Automobilový dinosaurus pomalu vymírá. SsangYong Rexton, vyráběný od roku 2001, se již další modernizace nedočká. Místo ní přijde konečně zcela nová generace, jejímž posláním je výrazně znepříjemnit život Santa Fe, Sorentu a možná i Kodiaqu.
Původní SsangYong Rexton jste v průběhu několika let mohli koupit pod bezpočtem jmen a s bezpočtem podob. Jednou to byl Rexton II, podruhé zase Rexton W. Novinka se vrací k prostému označení Rexton, v Koreji před něj dají ještě spojení G4. A nutno podotknout, že s původním autem nemá novinka již na první pohled vůbec nic společného. Vzhled vychází z konceptu LIV-2, to znamená velice robustní přední část s maskou, plynule navazující na světlomety. Ty mají LED diody pro denní svícení, plně diodová světla ale asi ještě neumí. Inspiraci pak návrháři hledali třeba v korejských horách, borovicích či korejské kultuře a nábytku.
Uvnitř je to jako jiná automobilová liga. Na archaické ovladače, stejně jako na zastaralou obrazovku navigace zapomeňte. Novinka se pyšní až 9,2palcovým displejem, který je výstupem infotainmentu s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Nový Rexton dokonce umí zobrazovat panoramaticky okolí automobilu. Chaotická směs utopených tlačítek je rovněž zapomenuta, novinka tady hodně připomíná některé německé automobilky. Mezi analogovými budíky najdeme velký TFT displej, digitální svět ještě SsangYong neumí. Palec nahoru si zaslouží, alespoň na fotkách, výborně vypadající čalounění palubní desky a dveří. Před spolujezdcem je pak také dřevěný dekor, případně jeho napodobenina z plastu.
Samozřejmě nebudou chybět tři řady sedadel, což by ale při délce 4850 milimetrů, šířce 1920 milimetrů, výšce 1800 milimetrů a rozvoru 2864 milimetrů ani nešlo jinak. Pod karosérií se podle britského Auto Expressu nadále ukrývá žebřinový rám, čímž bude mít Rexton v terénu mírný náskok před konkurencí. Karosérie pro změnu využívá vysokopevnostní oceli, mezigeneračně tak určitě SUV něco málo zhublo.
Vedle žebřinového rámu si ponechalo auto také volbu mezi pohonem zadních nebo všech kol. Opět docela zásadní odlišení oproti nejbližší konkurenci. Pod kapotou budou dva motory. Zřejmě populárnější turbodiesel má objem 2.2 litru, výkon 133 kW (181 k) a točivý moment 420 Nm. Přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem dva litry se chlubí výkonem 165 kW (224 k) a točivým momentem 350 Nm. Naftový motor bude dostupný hned od začátku prodejů, a to se sedmistupňovým automatem od Mercedesu. Benzín přijde později, pravděpodobně již s osmistupňovým ústrojím stejného výrobce.
Rozroste se také počet prvků pasivní i aktivní bezpečnosti – například detekce mrtvého úhlu nebo varování při vyjetí z jízdního pruhu. Premiéru si vůz odbude za pár dnů na autosalonu v Soulu, u nás by se Rexton mohl poprvé představit na podzim ve Frankfurtu. Již zmiňovaný prodej by měl na vybraných evropských trzích začít před koncem letošního roku, Britové pak předpokládají základní cenu o něco nižší než u Hyundaie Santa Fe.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.