Jelikož je druhá generace Peugeotu 308 na trhu již 4 roky, automobilka se musela rozhoupat k faceliftu. Ten by nyní prozrazen díky úniku setu fotografií.
Už podle slov samotné značky Peugeot se ještě letos facelift opravdu ukáže. Až do začátku tohoto týdne jsme ale nemohli vidět, jak vlastně omlazená 308 bude vypadat. A jestli jste čekali nějaké velké změny, pak budete asi zklamaní.
U francouzského konkurenta VW Golf nebo Škody Octavia se změnila hlavně tvář vpředu. Tak například znak automobilky se přesunul z kapoty motoru na čelní masku. Přední část vozu má novou mřížku s jiným vzorem a nechybí lehce odlišný přední nárazník.
Pokud se podíváme na záď, tam už toho moc k vidění není. Prakticky se dají počítat jen pozměněné zadní lampy a opět nárazník. Naopak co se nezměnilo vůbec, je interiér. I při důsledném prohlížení snímků není k vidění jediný nový prvek. Revoluce v podobě modelu 3008 se tak nejspíše konat nebude.
Po stránce techniky pak do nabídky vstoupí nový 1,5litrový turbodiesel BlueHDi. Jeho výkony by měly činit 100 a 120 koní, přičemž tak či tak bude motoru sekundovat šestistupňový manuál. Zatím není potvrzeno, zda k silnější verzi dorazí i automat od firmy Aisin.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?