Elektrický Peugeot Partner Teepe se představil před pár týdny v Ženevě, a protože už na poli elektrických dodávek sdílí lev techniku s dvojčetem od Citroënu, bylo jasné, že dojde i na elektrické osobní Berlingo. To se jmenuje E-Berlingo Multispace, překvapení však nenabízí.
Na poli elektromobilů se Citroën zkouší prosadit docela dlouho, příliš se mu to ale nedaří. Napravit reputaci by mohlo E-Berlingo Multispace, jinými slovy MPV s pětimístným interiérem a bezemisním provozem. Pod jeho kapotou najdeme elektrický motor o výkonu 49 kW (67 k), kterému dodávají sílu dva balíčky lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 22,5 kWh. Ty jsou uloženy v pomocném rámu na obou stranách zadní nápravy, čímž umožňují plné využití vnitřního prostoru.
Již od nulových otáček je k dispozici točivý moment 200 Nm, pokud jej ale budete využívat konstantně, papírový dojezd 170 kilometrů se rapidně sníží. Dobití baterií zabere 8,5, 12 nebo 15 hodin, to podle toho, jestli použijete rychlejší síť s napětím 14 A nebo domácí síť s napětím 8 nebo 10 A. Rychlonabíječka, dostupná za příplatek, nabije akumulátory na polovinu kapacity za 15 minut a na 80 procent kapacity za 30 minut. Na baterii pak Citroën poskytuje záruku 8 let nebo 100 tisíc kilometrů, na pohonné ústrojí 5 let nebo 50 tisíc kilometrů. Servisní interval je dva roky, případně při nájezdu 40 tisíc kilometrů za rok již po této době.
Jak bylo řečeno, elektropohon se co nejméně dotkl prostoru uvnitř. Kufr tak má 675 až 3000 litrů, v zadní řadě najdeme lavici v kombinaci s individuálním sedadlem, nebo trojici individuálních křesel. Tato tři místa lze v obou případech vyjmout z vozu. Na první pohled pak E-Berlingo od klasického pravděpodobně nepoznáte, snad jen pomocí zdířky pro připojení do elektrické sítě v pravém blatníku byste mohli. Výbava se bude lišit podle trhu, k dispozici ale bude třeba i navigace nebo infotainment s rozhraním Apple CarPlay a MirrorLink. Prodeje se rozběhnou v květnu letošního roku, jestli dojde i na český trh je otázkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?