Dacia už dávno není automobilkou, která by vyráběla levné a nekvalitní automobily. I když můžeme ke každému modelu dodat slogan „za rozumnou cenu“, právě díky tomu si za uplynulé roky našla nemalý počet věrných fanoušků. V její prospěch mluví jak statistiky prodeje, tak pozitivní recenze ojetin. Nyní Dacia představuje vybrané modely v novém kabátě s označením „Stepway Outdoor“.
Limitovaná edice Stepway Outdoor je dostupná pro modely Duster, Dokker, Lodgy a Sandero. Speciální série vozů vychází ze známého výbavového stupně Stepway a je tedy výrazná zejména plastovými ochrannými a chromovanými okrasnými prvky, které by měli v nových majitelích vzbouzet zejména pocit dobrodružství.
Mimo výše zmíněný outdoorový „bodykit“ obsahuje limitovaná série Stepway Outdoor také nové zajímavé barvy, kterou je speciální šedá a výrazná oranžová. Dále jsou to šestnáctipalcová kola Flexwheel v barvě dark metal a vůbec poprvé je u modelu Duster k dispozici i dvouspojková automatická převodovka EDC, která byla vyhrazena právě pro limitovanou sérii Outdoor.
Naštěstí Dacie ve verzi Stepway Outdoor nepřináší jen oplastování a chromové ochranné kryty. Nabídnout by měla i bohatou sériovou výbavu, která mimo jiné zahrnuje multimediální systém Media Nav Evolution (7“ dotyková obrazovka umožňující navigaci, audiostreaming a přehrávání velkého množství formátů), stylové čalounění, zadní parkovací senzory s kamerou a tempomat s omezovačem rychlosti.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?