Rodinka je kompletní. Po sedanu, kombíku, zvýšeném allroadu a kupé přichází Mercedes-Benz třídy E také s odnímatelnou plátěnou střechou. Překvapení však nečekejte. Viditelná je blízká příbuznost s v lednu představeným kupé, což naznačuje i designovou inspiraci luxusní třídou S.
Základem každého kabrioletu je samozřejmě stahovací střecha. Třídy E sází na tradiční plátno, samozřejmě výborně odhlučněné a tepelně odizolované. Jeho ovládání probíhá výhradně elektricky, do rychlosti 50 km/h je střecha dole nebo nahoře za rovných 20 sekund. V kufru je pak přepážkou oddělena od ostatního nákladu, přičemž při koupi paketu Cabriolet Comfort je i tato přepážka ovládána plně elektricky. A když je řeč o zavazadlovém prostoru, jeho základní objem s nataženou střechou je 385 litrů, se staženou pak 310 litrů. Zájemce může volit plátno v tmavě modré, tmavě hnědé, tmavě červené nebo černé barvě.
Vnější vzhled jinak příliš změn oproti kupé nedoznal. Přední partie s full-LED světlomety vycházejí ze sedanu, vzadu je pak použitím úzkých LED světlometů zjevná inspirace třídou S. Standardem jsou pak 17palcová litá kola. Také kabina je v základech stejná, když za příplatek nabízí dvě 12,3palcové obrazovky pod společným krytem. Základem nicméně zůstává 8,4palcový infotainment s klasickými budíky a sedmipalcovým palubním počítačem.
Z jiných kabrioletů trojcípé hvězdy pochází příplatkové (paket Cabriolet Comfort) vyhřívání v oblasti krku zvané Airscarf, respektive větrný deflektor Aircap v horní části rámu čelního skla. V horkém počasí pak jistě přijde vhod kožené čalounění, reagující na změny teploty, klimatizaci, která teplotu automaticky přizpůsobí prostředí, nebo dálkově ovládané přídavné topení. Nechybí pochopitelně ani ochrana při převrácení, zajímavou vychytávku představují ostřikovače Magic Vision Control, zabudované přímo do stěračů.
Konstrukce, vycházející z kupé, je už v základu tak tuhá, že nebylo nutné provádět rozsáhlejší úpravy. Obecně technika odpovídá kupé, a to pravděpodobně včetně pohonných jednotek. Jejich výčet nicméně Mercedes nezveřejnil, víme ale, že všechny budou mít devítistupňový automat 9G-Tronic a dojde i na pohon všech kol 4Matic. Standardní podvozek je o 15 milimetrů nižší než u sedanu, za příplatek budou k dispozici stavitelné tlumiče i vícekomorové vzduchové odpružení. Nejen jejich nastavování probíhá přes volič Dynamic Select. Paleta bezpečnostních asistentů je převzata ze sedanu, 4826 milimetrů dlouhý kabriolet tak zcela určitě míří na vrchol třídy.
Mimo klasické provedení nemůže chybět ani sportovně založená verze AMG Line, na luxusní notu naopak hraje provedení Avantgarde Line. Specialitkou je při uvedení na trh verze 25th Anniversary, odkazující k historicky první otevřené třídě E. Mercedes u ní hodně sází na luxus, proto nechybí interiér v kombinaci béžové a červené, velurové koberečky, podsvícené prahy, diamantové prošívání nebo 20palcová litá kola. Z barev budou na výběr červená Rubellite a stříbrná Iridum, vždy v kombinaci s tmavě červenou střechou.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?