Speciální divize SVO patřící pod koncern JLR má sice v oblibě především sportovní verze, ovšem stranou brzy nezůstane ani něco pořádného do terénu.
Tím bude nový Discovery se zvýšenými schopnostmi v těžším terénu. Právě Land Rover je známý po celém světě pro své nesporné kvality v terénu a toho chce automobilky nově co nejvíce využít. A protože v nabídce značky figuruje hned hned několik modelů, volba padla na Discovery.
Je sice pravdou, že aktuálně je spuštěn i vývoj nové generace Defenderu, ale přednost dostane modernější bratr. Do terénu vhodnější provedení dostane označení SVX a podle slov ředitele značky se má jednat o křížence mezi expedičním Discovery Camel Trophy a dakarským speciálem.
Součástí základní výbavy vozu pak bude zcela určitě vyšší podvozek, naviják, zvýšené sání, pořádné offroadové pneumatiky, lasery skenující povrch před vozem, autonomní terénní asistent a dokonce i "průhledná kapota". Ta díky šikovnému systému ukáže, jak moc jsou natočena přední kola.
Příchod novinky čekejme do dvou let a zcela určitě se nebude muset v terénu Discovery SVX za nic stydět. Aktuálně však divize SVO dokončuje 550 koňovou verzi modelu F- Pace SVR. Ten chce své síly poměřit s vozy typu BMW X5 M anebo Bentley Bentayga.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.