Rodinka je kompletní. Po sedanu, kombíku, zvýšeném allroadu a kupé přichází Mercedes-Benz třídy E také s odnímatelnou plátěnou střechou. Překvapení však nečekejte. Viditelná je blízká příbuznost s v lednu představeným kupé, což naznačuje i designovou inspiraci luxusní třídou S.
Základem každého kabrioletu je samozřejmě stahovací střecha. Třídy E sází na tradiční plátno, samozřejmě výborně odhlučněné a tepelně odizolované. Jeho ovládání probíhá výhradně elektricky, do rychlosti 50 km/h je střecha dole nebo nahoře za rovných 20 sekund. V kufru je pak přepážkou oddělena od ostatního nákladu, přičemž při koupi paketu Cabriolet Comfort je i tato přepážka ovládána plně elektricky. A když je řeč o zavazadlovém prostoru, jeho základní objem s nataženou střechou je 385 litrů, se staženou pak 310 litrů. Zájemce může volit plátno v tmavě modré, tmavě hnědé, tmavě červené nebo černé barvě.
Vnější vzhled jinak příliš změn oproti kupé nedoznal. Přední partie s full-LED světlomety vycházejí ze sedanu, vzadu je pak použitím úzkých LED světlometů zjevná inspirace třídou S. Standardem jsou pak 17palcová litá kola. Také kabina je v základech stejná, když za příplatek nabízí dvě 12,3palcové obrazovky pod společným krytem. Základem nicméně zůstává 8,4palcový infotainment s klasickými budíky a sedmipalcovým palubním počítačem.
Z jiných kabrioletů trojcípé hvězdy pochází příplatkové (paket Cabriolet Comfort) vyhřívání v oblasti krku zvané Airscarf, respektive větrný deflektor Aircap v horní části rámu čelního skla. V horkém počasí pak jistě přijde vhod kožené čalounění, reagující na změny teploty, klimatizaci, která teplotu automaticky přizpůsobí prostředí, nebo dálkově ovládané přídavné topení. Nechybí pochopitelně ani ochrana při převrácení, zajímavou vychytávku představují ostřikovače Magic Vision Control, zabudované přímo do stěračů.
Konstrukce, vycházející z kupé, je už v základu tak tuhá, že nebylo nutné provádět rozsáhlejší úpravy. Obecně technika odpovídá kupé, a to pravděpodobně včetně pohonných jednotek. Jejich výčet nicméně Mercedes nezveřejnil, víme ale, že všechny budou mít devítistupňový automat 9G-Tronic a dojde i na pohon všech kol 4Matic. Standardní podvozek je o 15 milimetrů nižší než u sedanu, za příplatek budou k dispozici stavitelné tlumiče i vícekomorové vzduchové odpružení. Nejen jejich nastavování probíhá přes volič Dynamic Select. Paleta bezpečnostních asistentů je převzata ze sedanu, 4826 milimetrů dlouhý kabriolet tak zcela určitě míří na vrchol třídy.
Mimo klasické provedení nemůže chybět ani sportovně založená verze AMG Line, na luxusní notu naopak hraje provedení Avantgarde Line. Specialitkou je při uvedení na trh verze 25th Anniversary, odkazující k historicky první otevřené třídě E. Mercedes u ní hodně sází na luxus, proto nechybí interiér v kombinaci béžové a červené, velurové koberečky, podsvícené prahy, diamantové prošívání nebo 20palcová litá kola. Z barev budou na výběr červená Rubellite a stříbrná Iridum, vždy v kombinaci s tmavě červenou střechou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.