Speciální divize SVO patřící pod koncern JLR má sice v oblibě především sportovní verze, ovšem stranou brzy nezůstane ani něco pořádného do terénu.
Tím bude nový Discovery se zvýšenými schopnostmi v těžším terénu. Právě Land Rover je známý po celém světě pro své nesporné kvality v terénu a toho chce automobilky nově co nejvíce využít. A protože v nabídce značky figuruje hned hned několik modelů, volba padla na Discovery.
Je sice pravdou, že aktuálně je spuštěn i vývoj nové generace Defenderu, ale přednost dostane modernější bratr. Do terénu vhodnější provedení dostane označení SVX a podle slov ředitele značky se má jednat o křížence mezi expedičním Discovery Camel Trophy a dakarským speciálem.
Součástí základní výbavy vozu pak bude zcela určitě vyšší podvozek, naviják, zvýšené sání, pořádné offroadové pneumatiky, lasery skenující povrch před vozem, autonomní terénní asistent a dokonce i "průhledná kapota". Ta díky šikovnému systému ukáže, jak moc jsou natočena přední kola.
Příchod novinky čekejme do dvou let a zcela určitě se nebude muset v terénu Discovery SVX za nic stydět. Aktuálně však divize SVO dokončuje 550 koňovou verzi modelu F- Pace SVR. Ten chce své síly poměřit s vozy typu BMW X5 M anebo Bentley Bentayga.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.