Kromě čokolády, hodinek a bank se ve Švýcarsku rozhodli vyrábět i elektromobily, které si získají celosvětovou slávu a popularitu. Alespoň tak na nás působí zpráva o novém hráči na trhu elektrických automobilů.
Nejnovějším hráčem na poli rychlých, luxusních a exkluzivních elektromobilů se stala společnost Elextra, která sídlí ve Švýcarsku. Podle jejích odvážných prohlášení bychom funkční prototyp jejího prvního sportovního elektromobilu měli spatřit již v první polovině příštího roku.
Vozidla značky Elextra budou opravdu exkluzivním zbožím, neboť je naplánována výroba pouze 100 kusů. Ty budou montovány v Německu a celá výroba bude probíhat ručně. Svým vzhledem se vůz snaží přiblížit designu klasických italských sportovních vozů, čemuž má odpovídat i jízdní dynamika.
O pohon se bude starat dvojice elektromotorů, takže vůz bude mít poháněna všechna kola. Kombinovaný výkon je odhadován na 680 elektro-koní. Pro lepší trakci by měl být kroutící moment rozdělován samostatně na každé kolo.
Jak už je psáno v titulku, první elektro-sporťák od Elextry by měl zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,3 vteřiny, což je cca o 2 desetiny rychleji než nejsilnější Tesla. Omezovač zastaví akceleraci při rychlosti 250 km/h.
Pokud ale budete mít lehkou nohu a pojedete rychlostí okolo 100 km/h, baterie by vám měly zaručit dojezd okolo 600 kilometrů, což věru není zlé. Velkou zásluhu na tom má nízká váha vozu, které bylo dosaženo použitím velkého množství dílů z karbonu.
Cena je bohužel stejně hvězdná, jako slibované schopnosti vozu. Designér vozu Robert Palm během rozhovoru pro Autocar naznačil, že se bude pohybovat v rozmezí 400-500 tisíc euro, v přepočtu tedy 10,6 až 13,3 milionu korun. Pokud se vše bude dařit, první prototyp bychom mohli spatřit na jaře příštího roku. Do prodeje by se vozy měly dostat nejpozději začátkem roku 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?