Už i Berlingo umí jezdit na elektřinu. Dotklo se to místa uvnitř?

Citroën E-Berlingo Multispace se zkouší prosadit na poli elektromobilů
Citroën E-Berlingo Multispace se zkouší prosadit na poli elektromobilů, foto: Citroën
AutoRoad.cz 25. března 2017 21:59
Sdílej:

Elektrický Peugeot Partner Teepe se představil před pár týdny v Ženevě, a protože už na poli elektrických dodávek sdílí lev techniku s dvojčetem od Citroënu, bylo jasné, že dojde i na elektrické osobní Berlingo. To se jmenuje E-Berlingo Multispace, překvapení však nenabízí.

Na poli elektromobilů se Citroën zkouší prosadit docela dlouho, příliš se mu to ale nedaří. Napravit reputaci by mohlo E-Berlingo Multispace, jinými slovy MPV s pětimístným interiérem a bezemisním provozem. Pod jeho kapotou najdeme elektrický motor o výkonu 49 kW (67 k), kterému dodávají sílu dva balíčky lithium-iontových akumulátorů o kapacitě 22,5 kWh. Ty jsou uloženy v pomocném rámu na obou stranách zadní nápravy, čímž umožňují plné využití vnitřního prostoru.

Již od nulových otáček je k dispozici točivý moment 200 Nm, pokud jej ale budete využívat konstantně, papírový dojezd 170 kilometrů se rapidně sníží. Dobití baterií zabere 8,5, 12 nebo 15 hodin, to podle toho, jestli použijete rychlejší síť s napětím 14 A nebo domácí síť s napětím 8 nebo 10 A. Rychlonabíječka, dostupná za příplatek, nabije akumulátory na polovinu kapacity za 15 minut a na 80 procent kapacity za 30 minut. Na baterii pak Citroën poskytuje záruku 8 let nebo 100 tisíc kilometrů, na pohonné ústrojí 5 let nebo 50 tisíc kilometrů. Servisní interval je dva roky, případně při nájezdu 40 tisíc kilometrů za rok již po této době.

Jak bylo řečeno, elektropohon se co nejméně dotkl prostoru uvnitř. Kufr tak má 675 až 3000 litrů, v zadní řadě najdeme lavici v kombinaci s individuálním sedadlem, nebo trojici individuálních křesel. Tato tři místa lze v obou případech vyjmout z vozu. Na první pohled pak E-Berlingo od klasického pravděpodobně nepoznáte, snad jen pomocí zdířky pro připojení do elektrické sítě v pravém blatníku byste mohli. Výbava se bude lišit podle trhu, k dispozici ale bude třeba i navigace nebo infotainment s rozhraním Apple CarPlay a MirrorLink. Prodeje se rozběhnou v květnu letošního roku, jestli dojde i na český trh je otázkou.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.