Kromě čokolády, hodinek a bank se ve Švýcarsku rozhodli vyrábět i elektromobily, které si získají celosvětovou slávu a popularitu. Alespoň tak na nás působí zpráva o novém hráči na trhu elektrických automobilů.
Nejnovějším hráčem na poli rychlých, luxusních a exkluzivních elektromobilů se stala společnost Elextra, která sídlí ve Švýcarsku. Podle jejích odvážných prohlášení bychom funkční prototyp jejího prvního sportovního elektromobilu měli spatřit již v první polovině příštího roku.
Vozidla značky Elextra budou opravdu exkluzivním zbožím, neboť je naplánována výroba pouze 100 kusů. Ty budou montovány v Německu a celá výroba bude probíhat ručně. Svým vzhledem se vůz snaží přiblížit designu klasických italských sportovních vozů, čemuž má odpovídat i jízdní dynamika.
O pohon se bude starat dvojice elektromotorů, takže vůz bude mít poháněna všechna kola. Kombinovaný výkon je odhadován na 680 elektro-koní. Pro lepší trakci by měl být kroutící moment rozdělován samostatně na každé kolo.
Jak už je psáno v titulku, první elektro-sporťák od Elextry by měl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,3 vteřiny, což je cca o 2 desetiny rychleji než nejsilnější Tesla. Omezovač zastaví akceleraci při rychlosti 250 km/h.
Pokud ale budete mít lehkou nohu a pojedete rychlostí okolo 100 km/h, baterie by vám měly zaručit dojezd okolo 600 kilometrů, což věru není zlé. Velkou zásluhu na tom má nízká váha vozu, které bylo dosaženo použitím velkého množství dílů z karbonu.
Cena je bohužel stejně hvězdná, jako slibované schopnosti vozu. Designér vozu Robert Palm během rozhovoru pro Autocar naznačil, že se bude pohybovat v rozmezí 400-500 tisíc euro, v přepočtu tedy 10,6 až 13,3 milionu korun. Pokud se vše bude dařit, první prototyp bychom mohli spatřit na jaře příštího roku. Do prodeje by se vozy měly dostat nejpozději začátkem roku 2019.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.