Dacia už dávno není automobilkou, která by vyráběla levné a nekvalitní automobily. I když můžeme ke každému modelu dodat slogan „za rozumnou cenu“, právě díky tomu si za uplynulé roky našla nemalý počet věrných fanoušků. V její prospěch mluví jak statistiky prodeje, tak pozitivní recenze ojetin. Nyní Dacia představuje vybrané modely v novém kabátě s označením „Stepway Outdoor“.
Limitovaná edice Stepway Outdoor je dostupná pro modely Duster, Dokker, Lodgy a Sandero. Speciální série vozů vychází ze známého výbavového stupně Stepway a je tedy výrazná zejména plastovými ochrannými a chromovanými okrasnými prvky, které by měli v nových majitelích vzbouzet zejména pocit dobrodružství.
Mimo výše zmíněný outdoorový „bodykit“ obsahuje limitovaná série Stepway Outdoor také nové zajímavé barvy, kterou je speciální šedá a výrazná oranžová. Dále jsou to šestnáctipalcová kola Flexwheel v barvě dark metal a vůbec poprvé je u modelu Duster k dispozici i dvouspojková automatická převodovka EDC, která byla vyhrazena právě pro limitovanou sérii Outdoor.
Naštěstí Dacie ve verzi Stepway Outdoor nepřináší jen oplastování a chromové ochranné kryty. Nabídnout by měla i bohatou sériovou výbavu, která mimo jiné zahrnuje multimediální systém Media Nav Evolution (7“ dotyková obrazovka umožňující navigaci, audiostreaming a přehrávání velkého množství formátů), stylové čalounění, zadní parkovací senzory s kamerou a tempomat s omezovačem rychlosti.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?