahrnují pleteninu, tkaninu nebo kůži. Kola mají bílou nebo ryzí stříbrnou barvu s modrými či bílými ozdobnými prvky. Maska chladiče verze Plug-in Hybrid je buď v odstínu Dark Metal (modrá lišta), nebo leskle černá (modrá nebo stříbrná lišta).
Ioniq Hybrid a Ioniq Electric
Elektromotor modelu Ioniq Hybrid poskytuje nejvyšší výkon 32 kW (44 k) a maximální točivý moment 170 N.m a je napájen akumulátory Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženými pod zadními sedadly. Ioniq Hybrid nabízí v kombinaci s motorem 1.6 GDI nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 104 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit kombinovanými emisemi CO2 pouhých 79 g/km.
Ioniq Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu s maximálním dojezdem více než 280 km (kombinovaný režim EU) díky akumulátorům Li-Poly s kapacitou 28 kWh. Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru s nejvyšším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.
Záruka na akumulátory 8 let/200 000 kilometrů Hyundai Motor poskytuje zákazníkům, kteří se rozhodnou pro model Ioniq, rozšířený soubor záruk. Nad rámec bezkonkurenční pětileté záruky bez omezení ujetých kilometrů na celý vůz získá zákazník jistotu osmileté záruky na vysokonapěťové akumulátory s omezením na 200 000 kilometrů. Ioniq Plug-in Hybrid tak ve spojení s rozsáhlou standardní výbavou a konkurenceschopnou cenou nabízí jedinečný poměr cena/výkon v segmentu automobilů s alternativním pohonem.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?