Dacia už dávno není automobilkou, která by vyráběla levné a nekvalitní automobily. I když můžeme ke každému modelu dodat slogan „za rozumnou cenu“, právě díky tomu si za uplynulé roky našla nemalý počet věrných fanoušků. V její prospěch mluví jak statistiky prodeje, tak pozitivní recenze ojetin. Nyní Dacia představuje vybrané modely v novém kabátě s označením „Stepway Outdoor“.
Limitovaná edice Stepway Outdoor je dostupná pro modely Duster, Dokker, Lodgy a Sandero. Speciální série vozů vychází ze známého výbavového stupně Stepway a je tedy výrazná zejména plastovými ochrannými a chromovanými okrasnými prvky, které by měli v nových majitelích vzbouzet zejména pocit dobrodružství.
Mimo výše zmíněný outdoorový „bodykit“ obsahuje limitovaná série Stepway Outdoor také nové zajímavé barvy, kterou je speciální šedá a výrazná oranžová. Dále jsou to šestnáctipalcová kola Flexwheel v barvě dark metal a vůbec poprvé je u modelu Duster k dispozici i dvouspojková automatická převodovka EDC, která byla vyhrazena právě pro limitovanou sérii Outdoor.
Naštěstí Dacie ve verzi Stepway Outdoor nepřináší jen oplastování a chromové ochranné kryty. Nabídnout by měla i bohatou sériovou výbavu, která mimo jiné zahrnuje multimediální systém Media Nav Evolution (7“ dotyková obrazovka umožňující navigaci, audiostreaming a přehrávání velkého množství formátů), stylové čalounění, zadní parkovací senzory s kamerou a tempomat s omezovačem rychlosti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.