Vzhledem k úniku fotografií jen několik málo hodin před oficiálním představením na Concorso d’Eleganza Villa d’Este nám nejsou tvary nového luxusního BMW neznámé. Nyní se ale můžeme podívat i do interiéru a poslechnout si zvuk jeho motoru.
Ačkoliv se stále jedná o pouhý koncept BMW řady 8, i tak nám dává možnost dobře si prohlédnout směr, jakým se hodlá automobilka ubírat při stavbě nových luxusních vozidel a svých vlajkových lodí.
Pokud na vás celá karoserie působí agresivním dojmem, pak se dílo mnichovských designérů povedlo. Od prvních dnů totiž totiž měli jediný cíl - ovládnout s řadou 8 segment luxusních kupé, kterému v současnosti vládne Mercedes. Ačkoliv si automobilka nemůže na své prodeje stěžovat, zvláště v případě řady 3, ovládnutí segmentu luxusních vozů GT je zkrátka otázkou cti a prestiže. Za tímto účelem tak BMW oživilo řadu 8, která v historii značky představovala pomyslný vrchol sportovních výkonů a zároveň tu nejvyšší exkluzivitu, jakou mnichovská automobilka může nabídnout.
Zda se automobilce povedlo vystihnout to, o co mají zákazníci zájem, ukáže až čas. Už teď ale vidíme, že designéři vsadili na ostře řezané linie, sportovní a nízkou příď s působivými laserovými světlomety a dominantními ledvinkami. Záď vozu je odvážná a moderní. Zadní světlomety se drží tradičního uspořádání do písmena L a vystupují z karoserie, zatímco karbonový difuzor dodává zádi lehkost a sportovní výraz.
Interiér nám připomíná staré časy, kdy bylo vše směřované jen na jednu věc: požitek z řízení. Vše je tak uspořádané s ohledem na komfort a praktičnost řidiče během cest. Kromě praktičnosti je z interiéru cítit i luxus, neboť je zde převážně zastoupena kůže, hliník a karbon.
Pokud se tedy do příštího roku neodehrají na konceptu nějaké změny k horšímu, nebo pokud to společnost nepřežene s cenami, luxusní kupé od Mercedesu, Lexusu i dalších světových značek se mohou začít bát.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.