Jelikož je druhá generace Peugeotu 308 na trhu již 4 roky, automobilka se musela rozhoupat k faceliftu. Ten by nyní prozrazen díky úniku setu fotografií.
Už podle slov samotné značky Peugeot se ještě letos facelift opravdu ukáže. Až do začátku tohoto týdne jsme ale nemohli vidět, jak vlastně omlazená 308 bude vypadat. A jestli jste čekali nějaké velké změny, pak budete asi zklamaní.
U francouzského konkurenta VW Golf nebo Škody Octavia se změnila hlavně tvář vpředu. Tak například znak automobilky se přesunul z kapoty motoru na čelní masku. Přední část vozu má novou mřížku s jiným vzorem a nechybí lehce odlišný přední nárazník.
Pokud se podíváme na záď, tam už toho moc k vidění není. Prakticky se dají počítat jen pozměněné zadní lampy a opět nárazník. Naopak co se nezměnilo vůbec, je interiér. I při důsledném prohlížení snímků není k vidění jediný nový prvek. Revoluce v podobě modelu 3008 se tak nejspíše konat nebude.
Po stránce techniky pak do nabídky vstoupí nový 1,5litrový turbodiesel BlueHDi. Jeho výkony by měly činit 100 a 120 koní, přičemž tak či tak bude motoru sekundovat šestistupňový manuál. Zatím není potvrzeno, zda k silnější verzi dorazí i automat od firmy Aisin.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.