Vzhledem k úniku fotografií jen několik málo hodin před oficiálním představením na Concorso d’Eleganza Villa d’Este nám nejsou tvary nového luxusního BMW neznámé. Nyní se ale můžeme podívat i do interiéru a poslechnout si zvuk jeho motoru.
Ačkoliv se stále jedná o pouhý koncept BMW řady 8, i tak nám dává možnost dobře si prohlédnout směr, jakým se hodlá automobilka ubírat při stavbě nových luxusních vozidel a svých vlajkových lodí.
Pokud na vás celá karoserie působí agresivním dojmem, pak se dílo mnichovských designérů povedlo. Od prvních dnů totiž totiž měli jediný cíl - ovládnout s řadou 8 segment luxusních kupé, kterému v současnosti vládne Mercedes. Ačkoliv si automobilka nemůže na své prodeje stěžovat, zvláště v případě řady 3, ovládnutí segmentu luxusních vozů GT je zkrátka otázkou cti a prestiže. Za tímto účelem tak BMW oživilo řadu 8, která v historii značky představovala pomyslný vrchol sportovních výkonů a zároveň tu nejvyšší exkluzivitu, jakou mnichovská automobilka může nabídnout.
Zda se automobilce povedlo vystihnout to, o co mají zákazníci zájem, ukáže až čas. Už teď ale vidíme, že designéři vsadili na ostře řezané linie, sportovní a nízkou příď s působivými laserovými světlomety a dominantními ledvinkami. Záď vozu je odvážná a moderní. Zadní světlomety se drží tradičního uspořádání do písmena L a vystupují z karoserie, zatímco karbonový difuzor dodává zádi lehkost a sportovní výraz.
Interiér nám připomíná staré časy, kdy bylo vše směřované jen na jednu věc: požitek z řízení. Vše je tak uspořádané s ohledem na komfort a praktičnost řidiče během cest. Kromě praktičnosti je z interiéru cítit i luxus, neboť je zde převážně zastoupena kůže, hliník a karbon.
Pokud se tedy do příštího roku neodehrají na konceptu nějaké změny k horšímu, nebo pokud to společnost nepřežene s cenami, luxusní kupé od Mercedesu, Lexusu i dalších světových značek se mohou začít bát.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.