Už i Berlingo umí jezdit na elektřinu. Dotklo se to místa uvnitř?

Citroën E-Berlingo Multispace se zkouší prosadit na poli elektromobilů
Citroën E-Berlingo Multispace se zkouší prosadit na poli elektromobilů, foto: Citroën
AutoRoad.cz 25. března 2017 21:59
Sdílej:

Elektrický Peugeot Partner Teepe se představil před pár týdny v Ženevě, a protože už na poli elektrických dodávek sdílí lev techniku s dvojčetem od Citroënu, bylo jasné, že dojde i na elektrické osobní Berlingo. To se jmenuje E-Berlingo Multispace, překvapení však nenabízí.

Na poli elektromobilů se Citroën zkouší prosadit docela dlouho, příliš se mu to ale nedaří. Napravit reputaci by mohlo E-Berlingo Multispace, jinými slovy MPV s pětimístným interiérem a bezemisním provozem. Pod jeho kapotou najdeme elektrický motor o výkonu 49 kW (67 k), kterému dodávají sílu dva balíčky lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 22,5 kWh. Ty jsou uloženy v pomocném rámu na obou stranách zadní nápravy, čímž umožňují plné využití vnitřního prostoru.

Již od nulových otáček je k dispozici točivý moment 200 Nm, pokud jej ale budete využívat konstantně, papírový dojezd 170 kilometrů se rapidně sníží. Dobití baterií zabere 8,5, 12 nebo 15 hodin, to podle toho, jestli použijete rychlejší síť s napětím 14 A nebo domácí síť s napětím 8 nebo 10 A. Rychlonabíječka, dostupná za příplatek, nabije akumulátory na polovinu kapacity za 15 minut a na 80 procent kapacity za 30 minut. Na baterii pak Citroën poskytuje záruku 8 let nebo 100 tisíc kilometrů, na pohonné ústrojí 5 let nebo 50 tisíc kilometrů. Servisní interval je dva roky, případně při nájezdu 40 tisíc kilometrů za rok již po této době.

Jak bylo řečeno, elektropohon se co nejméně dotkl prostoru uvnitř. Kufr tak má 675 až 3000 litrů, v zadní řadě najdeme lavici v kombinaci s individuálním sedadlem, nebo trojici individuálních křesel. Tato tři místa lze v obou případech vyjmout z vozu. Na první pohled pak E-Berlingo od klasického pravděpodobně nepoznáte, snad jen pomocí zdířky pro připojení do elektrické sítě v pravém blatníku byste mohli. Výbava se bude lišit podle trhu, k dispozici ale bude třeba i navigace nebo infotainment s rozhraním Apple CarPlay a MirrorLink. Prodeje se rozběhnou v květnu letošního roku, jestli dojde i na český trh je otázkou.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.