Ačkoliv se momentálně u Volkswagenu řeší s produkcí modelu Passat, včera pronikly na svět snímky nového modelu Arteon. Ten se stane nástupcem modelů Passatu CC / CC.
My se ale věnujme ženevském autosalonu, kde zcela určitě bude premiéra sportovně střiženého Arteona. Ten je nástupce modelu CC a zároveň poslouží jako dynamičtější verze aktuálního Passatu. Díky oficiálnímu prozrazení ze strany VW navíc můžeme nově zhlédnout dva detaily vozu. Jedná se o záběr na předek a zadek. přičemž Arteon se stane produkční variantou dříve představeného konceptu Sport Coupe GTE.
Na rozdíl od Passatu ale čekejme pod kapotou Arteona výhradně jen silnější pohonné jednotky. Jedná se o sportovně střižený vůz, který se má stát něčím "lepším" než je manažerský Passat, podle čehož bude vypadat jak výbava vozu, tak jeho výkon. Počítejte také s dražším ceníkem, který odráží fakt, že na Arteona bude podle prvních snímků radost pohledět.
Chybět nebude snížená střešní linie, velká litá kola (nejspíše 19tky) a v kabině posádku podrží alcantarou potažená sportovní sedadla. V rámci bezpečnosti čekejme celou plejádu bezpečnostních systémů, které mají ochránit posádku v případě, že se řidič Arteonu až příliš rozdovádí. Za nás v redakci ale musíme říci, že se na sportovnější derivát Passatu nadmíru těšíme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.