Kromě čokolády, hodinek a bank se ve Švýcarsku rozhodli vyrábět i elektromobily, které si získají celosvětovou slávu a popularitu. Alespoň tak na nás působí zpráva o novém hráči na trhu elektrických automobilů.
Nejnovějším hráčem na poli rychlých, luxusních a exkluzivních elektromobilů se stala společnost Elextra, která sídlí ve Švýcarsku. Podle jejích odvážných prohlášení bychom funkční prototyp jejího prvního sportovního elektromobilu měli spatřit již v první polovině příštího roku.
Vozidla značky Elextra budou opravdu exkluzivním zbožím, neboť je naplánována výroba pouze 100 kusů. Ty budou montovány v Německu a celá výroba bude probíhat ručně. Svým vzhledem se vůz snaží přiblížit designu klasických italských sportovních vozů, čemuž má odpovídat i jízdní dynamika.
O pohon se bude starat dvojice elektromotorů, takže vůz bude mít poháněna všechna kola. Kombinovaný výkon je odhadován na 680 elektro-koní. Pro lepší trakci by měl být kroutící moment rozdělován samostatně na každé kolo.
Jak už je psáno v titulku, první elektro-sporťák od Elextry by měl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,3 vteřiny, což je cca o 2 desetiny rychleji než nejsilnější Tesla. Omezovač zastaví akceleraci při rychlosti 250 km/h.
Pokud ale budete mít lehkou nohu a pojedete rychlostí okolo 100 km/h, baterie by vám měly zaručit dojezd okolo 600 kilometrů, což věru není zlé. Velkou zásluhu na tom má nízká váha vozu, které bylo dosaženo použitím velkého množství dílů z karbonu.
Cena je bohužel stejně hvězdná, jako slibované schopnosti vozu. Designér vozu Robert Palm během rozhovoru pro Autocar naznačil, že se bude pohybovat v rozmezí 400-500 tisíc euro, v přepočtu tedy 10,6 až 13,3 milionu korun. Pokud se vše bude dařit, první prototyp bychom mohli spatřit na jaře příštího roku. Do prodeje by se vozy měly dostat nejpozději začátkem roku 2019.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.