Speciální divize SVO patřící pod koncern JLR má sice v oblibě především sportovní verze, ovšem stranou brzy nezůstane ani něco pořádného do terénu.
Tím bude nový Discovery se zvýšenými schopnostmi v těžším terénu. Právě Land Rover je známý po celém světě pro své nesporné kvality v terénu a toho chce automobilky nově co nejvíce využít. A protože v nabídce značky figuruje hned hned několik modelů, volba padla na Discovery.
Je sice pravdou, že aktuálně je spuštěn i vývoj nové generace Defenderu, ale přednost dostane modernější bratr. Do terénu vhodnější provedení dostane označení SVX a podle slov ředitele značky se má jednat o křížence mezi expedičním Discovery Camel Trophy a dakarským speciálem.
Součástí základní výbavy vozu pak bude zcela určitě vyšší podvozek, naviják, zvýšené sání, pořádné offroadové pneumatiky, lasery skenující povrch před vozem, autonomní terénní asistent a dokonce i "průhledná kapota". Ta díky šikovnému systému ukáže, jak moc jsou natočena přední kola.
Příchod novinky čekejme do dvou let a zcela určitě se nebude muset v terénu Discovery SVX za nic stydět. Aktuálně však divize SVO dokončuje 550 koňovou verzi modelu F- Pace SVR. Ten chce své síly poměřit s vozy typu BMW X5 M anebo Bentley Bentayga.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?