Ačkoliv se momentálně u Volkswagenu řeší s produkcí modelu Passat, včera pronikly na svět snímky nového modelu Arteon. Ten se stane nástupcem modelů Passatu CC / CC.
My se ale věnujme ženevském autosalonu, kde zcela určitě bude premiéra sportovně střiženého Arteona. Ten je nástupce modelu CC a zároveň poslouží jako dynamičtější verze aktuálního Passatu. Díky oficiálnímu prozrazení ze strany VW navíc můžeme nově zhlédnout dva detaily vozu. Jedná se o záběr na předek a zadek. přičemž Arteon se stane produkční variantou dříve představeného konceptu Sport Coupe GTE.
Na rozdíl od Passatu ale čekejme pod kapotou Arteona výhradně jen silnější pohonné jednotky. Jedná se o sportovně střižený vůz, který se má stát něčím "lepším" než je manažerský Passat, podle čehož bude vypadat jak výbava vozu, tak jeho výkon. Počítejte také s dražším ceníkem, který odráží fakt, že na Arteona bude podle prvních snímků radost pohledět.
Chybět nebude snížená střešní linie, velká litá kola (nejspíše 19tky) a v kabině posádku podrží alcantarou potažená sportovní sedadla. V rámci bezpečnosti čekejme celou plejádu bezpečnostních systémů, které mají ochránit posádku v případě, že se řidič Arteonu až příliš rozdovádí. Za nás v redakci ale musíme říci, že se na sportovnější derivát Passatu nadmíru těšíme.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.