SsangYong Rexton dostal po 16 letech nástupce, vyšlápne si i na Kodiaq

Nový SsangYong Rexton
Nový SsangYong Rexton, foto: SsangYong
AutoRoad.cz 28. března 2017 18:04
Sdílej:

Automobilový dinosaurus pomalu vymírá. SsangYong Rexton, vyráběný od roku 2001, se již další modernizace nedočká. Místo ní přijde konečně zcela nová generace, jejímž posláním je výrazně znepříjemnit život Santa Fe, Sorentu a možná i Kodiaqu.

Původní SsangYong Rexton jste v průběhu několika let mohli koupit pod bezpočtem jmen a s bezpočtem podob. Jednou to byl Rexton II, podruhé zase Rexton W. Novinka se vrací k prostému označení Rexton, v Koreji před něj dají ještě spojení G4. A nutno podotknout, že s původním autem nemá novinka již na první pohled vůbec nic společného. Vzhled vychází z konceptu LIV-2, to znamená velice robustní přední část s maskou, plynule navazující na světlomety. Ty mají LED diody pro denní svícení, plně diodová světla ale asi ještě neumí. Inspiraci pak návrháři hledali třeba v korejských horách, borovicích či korejské kultuře a nábytku.

Uvnitř je to jako jiná automobilová liga. Na archaické ovladače, stejně jako na zastaralou obrazovku navigace zapomeňte. Novinka se pyšní až 9,2palcovým displejem, který je výstupem infotainmentu s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Nový Rexton dokonce umí zobrazovat panoramaticky okolí automobilu. Chaotická směs utopených tlačítek je rovněž zapomenuta, novinka tady hodně připomíná některé německé automobilky. Mezi analogovými budíky najdeme velký TFT displej, digitální svět ještě SsangYong neumí. Palec nahoru si zaslouží, alespoň na fotkách, výborně vypadající čalounění palubní desky a dveří. Před spolujezdcem je pak také dřevěný dekor, případně jeho napodobenina z plastu.

Samozřejmě nebudou chybět tři řady sedadel, což by ale při délce 4850 milimetrů, šířce 1920 milimetrů, výšce 1800 milimetrů a rozvoru 2864 milimetrů ani nešlo jinak. Pod karosérií se podle britského Auto Expressu nadále ukrývá žebřinový rám, čímž bude mít Rexton v terénu mírný náskok před konkurencí. Karosérie pro změnu využívá vysokopevnostní oceli, mezigeneračně tak určitě SUV něco málo zhublo.

Vedle žebřinového rámu si ponechalo auto také volbu mezi pohonem zadních nebo všech kol. Opět docela zásadní odlišení oproti nejbližší konkurenci. Pod kapotou budou dva motory. Zřejmě populárnější turbodiesel má objem 2.2 litru, výkon 133 kW (181 k) a točivý moment 420 Nm. Přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem dva litry se chlubí výkonem 165 kW (224 k) a točivým momentem 350 Nm. Naftový motor bude dostupný hned od začátku prodejů, a to se sedmistupňovým automatem od Mercedesu. Benzín přijde později, pravděpodobně již s osmistupňovým ústrojím stejného výrobce.

Rozroste se také počet prvků pasivní i aktivní bezpečnosti – například detekce mrtvého úhlu nebo varování při vyjetí z jízdního pruhu. Premiéru si vůz odbude za pár dnů na autosalonu v Soulu, u nás by se Rexton mohl poprvé představit na podzim ve Frankfurtu. Již zmiňovaný prodej by měl na vybraných evropských trzích začít před koncem letošního roku, Britové pak předpokládají základní cenu o něco nižší než u Hyundaie Santa Fe.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?