Co se stane v případě, že vezmete obludně výkonné Bentley Bentayga a svěříte ho firmě Startech? To ukazuje následující případ vojensky zeleného exempláře. Ten si umí vzbudit respekt.
Nemyslete si ale, že tohle je nějaká masová výroba. Vojenskou tmavou zelenou si zvolil jeden portugalský klient a jak to tak bývá, nezůstalo jen u laku. Kromě vnějších změn se jistých malých úprav dočkala kabina a technika.
Díky tomu si lze všimnout, že došlo ke snížení podvozku o 20 milimetrů. Instalovány byly sportovní pružiny, tlumiče a pro lepší zvuk Startech instaloval sportovní výfukový systém. Výkonem se ale vyrovná klasickému provedení, Pod kapotou proto čekejme šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 608 koní a 900 Nm točivého momentu.
Celý body kit je tvořen z dílů využívajících karbonová vlákna a kdo by snad nechtěl zrovna tohle, může sáhnout po paketu vyrobeném z obyčejných plastů. Možná vás zaujala i černě lakovaná 23palcová kovaná kola Monostar S, která jsou na tohle auto možná tak akorát. Za ně ale dá zájemce 2 750 Eur.
Celá přestavba vozu pak přijde na 51 110 Eur, přičemž například jen bodykit vyjde na 8 500 Eur. Vzhledem k ohromné ceně auta samotného ale takové sumy nejsou pro majitele Bentaygy žádný větší problém.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?