Kromě čokolády, hodinek a bank se ve Švýcarsku rozhodli vyrábět i elektromobily, které si získají celosvětovou slávu a popularitu. Alespoň tak na nás působí zpráva o novém hráči na trhu elektrických automobilů.
Nejnovějším hráčem na poli rychlých, luxusních a exkluzivních elektromobilů se stala společnost Elextra, která sídlí ve Švýcarsku. Podle jejích odvážných prohlášení bychom funkční prototyp jejího prvního sportovního elektromobilu měli spatřit již v první polovině příštího roku.
Vozidla značky Elextra budou opravdu exkluzivním zbožím, neboť je naplánována výroba pouze 100 kusů. Ty budou montovány v Německu a celá výroba bude probíhat ručně. Svým vzhledem se vůz snaží přiblížit designu klasických italských sportovních vozů, čemuž má odpovídat i jízdní dynamika.
O pohon se bude starat dvojice elektromotorů, takže vůz bude mít poháněna všechna kola. Kombinovaný výkon je odhadován na 680 elektro-koní. Pro lepší trakci by měl být kroutící moment rozdělován samostatně na každé kolo.
Jak už je psáno v titulku, první elektro-sporťák od Elextry by měl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,3 vteřiny, což je cca o 2 desetiny rychleji než nejsilnější Tesla. Omezovač zastaví akceleraci při rychlosti 250 km/h.
Pokud ale budete mít lehkou nohu a pojedete rychlostí okolo 100 km/h, baterie by vám měly zaručit dojezd okolo 600 kilometrů, což věru není zlé. Velkou zásluhu na tom má nízká váha vozu, které bylo dosaženo použitím velkého množství dílů z karbonu.
Cena je bohužel stejně hvězdná, jako slibované schopnosti vozu. Designér vozu Robert Palm během rozhovoru pro Autocar naznačil, že se bude pohybovat v rozmezí 400-500 tisíc euro, v přepočtu tedy 10,6 až 13,3 milionu korun. Pokud se vše bude dařit, první prototyp bychom mohli spatřit na jaře příštího roku. Do prodeje by se vozy měly dostat nejpozději začátkem roku 2019.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?