Audi Q8 Sport Concept je konečně pořádným sportovním SUV. Kdy přijde na trh?

ar5, 8. března 2017, 09:25 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Na ženevském autosalonu se kromě jiného ukázala také studie vozu Audi Q8 Sport Concept. Dynamicky ztvárněné SUV disponuje motorem 3.0 TFSI, který podporuje elektricky poháněný kompresor. Bude to fungovat?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi Q8 Sport Concept

Audi Q8 Sport Concept | foto: Audi

Sdílejte článek

Audi se přitom chlubí „osmiválcovými“ výkony a současně „čtyřválcovou“ spotřebou. Je to ale vůbec možné? Pod kapotou je uložen zážehový šestiválec 3.0 TFSI, elektrický kompresor a celkový výkon poháněcí soustavy činí 350 kW.  Elektromotor má na tom podíl 20 kW a poskytne maximální točivý moment 170 Nm. Celkový točivý moment hnací soustavy však dosahuje 700 Nm.

Elektromotor je navíc u modelu Q8 vložen mezi klikovou hřídelí a převodovkou. A jestliže znáte model SQ7, pak víte, že použití elektrického kompresoru si žádá palubní sít s napětím 48 voltů. Podle výrobce se u Q8 Sport Concept dokáže elektrický kompresor roztočit na otáčky až 70 tisíc za minutu během pouhých 250 milisekund. Když pomineme fakt, že je zde vlastně eliminována jakákoliv prodleva, pak počítejme se zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Na poměry a velikost vozu je to slušná cifra, už jen z důvodu, že třeba nový VW Golf R je rychlejší jen nepatrně.

Akumulátory typu lithium-ion o kapacitě 0,9 kWh jsou ukryty v zadní části vozu pod podlahou zavazadelníku a v rámci nádrže o objemu 85 litrů by mělo nové Audi Q8 ujet na jedno natankování a nabití okolo 1190 km. V základu přitom nechybí pohon všech kol Quattro, adaptivní podvozek s pneumatickým odpružením a možností změnit světlou výšku vozidla v pěti úrovních a také pneumatiky o rozměru 305/35 R23. Pak asi není divu, že vůz má keramické brzdové kotouče o průměru 508 mm.

A čistě pro zajímavost, podle Audi některé designové doplňky odkazují na původní Audi Quattro z 80. let. Zatím není jasné, zda půjde Q8 do výroby, ale už dnes se ví, že použitá technologie pohonu kombinující z části hybrid a motor 3.0 V6 TFSI s elektrickým kompresorem do výroby jistě půjde.

Vytisknout

Diskuze: Audi Q8 Sport Concept je konečně pořádným sportovním SUV. Kdy přijde na trh?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

RUF CTR oživl na autosalonu v Ženevě

Pamatujete si na RUF CTR? V Ženevě se ukázal jeho duchovní nástupce!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud