Mercedes-Benz na letošním autosalonu v Šanghaji představuje studii s názvem „Concept A Sedan“. Ta naznačuje fakt, že automobilka uvažuje nad rozšířením kompaktní řady o plnohodnotný sedan. Dále nám ukazuje, jaký vzhled by mohli budoucí generace modelů nižší střední třídy dostat.
„Čas záhybů je u konce,“ říká šéfdesignér koncernu Daimler Gorden Wagener. Se svými dokonalými proporcemi a sníženou linií, je Concept A Sedan dalším milníkem smyslné čistoty, který má potenciál nastolit novou éru designu.
Nový koncept je 4570 mm dlouhý, 1870 mm široký a 1462 mm vysoký. Ve srovnání se současným Mercedesem CLA je tedy výrazně širší. Koncept má mít blíže především klasickým sedanům. Důležité je především prodloužení střechy, které poskytuje dostatek prostoru pro cestující na zadních sedadlech, což je hlavní nedostatek u aktuálního modelu CLA.
Dále se koncept vyznačuje především schovanými klikami dveří a B sloupkem, které tak nijak neovlivňují boční linie vozu. Výrazné jsou také přední a zadní podběhy, ve kterých se ukrývají 20ti palcová kola. Přední části dominuje maska chladiče Panamericana s trojúhelníkovými světlomety s fialovým nádechem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?