Nissan se chlubí svými úspěchy dlouhodobě, nicméně až nyní, po uzavření fiskálního roku, ke kterému došlo na konci března, známe konkrétní čísla. Ty hovoří o Nissanu jako o jedničce na trhu crossoverů a stejné umístění mu prý patří i na trhu elektromobilů.
Nissan oznamuje, že ve fiskálním roce 2016, který skončil 31. března, prodal v Evropě 735 725 vozů, z toho 663 718 vozů v západní Evropě. Jen v březnu roku 2017 se prodalo celkem 107 592 vozidel, což je v porovnání s předchozím rokem o 10 % více. Prodeje, kterých společnost v Evropě dosáhla, byly vysoké i díky březnovému představení nové Micry. Modely X-Trail, Juke i Qashqai mají na trhu převahu a po celé Evropě získávají řadu ocenění. Dvoucifernou hodnotou růstu zazářil také model Navara, který byl na trh uveden loni.
Nissan zaznamenává i stálý růst prodejů modelové řady elektromobilů – této řadě se daří a 23 000 v Evropě prodaných vozidel představuje nový roční rekord. Předseda představenstva společnosti Nissan Europe Paul Willcox k tomu uvedl: „Dali jsme si závazek přinášet zákazníkům každý rok více – více možností volby, vyšší hodnoty i více vzrušení a inovací, které naše vozy nabízejí.“
„Nissan vyniká nad konkurencí. Přinášíme kvalitu a i nadále jsme rozhodnuti posouvat a znovu definovat hranice možností. Důkazem toho budiž nový Nissan Micra, ze kterého má radost spousta zákazníků. V roce 2017 budeme i nadále určovat směr, kterým se budou ubírat nové technologie – v pozdější části tohoto roku totiž vybavíme nový Qashqai technologií Nissan ProPILOT."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?