Kromě čokolády, hodinek a bank se ve Švýcarsku rozhodli vyrábět i elektromobily, které si získají celosvětovou slávu a popularitu. Alespoň tak na nás působí zpráva o novém hráči na trhu elektrických automobilů.
Nejnovějším hráčem na poli rychlých, luxusních a exkluzivních elektromobilů se stala společnost Elextra, která sídlí ve Švýcarsku. Podle jejích odvážných prohlášení bychom funkční prototyp jejího prvního sportovního elektromobilu měli spatřit již v první polovině příštího roku.
Vozidla značky Elextra budou opravdu exkluzivním zbožím, neboť je naplánována výroba pouze 100 kusů. Ty budou montovány v Německu a celá výroba bude probíhat ručně. Svým vzhledem se vůz snaží přiblížit designu klasických italských sportovních vozů, čemuž má odpovídat i jízdní dynamika.
O pohon se bude starat dvojice elektromotorů, takže vůz bude mít poháněna všechna kola. Kombinovaný výkon je odhadován na 680 elektro-koní. Pro lepší trakci by měl být kroutící moment rozdělován samostatně na každé kolo.
Jak už je psáno v titulku, první elektro-sporťák od Elextry by měl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,3 vteřiny, což je cca o 2 desetiny rychleji než nejsilnější Tesla. Omezovač zastaví akceleraci při rychlosti 250 km/h.
Pokud ale budete mít lehkou nohu a pojedete rychlostí okolo 100 km/h, baterie by vám měly zaručit dojezd okolo 600 kilometrů, což věru není zlé. Velkou zásluhu na tom má nízká váha vozu, které bylo dosaženo použitím velkého množství dílů z karbonu.
Cena je bohužel stejně hvězdná, jako slibované schopnosti vozu. Designér vozu Robert Palm během rozhovoru pro Autocar naznačil, že se bude pohybovat v rozmezí 400-500 tisíc euro, v přepočtu tedy 10,6 až 13,3 milionu korun. Pokud se vše bude dařit, první prototyp bychom mohli spatřit na jaře příštího roku. Do prodeje by se vozy měly dostat nejpozději začátkem roku 2019.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.