Na ženevském autosalonu se kromě jiného ukázala také studie vozu Audi Q8 Sport Concept. Dynamicky ztvárněné SUV disponuje motorem 3.0 TFSI, který podporuje elektricky poháněný kompresor. Bude to fungovat?
Audi se přitom chlubí „osmiválcovými“ výkony a současně „čtyřválcovou“ spotřebou. Je to ale vůbec možné? Pod kapotou je uložen zážehový šestiválec 3.0 TFSI, elektrický kompresor a celkový výkon poháněcí soustavy činí 350 kW. Elektromotor má na tom podíl 20 kW a poskytne maximální točivý moment 170 Nm. Celkový točivý moment hnací soustavy však dosahuje 700 Nm.
Elektromotor je navíc u modelu Q8 vložen mezi klikovou hřídelí a převodovkou. A jestliže znáte model SQ7, pak víte, že použití elektrického kompresoru si žádá palubní sít s napětím 48 voltů. Podle výrobce se u Q8 Sport Concept dokáže elektrický kompresor roztočit na otáčky až 70 tisíc za minutu během pouhých 250 milisekund. Když pomineme fakt, že je zde vlastně eliminována jakákoliv prodleva, pak počítejme se zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Na poměry a velikost vozu je to slušná cifra, už jen z důvodu, že třeba nový VW Golf R je rychlejší jen nepatrně.
Akumulátory typu lithium-ion o kapacitě 0,9 kWh jsou ukryty v zadní části vozu pod podlahou zavazadelníku a v rámci nádrže o objemu 85 litrů by mělo nové Audi Q8 ujet na jedno natankování a nabití okolo 1190 km. V základu přitom nechybí pohon všech kol Quattro, adaptivní podvozek s pneumatickým odpružením a možností změnit světlou výšku vozidla v pěti úrovních a také pneumatiky o rozměru 305/35 R23. Pak asi není divu, že vůz má keramické brzdové kotouče o průměru 508 mm.
A čistě pro zajímavost, podle Audi některé designové doplňky odkazují na původní Audi Quattro z 80. let. Zatím není jasné, zda půjde Q8 do výroby, ale už dnes se ví, že použitá technologie pohonu kombinující z části hybrid a motor 3.0 V6 TFSI s elektrickým kompresorem do výroby jistě půjde.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?