Před 70 lety spatřil Ben Pon, nizozemský importér vozů Volkswagen, kuriózní vozidlo s plošinou pro přepravu nákladu. Následně si do svého poznámkového bloku udělal skicu do té doby nevídaného druhu vozidla. Touto skicou začal příběh legendárního modelu Volkswagen Transporter.
Volkswagen Užitkové vozy nyní na počest tohoto nápadu představuje na Ženevském autosalonu speciální edici „70 let Bulli“, která kombinuje šarm klasického stylu retro se současnou technikou a kvalitou. Speciální edice vychází z verze Multivan Comfortline a vznikla kombinací různých prvků modelových variant Highline a California. Příkladem je chromovaný paket a podlaha se vzhledem dřeva. K jaru se hodí také svěží dvoubarevné lakování karoserie v odstínech bílá Candy/metalická žlutá Kurkuma, které se bude pro speciální edici dodávat na přání.
Mezi mimořádné rozpoznávací znaky patří plakety „Bulli“ a připomínka jubilea v podobě lepicí fólie na zadním okně. Tyto prvky ještě více zdůrazňují vztah ke kultovnímu klasickému modelu. Speciální edice „70 let Bulli“ dále zahrnuje designový paket s různými chromovanými lištami a kryty vnějších zpětných zrcátek. Kromě toho mají okna v prostoru pro cestující tmavě tónovaná skla a prahové lišty z ušlechtilé oceli doplněny nápisem „Bulli“. Rovněž ochranná lišta nákladové hrany zavazadlového prostoru je vyrobena z ušlechtilé oceli. Celkový dojem završují matně černé lepicí fólie na střešních sloupcích B.
Alternativou sériově dodávaných 17“ kol „Davenport“ z lehké slitiny jsou na přání dodávaná a zákazníky oblíbená 18“ kola „Disc“, nabízená ve verzi s klasickým vzhledem s bílými okraji podél ráfků nebo v klasické stříbrné barvě. Nová speciální edice se vyznačuje také mimořádně ušlechtilým interiérem. V komfortním osvětlení vynikne pozměněné čalounění sedadel „Visitamo“, které stylisticky ladí s ušlechtilou podlahou „Dark Wood“ se vzhledem dřeva. Sériová výbava speciální edice „70 let Bulli“ zahrnuje mimo jiné multifunkční volant obšitý kůží, multifunkční ukazatel „Premium“ a přístrojovou desku s dekoračními lemy „Black Glossy“. Vnější zpětná jsou elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná. V sériové výbavě této speciální edice nechybí ani parkovací senzory Park Pilot vpředu a vzadu. Speciální model Volkswagen Multivan „70 let Bulli“ bude na českém trhu možné objednávat ve druhém pololetí 2017.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?