Letošní pro mnoho řidičů drsná změna bodového systému se díky několika faktorům nakonec konat nebude. Co za tím stojí?
Novela bodového systému měla do systému přinést mnohem tvrdší postihy za některé vážné přestupky. Do podzimu tohoto roku se však nezmění vůbec nic. Vše zastavil sám ministr dopravy Dan Ťok, který se navíc ke všemu vyjádřil v rozhovoru pro Českou televizi.
Podstatnou obměnu bodového systému chce dát za úkol až svému nástupci po parlamentních volbách. V novele bodového systému se pak objeví mnohem přísnější tresty za největší prohřešky. Počítat tak lze s vyššími sankcemi za řízení pod vlivem alkoholu či pod vlivem omamných látek.
Nejen v tomto případě se pak pokuty budou šplhat k částce 75 tisíc korun. Pokud pak řidič spáchá závažný přestupek dvakrát po sobě, přijde s největší pravděpodobností o řidičský průkaz. Zatím se tak někteří hříšníci mohou radovat, přísným trestům zatím víceméně utekli...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?