Ostrých kapesních raket v posledních letech povážlivě ubylo. Pod pojmem kapesní raketa přitom myslíme sportovní verze těch úplně nejmenších automobilů na trhu. Situaci v příštích měsících trochu napraví Volkswagen s modelem up! GTI, přidat by se pak mohla i Škodovka. Anebo ne?
Volkswagen up! GTI se ukáže ještě letos a do prodeje zamíří na začátku příštího roku. Jeho výroba je přitom docela překvapením, celé trojici New Small Family (Citigo, Mii a up!) se prodejně nedaří tak, jak by si koncern představoval. Přesto ostrou motokáru uvidíme a znalým přinese reminiscenci prvního Golfu GTI. Jak poukazuje britský Autocar, novinka bude dlouhá 3600 milimetrů, což je jen o 105 milimetrů méně než v případě Golfu. Up! je dokonce širší a má delší rozvor, zároveň ale kvůli bezpečnostním limitům přibral na váze. 1020 kilogramů je od původních 880 kil docela daleko.
Pohonná jednotka moderního mini bude přeplňovaná. Litrový tříválec TSI z klasického provedení známe, GTI ale dostane verzi naladěnou na 85 kW (116 k). V kombinaci se šestistupňovým manuálem to auto vystřelí na 100 km/h za 8,8 sekundy a kdo ví, možná dojde i na automat DSG s nímž bude up! ještě rychlejší. Pro srovnání, původní Golf GTI měl atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 81 kW (110 k) a stokilometrovou rychlost pokořil za 9,2 sekundy. Zpátky ale k up!u, jenž spolu se silnějším motorem dostane agresivnější design exteriéru i interiéru nebo o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek.
A nyní si představte, že by podobnou výbavu ve verzi RS dostala i omlazená Škoda Citigo. Pro ni se s litrovým tříválcem TSI v základním modelu nepočítá a to nejsportovnější je tak litrový atmosférický tříválec MPI o výkonu 55 kW (75 k) ve výbavě Monte Carlo. Oproti ní vypadá RS na renderech známého grafika, říkající si X-Tomi Design, naprosto božsky. Lak a kola z větší Octavie, černá maska chladiče, sportovní nárazník nebo tmavší pozadí světel. V kombinaci s výše zmíněnou technikou GTI by to byl sen začínajícího řidiče. Jenže u snu také zůstane, v Mladé Boleslavi totiž nic podobného neplánují.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.