Speciální divize SVO patřící pod koncern JLR má sice v oblibě především sportovní verze, ovšem stranou brzy nezůstane ani něco pořádného do terénu.
Tím bude nový Discovery se zvýšenými schopnostmi v těžším terénu. Právě Land Rover je známý po celém světě pro své nesporné kvality v terénu a toho chce automobilky nově co nejvíce využít. A protože v nabídce značky figuruje hned hned několik modelů, volba padla na Discovery.
Je sice pravdou, že aktuálně je spuštěn i vývoj nové generace Defenderu, ale přednost dostane modernější bratr. Do terénu vhodnější provedení dostane označení SVX a podle slov ředitele značky se má jednat o křížence mezi expedičním Discovery Camel Trophy a dakarským speciálem.
Součástí základní výbavy vozu pak bude zcela určitě vyšší podvozek, naviják, zvýšené sání, pořádné offroadové pneumatiky, lasery skenující povrch před vozem, autonomní terénní asistent a dokonce i "průhledná kapota". Ta díky šikovnému systému ukáže, jak moc jsou natočena přední kola.
Příchod novinky čekejme do dvou let a zcela určitě se nebude muset v terénu Discovery SVX za nic stydět. Aktuálně však divize SVO dokončuje 550 koňovou verzi modelu F- Pace SVR. Ten chce své síly poměřit s vozy typu BMW X5 M anebo Bentley Bentayga.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.