SsangYong Rexton dostal po 16 letech nástupce, vyšlápne si i na Kodiaq

Nový SsangYong Rexton
Nový SsangYong Rexton, foto: SsangYong
AutoRoad.cz 28. března 2017 18:04
Sdílej:

Automobilový dinosaurus pomalu vymírá. SsangYong Rexton, vyráběný od roku 2001, se již další modernizace nedočká. Místo ní přijde konečně zcela nová generace, jejímž posláním je výrazně znepříjemnit život Santa Fe, Sorentu a možná i Kodiaqu.

Původní SsangYong Rexton jste v průběhu několika let mohli koupit pod bezpočtem jmen a s bezpočtem podob. Jednou to byl Rexton II, podruhé zase Rexton W. Novinka se vrací k prostému označení Rexton, v Koreji před něj dají ještě spojení G4. A nutno podotknout, že s původním autem nemá novinka již na první pohled vůbec nic společného. Vzhled vychází z konceptu LIV-2, to znamená velice robustní přední část s maskou, plynule navazující na světlomety. Ty mají LED diody pro denní svícení, plně diodová světla ale asi ještě neumí. Inspiraci pak návrháři hledali třeba v korejských horách, borovicích či korejské kultuře a nábytku.

Uvnitř je to jako jiná automobilová liga. Na archaické ovladače, stejně jako na zastaralou obrazovku navigace zapomeňte. Novinka se pyšní až 9,2palcovým displejem, který je výstupem infotainmentu s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto. Nový Rexton dokonce umí zobrazovat panoramaticky okolí automobilu. Chaotická směs utopených tlačítek je rovněž zapomenuta, novinka tady hodně připomíná některé německé automobilky. Mezi analogovými budíky najdeme velký TFT displej, digitální svět ještě SsangYong neumí. Palec nahoru si zaslouží, alespoň na fotkách, výborně vypadající čalounění palubní desky a dveří. Před spolujezdcem je pak také dřevěný dekor, případně jeho napodobenina z plastu.

Samozřejmě nebudou chybět tři řady sedadel, což by ale při délce 4850 milimetrů, šířce 1920 milimetrů, výšce 1800 milimetrů a rozvoru 2864 milimetrů ani nešlo jinak. Pod karosérií se podle britského Auto Expressu nadále ukrývá žebřinový rám, čímž bude mít Rexton v terénu mírný náskok před konkurencí. Karosérie pro změnu využívá vysokopevnostní oceli, mezigeneračně tak určitě SUV něco málo zhublo.

Vedle žebřinového rámu si ponechalo auto také volbu mezi pohonem zadních nebo všech kol. Opět docela zásadní odlišení oproti nejbližší konkurenci. Pod kapotou budou dva motory. Zřejmě populárnější turbodiesel má objem 2.2 litru, výkon 133 kW (181 k) a točivý moment 420 Nm. Přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem dva litry se chlubí výkonem 165 kW (224 k) a točivým momentem 350 Nm. Naftový motor bude dostupný hned od začátku prodejů, a to se sedmistupňovým automatem od Mercedesu. Benzín přijde později, pravděpodobně již s osmistupňovým ústrojím stejného výrobce.

Rozroste se také počet prvků pasivní i aktivní bezpečnosti – například detekce mrtvého úhlu nebo varování při vyjetí z jízdního pruhu. Premiéru si vůz odbude za pár dnů na autosalonu v Soulu, u nás by se Rexton mohl poprvé představit na podzim ve Frankfurtu. Již zmiňovaný prodej by měl na vybraných evropských trzích začít před koncem letošního roku, Britové pak předpokládají základní cenu o něco nižší než u Hyundaie Santa Fe.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.