Nissan se chlubí svými úspěchy dlouhodobě, nicméně až nyní, po uzavření fiskálního roku, ke kterému došlo na konci března, známe konkrétní čísla. Ty hovoří o Nissanu jako o jedničce na trhu crossoverů a stejné umístění mu prý patří i na trhu elektromobilů.
Nissan oznamuje, že ve fiskálním roce 2016, který skončil 31. března, prodal v Evropě 735 725 vozů, z toho 663 718 vozů v západní Evropě. Jen v březnu roku 2017 se prodalo celkem 107 592 vozidel, což je v porovnání s předchozím rokem o 10 % více. Prodeje, kterých společnost v Evropě dosáhla, byly vysoké i díky březnovému představení nové Micry. Modely X-Trail, Juke i Qashqai mají na trhu převahu a po celé Evropě získávají řadu ocenění. Dvoucifernou hodnotou růstu zazářil také model Navara, který byl na trh uveden loni.
Nissan zaznamenává i stálý růst prodejů modelové řady elektromobilů – této řadě se daří a 23 000 v Evropě prodaných vozidel představuje nový roční rekord. Předseda představenstva společnosti Nissan Europe Paul Willcox k tomu uvedl: „Dali jsme si závazek přinášet zákazníkům každý rok více – více možností volby, vyšší hodnoty i více vzrušení a inovací, které naše vozy nabízejí.“
„Nissan vyniká nad konkurencí. Přinášíme kvalitu a i nadále jsme rozhodnuti posouvat a znovu definovat hranice možností. Důkazem toho budiž nový Nissan Micra, ze kterého má radost spousta zákazníků. V roce 2017 budeme i nadále určovat směr, kterým se budou ubírat nové technologie – v pozdější části tohoto roku totiž vybavíme nový Qashqai technologií Nissan ProPILOT."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?