Ostrých kapesních raket v posledních letech povážlivě ubylo. Pod pojmem kapesní raketa přitom myslíme sportovní verze těch úplně nejmenších automobilů na trhu. Situaci v příštích měsících trochu napraví Volkswagen s modelem up! GTI, přidat by se pak mohla i Škodovka. Anebo ne?
Volkswagen up! GTI se ukáže ještě letos a do prodeje zamíří na začátku příštího roku. Jeho výroba je přitom docela překvapením, celé trojici New Small Family (Citigo, Mii a up!) se prodejně nedaří tak, jak by si koncern představoval. Přesto ostrou motokáru uvidíme a znalým přinese reminiscenci prvního Golfu GTI. Jak poukazuje britský Autocar, novinka bude dlouhá 3600 milimetrů, což je jen o 105 milimetrů méně než v případě Golfu. Up! je dokonce širší a má delší rozvor, zároveň ale kvůli bezpečnostním limitům přibral na váze. 1020 kilogramů je od původních 880 kil docela daleko.
Pohonná jednotka moderního mini bude přeplňovaná. Litrový tříválec TSI z klasického provedení známe, GTI ale dostane verzi naladěnou na 85 kW (116 k). V kombinaci se šestistupňovým manuálem to auto vystřelí na 100 km/h za 8,8 sekundy a kdo ví, možná dojde i na automat DSG s nímž bude up! ještě rychlejší. Pro srovnání, původní Golf GTI měl atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 81 kW (110 k) a stokilometrovou rychlost pokořil za 9,2 sekundy. Zpátky ale k up!u, jenž spolu se silnějším motorem dostane agresivnější design exteriéru i interiéru nebo o 15 milimetrů snížený sportovní podvozek.
A nyní si představte, že by podobnou výbavu ve verzi RS dostala i omlazená Škoda Citigo. Pro ni se s litrovým tříválcem TSI v základním modelu nepočítá a to nejsportovnější je tak litrový atmosférický tříválec MPI o výkonu 55 kW (75 k) ve výbavě Monte Carlo. Oproti ní vypadá RS na renderech známého grafika, říkající si X-Tomi Design, naprosto božsky. Lak a kola z větší Octavie, černá maska chladiče, sportovní nárazník nebo tmavší pozadí světel. V kombinaci s výše zmíněnou technikou GTI by to byl sen začínajícího řidiče. Jenže u snu také zůstane, v Mladé Boleslavi totiž nic podobného neplánují.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?