Japonskou nabídku modelu Nissan Note tento týden rozšířil další sportovní derivát. Jedná se o provedení Nismo e-Power a současně s tím se jedná o nový vrchol v modelové řady.
Za částku 2,458,080 jenů si bude moci každý Japonec zakoupit nového elektrobenzinového "Nouta", pričemž v základní výbavě je toho vážně hodně. Verze Nismo e-Power se od jiných modelů odlišuje pomocí agresivnějšího předního nárazníku s LED diodami pro denní svícení, širších bočních prahů a velkým zadním difuzorem.
Vše je podpořeno červenými akcenty ve stylu Nismo a jiná je maska chladiče s modrým lemem, což je poznávací znak verze e-Power. V základní výbavě jsou obsažena 16palcová kola ve dvoubarevném laku s pneumatikami Yokohama DNA S.drive.
V kabině Nissanu Nismo e-Power pak posádka pozná, že Note nemusí být jen oholený levný automobil. U nové edice se výrobce odhodlal instalovat tříramenný sportovní volant s kůží Alcantara a v nabídce jsou hned tři typy sportovních sedadel. Potěší i semišové čalounění dveří a hliníkové nášlapy pedálů.
Mnohem důležitější je pohonná soustava, která se skládá ze 109koňového elektromotoru a 79koňového benzinového agregátu. A zatímco elektromotor nabídne točivý moment 254 Nm, benzinový tříválec s objemem 1.2litru ho doplní o dalších 103 Nm. K tomu se divize Nismo postarala o speciálně vyladěný řídicí modul vozidla, což přináší zvýšenou odezvu škrticí klapky. V nabídce je provedení jak s manuálem, tak s automatickou převodovkou CVT.
Novinkou je taktéž rekuperační brzdění, jiné nastavení odpružení a karoserie dostala dodatečné výztuhy. Pro lepší jízdní zážitky byl přepracován účinek elektrického posilovače řízení, jenž má podle slov vedení značky nabídnout zvýšenou citlivost řízení. Bohužel zatím není jasné, zda se tahle nová edice dostane také na evropský trh, škoda by to určitě nebyla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.