Dacia už dávno není automobilkou, která by vyráběla levné a nekvalitní automobily. I když můžeme ke každému modelu dodat slogan „za rozumnou cenu“, právě díky tomu si za uplynulé roky našla nemalý počet věrných fanoušků. V její prospěch mluví jak statistiky prodeje, tak pozitivní recenze ojetin. Nyní Dacia představuje vybrané modely v novém kabátě s označením „Stepway Outdoor“.
Limitovaná edice Stepway Outdoor je dostupná pro modely Duster, Dokker, Lodgy a Sandero. Speciální série vozů vychází ze známého výbavového stupně Stepway a je tedy výrazná zejména plastovými ochrannými a chromovanými okrasnými prvky, které by měli v nových majitelích vzbouzet zejména pocit dobrodružství.
Mimo výše zmíněný outdoorový „bodykit“ obsahuje limitovaná série Stepway Outdoor také nové zajímavé barvy, kterou je speciální šedá a výrazná oranžová. Dále jsou to šestnáctipalcová kola Flexwheel v barvě dark metal a vůbec poprvé je u modelu Duster k dispozici i dvouspojková automatická převodovka EDC, která byla vyhrazena právě pro limitovanou sérii Outdoor.
Naštěstí Dacie ve verzi Stepway Outdoor nepřináší jen oplastování a chromové ochranné kryty. Nabídnout by měla i bohatou sériovou výbavu, která mimo jiné zahrnuje multimediální systém Media Nav Evolution (7“ dotyková obrazovka umožňující navigaci, audiostreaming a přehrávání velkého množství formátů), stylové čalounění, zadní parkovací senzory s kamerou a tempomat s omezovačem rychlosti.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?