BMW M4 CS se představilo. Je krásné, rychlé a zároveň pohodlné

Nové BMW M4CS se představilo v Šanghaji
Nové BMW M4CS se představilo v Šanghaji, foto: BMW
AutoRoad.cz 19. dubna 2017 13:12
Sdílej:

Pokud vám nestačí sériový výkon BMW M4, ale zároveň nechcete trpět v opravdu závodně nastaveném M4 GTS, máme pro vás skvělou novinku. Tou je příchod nové varianty BMW M4 CS.

Model M4 CS se svým výkonem a nastavením zařadí přesně mezi ostřejší M4 s balíčkem Competition a nebojácné kladivo na okruhy, M4 GTS. Z obou si však vezme ty nejlepší vlastnosti, které přetaví do zcela nového rozměru. 

Pod kapotou nového CS tak najdeme dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, jehož výkon byl oproti paketu Competition posílen o 10 koní. Celkově se tak dostal na krásných 460 koní. S touto dávkou výkonu navíc zvládne zrychlení 0 - 100 km/h za 3,9 vteřiny a legendární okruh Nürburgring, neboli zelené peklo, dokáže zajet za 7:38. To je jen o 10 vteřin pomaleji, než jeho svalnatější sourozenec M4 GTS s 500 koni. 

Podvozek je podobný jako ve paketu Competition, došlo však na větší využití hliníku ke snížení hmotnosti. Podvozek je samozřejmě nastavitelný a nabízí optimalizaci jak pro jízdu po silnicích, tak pro okruhy. Samozřejmostí je pak M Dynamic mode a aktivní M diferenciál.

Změny proběhly i v interiéru. I zde si CS vzalo trochu od obou svých předchůdců. Jako v případě podvozku byl brán zřetel na snížení váhy, ale zároveň na zvýšení tuhosti celého vozu. Kapota a střecha byly vyrobeny z plastů zesílených karbonovými vlákny. Lehké ale pevné sedačky jsou čalouněny kůží a Alcantarou. Oproti variantě GTS zde zůstaly i zadní sedačky.

Exteriér vozu dostal pár specifických úprav, mezi které patří přední karbonový splitter nebo decentní odtrhová hrana na zádi vozu. Zadní karbonový difuzor a LED lampy si CS vypůjčilo od GTS.

Ačkoliv finální cena ještě není známá, očekává se cca o 800.000 Kč nižší oproti vrcholnému modelu GTS.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?