Ačkoliv se momentálně u Volkswagenu řeší s produkcí modelu Passat, včera pronikly na svět snímky nového modelu Arteon. Ten se stane nástupcem modelů Passatu CC / CC.
My se ale věnujme ženevském autosalonu, kde zcela určitě bude premiéra sportovně střiženého Arteona. Ten je nástupce modelu CC a zároveň poslouží jako dynamičtější verze aktuálního Passatu. Díky oficiálnímu prozrazení ze strany VW navíc můžeme nově zhlédnout dva detaily vozu. Jedná se o záběr na předek a zadek. přičemž Arteon se stane produkční variantou dříve představeného konceptu Sport Coupe GTE.
Na rozdíl od Passatu ale čekejme pod kapotou Arteona výhradně jen silnější pohonné jednotky. Jedná se o sportovně střižený vůz, který se má stát něčím "lepším" než je manažerský Passat, podle čehož bude vypadat jak výbava vozu, tak jeho výkon. Počítejte také s dražším ceníkem, který odráží fakt, že na Arteona bude podle prvních snímků radost pohledět.
Chybět nebude snížená střešní linie, velká litá kola (nejspíše 19tky) a v kabině posádku podrží alcantarou potažená sportovní sedadla. V rámci bezpečnosti čekejme celou plejádu bezpečnostních systémů, které mají ochránit posádku v případě, že se řidič Arteonu až příliš rozdovádí. Za nás v redakci ale musíme říci, že se na sportovnější derivát Passatu nadmíru těšíme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?