Vzhledem k úniku fotografií jen několik málo hodin před oficiálním představením na Concorso d’Eleganza Villa d’Este nám nejsou tvary nového luxusního BMW neznámé. Nyní se ale můžeme podívat i do interiéru a poslechnout si zvuk jeho motoru.
Ačkoliv se stále jedná o pouhý koncept BMW řady 8, i tak nám dává možnost dobře si prohlédnout směr, jakým se hodlá automobilka ubírat při stavbě nových luxusních vozidel a svých vlajkových lodí.
Pokud na vás celá karoserie působí agresivním dojmem, pak se dílo mnichovských designérů povedlo. Od prvních dnů totiž totiž měli jediný cíl - ovládnout s řadou 8 segment luxusních kupé, kterému v současnosti vládne Mercedes. Ačkoliv si automobilka nemůže na své prodeje stěžovat, zvláště v případě řady 3, ovládnutí segmentu luxusních vozů GT je zkrátka otázkou cti a prestiže. Za tímto účelem tak BMW oživilo řadu 8, která v historii značky představovala pomyslný vrchol sportovních výkonů a zároveň tu nejvyšší exkluzivitu, jakou mnichovská automobilka může nabídnout.
Zda se automobilce povedlo vystihnout to, o co mají zákazníci zájem, ukáže až čas. Už teď ale vidíme, že designéři vsadili na ostře řezané linie, sportovní a nízkou příď s působivými laserovými světlomety a dominantními ledvinkami. Záď vozu je odvážná a moderní. Zadní světlomety se drží tradičního uspořádání do písmena L a vystupují z karoserie, zatímco karbonový difuzor dodává zádi lehkost a sportovní výraz.
Interiér nám připomíná staré časy, kdy bylo vše směřované jen na jednu věc: požitek z řízení. Vše je tak uspořádané s ohledem na komfort a praktičnost řidiče během cest. Kromě praktičnosti je z interiéru cítit i luxus, neboť je zde převážně zastoupena kůže, hliník a karbon.
Pokud se tedy do příštího roku neodehrají na konceptu nějaké změny k horšímu, nebo pokud to společnost nepřežene s cenami, luxusní kupé od Mercedesu, Lexusu i dalších světových značek se mohou začít bát.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.