Rodinka je kompletní. Po sedanu, kombíku, zvýšeném allroadu a kupé přichází Mercedes-Benz třídy E také s odnímatelnou plátěnou střechou. Překvapení však nečekejte. Viditelná je blízká příbuznost s v lednu představeným kupé, což naznačuje i designovou inspiraci luxusní třídou S.
Základem každého kabrioletu je samozřejmě stahovací střecha. Třídy E sází na tradiční plátno, samozřejmě výborně odhlučněné a tepelně odizolované. Jeho ovládání probíhá výhradně elektricky, do rychlosti 50 km/h je střecha dole nebo nahoře za rovných 20 sekund. V kufru je pak přepážkou oddělena od ostatního nákladu, přičemž při koupi paketu Cabriolet Comfort je i tato přepážka ovládána plně elektricky. A když je řeč o zavazadlovém prostoru, jeho základní objem s nataženou střechou je 385 litrů, se staženou pak 310 litrů. Zájemce může volit plátno v tmavě modré, tmavě hnědé, tmavě červené nebo černé barvě.
Vnější vzhled jinak příliš změn oproti kupé nedoznal. Přední partie s full-LED světlomety vycházejí ze sedanu, vzadu je pak použitím úzkých LED světlometů zjevná inspirace třídou S. Standardem jsou pak 17palcová litá kola. Také kabina je v základech stejná, když za příplatek nabízí dvě 12,3palcové obrazovky pod společným krytem. Základem nicméně zůstává 8,4palcový infotainment s klasickými budíky a sedmipalcovým palubním počítačem.
Z jiných kabrioletů trojcípé hvězdy pochází příplatkové (paket Cabriolet Comfort) vyhřívání v oblasti krku zvané Airscarf, respektive větrný deflektor Aircap v horní části rámu čelního skla. V horkém počasí pak jistě přijde vhod kožené čalounění, reagující na změny teploty, klimatizaci, která teplotu automaticky přizpůsobí prostředí, nebo dálkově ovládané přídavné topení. Nechybí pochopitelně ani ochrana při převrácení, zajímavou vychytávku představují ostřikovače Magic Vision Control, zabudované přímo do stěračů.
Konstrukce, vycházející z kupé, je už v základu tak tuhá, že nebylo nutné provádět rozsáhlejší úpravy. Obecně technika odpovídá kupé, a to pravděpodobně včetně pohonných jednotek. Jejich výčet nicméně Mercedes nezveřejnil, víme ale, že všechny budou mít devítistupňový automat 9G-Tronic a dojde i na pohon všech kol 4Matic. Standardní podvozek je o 15 milimetrů nižší než u sedanu, za příplatek budou k dispozici stavitelné tlumiče i vícekomorové vzduchové odpružení. Nejen jejich nastavování probíhá přes volič Dynamic Select. Paleta bezpečnostních asistentů je převzata ze sedanu, 4826 milimetrů dlouhý kabriolet tak zcela určitě míří na vrchol třídy.
Mimo klasické provedení nemůže chybět ani sportovně založená verze AMG Line, na luxusní notu naopak hraje provedení Avantgarde Line. Specialitkou je při uvedení na trh verze 25th Anniversary, odkazující k historicky první otevřené třídě E. Mercedes u ní hodně sází na luxus, proto nechybí interiér v kombinaci béžové a červené, velurové koberečky, podsvícené prahy, diamantové prošívání nebo 20palcová litá kola. Z barev budou na výběr červená Rubellite a stříbrná Iridum, vždy v kombinaci s tmavě červenou střechou.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?