Automobilový dinosaurus pomalu vymírá. SsangYong Rexton, vyráběný od roku 2001, se již další modernizace nedočká. Místo ní přijde konečně zcela nová generace, jejímž posláním je výrazně znepříjemnit život Santa Fe, Sorentu a možná i Kodiaqu.
Původní SsangYong Rexton jste v průběhu několika let mohli koupit pod bezpočtem jmen a s bezpočtem podob. Jednou to byl Rexton II, podruhé zase Rexton W. Novinka se vrací k prostému označení Rexton, v Koreji před něj dají ještě spojení G4. A nutno podotknout, že s původním autem nemá novinka již na první pohled vůbec nic společného. Vzhled vychází z konceptu LIV-2, to znamená velice robustní přední část s maskou, plynule navazující na světlomety. Ty mají LED diody pro denní svícení, plně diodová světla ale asi ještě neumí. Inspiraci pak návrháři hledali třeba v korejských horách, borovicích či korejské kultuře a nábytku.
Uvnitř je to jako jiná automobilová liga. Na archaické ovladače, stejně jako na zastaralou obrazovku navigace zapomeňte. Novinka se pyšní až 9,2palcovým displejem, který je výstupem infotainmentu s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Nový Rexton dokonce umí zobrazovat panoramaticky okolí automobilu. Chaotická směs utopených tlačítek je rovněž zapomenuta, novinka tady hodně připomíná některé německé automobilky. Mezi analogovými budíky najdeme velký TFT displej, digitální svět ještě SsangYong neumí. Palec nahoru si zaslouží, alespoň na fotkách, výborně vypadající čalounění palubní desky a dveří. Před spolujezdcem je pak také dřevěný dekor, případně jeho napodobenina z plastu.
Samozřejmě nebudou chybět tři řady sedadel, což by ale při délce 4850 milimetrů, šířce 1920 milimetrů, výšce 1800 milimetrů a rozvoru 2864 milimetrů ani nešlo jinak. Pod karosérií se podle britského Auto Expressu nadále ukrývá žebřinový rám, čímž bude mít Rexton v terénu mírný náskok před konkurencí. Karosérie pro změnu využívá vysokopevnostní oceli, mezigeneračně tak určitě SUV něco málo zhublo.
Vedle žebřinového rámu si ponechalo auto také volbu mezi pohonem zadních nebo všech kol. Opět docela zásadní odlišení oproti nejbližší konkurenci. Pod kapotou budou dva motory. Zřejmě populárnější turbodiesel má objem 2.2 litru, výkon 133 kW (181 k) a točivý moment 420 Nm. Přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem dva litry se chlubí výkonem 165 kW (224 k) a točivým momentem 350 Nm. Naftový motor bude dostupný hned od začátku prodejů, a to se sedmistupňovým automatem od Mercedesu. Benzín přijde později, pravděpodobně již s osmistupňovým ústrojím stejného výrobce.
Rozroste se také počet prvků pasivní i aktivní bezpečnosti – například detekce mrtvého úhlu nebo varování při vyjetí z jízdního pruhu. Premiéru si vůz odbude za pár dnů na autosalonu v Soulu, u nás by se Rexton mohl poprvé představit na podzim ve Frankfurtu. Již zmiňovaný prodej by měl na vybraných evropských trzích začít před koncem letošního roku, Britové pak předpokládají základní cenu o něco nižší než u Hyundaie Santa Fe.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?