Základem každého kabrioletu je samozřejmě stahovací střecha. Třídy E sází na tradiční plátno, samozřejmě výborně odhlučněné a tepelně odizolované. Jeho ovládání probíhá výhradně elektricky, do rychlosti 50 km/h je střecha dole nebo nahoře za rovných 20 sekund. V kufru je pak přepážkou oddělena od ostatního nákladu, přičemž při koupi paketu Cabriolet Comfort je i tato přepážka ovládána plně elektricky. A když je řeč o zavazadlovém prostoru, jeho základní objem s nataženou střechou je 385 litrů, se staženou pak 310 litrů. Zájemce může volit plátno v tmavě modré, tmavě hnědé, tmavě červené nebo černé barvě.
Vnější vzhled jinak příliš změn oproti kupé nedoznal. Přední partie s full-LED světlomety vycházejí ze sedanu, vzadu je pak použitím úzkých LED světlometů zjevná inspirace třídou S. Standardem jsou pak 17palcová litá kola. Také kabina je v základech stejná, když za příplatek nabízí dvě 12,3palcové obrazovky pod společným krytem. Základem nicméně zůstává 8,4palcový infotainment s klasickými budíky a sedmipalcovým palubním počítačem.
Z jiných kabrioletů trojcípé hvězdy pochází příplatkové (paket Cabriolet Comfort) vyhřívání v oblasti krku zvané Airscarf, respektive větrný deflektor Aircap v horní části rámu čelního skla. V horkém počasí pak jistě přijde vhod kožené čalounění, reagující na změny teploty, klimatizaci, která teplotu automaticky přizpůsobí prostředí, nebo dálkově ovládané přídavné topení. Nechybí pochopitelně ani ochrana při převrácení, zajímavou vychytávku představují ostřikovače Magic Vision Control, zabudované přímo do stěračů.
Konstrukce, vycházející z kupé, je už v základu tak tuhá, že nebylo nutné provádět rozsáhlejší úpravy. Obecně technika odpovídá kupé, a to pravděpodobně včetně pohonných jednotek. Jejich výčet nicméně Mercedes nezveřejnil, víme ale, že všechny budou mít devítistupňový automat 9G-Tronic a dojde i na pohon všech kol 4Matic. Standardní podvozek je o 15 milimetrů nižší než u sedanu, za příplatek budou k dispozici stavitelné tlumiče i vícekomorové vzduchové odpružení. Nejen jejich nastavování probíhá přes volič Dynamic Select. Paleta bezpečnostních asistentů je převzata ze sedanu, 4826 milimetrů dlouhý kabriolet tak zcela určitě míří na vrchol třídy.
Mimo klasické provedení nemůže chybět ani sportovně založená verze AMG Line, na luxusní notu naopak hraje provedení Avantgarde Line. Specialitkou je při uvedení na trh verze 25th Anniversary, odkazující k historicky první otevřené třídě E. Mercedes u ní hodně sází na luxus, proto nechybí interiér v kombinaci béžové a červené, velurové koberečky, podsvícené prahy, diamantové prošívání nebo 20palcová litá kola. Z barev budou na výběr červená Rubellite a stříbrná Iridum, vždy v kombinaci s tmavě červenou střechou.