Japonskou nabídku modelu Nissan Note tento týden rozšířil další sportovní derivát. Jedná se o provedení Nismo e-Power a současně s tím se jedná o nový vrchol v modelové řady.
Za částku 2,458,080 jenů si bude moci každý Japonec zakoupit nového elektrobenzinového "Nouta", pričemž v základní výbavě je toho vážně hodně. Verze Nismo e-Power se od jiných modelů odlišuje pomocí agresivnějšího předního nárazníku s LED diodami pro denní svícení, širších bočních prahů a velkým zadním difuzorem.
Vše je podpořeno červenými akcenty ve stylu Nismo a jiná je maska chladiče s modrým lemem, což je poznávací znak verze e-Power. V základní výbavě jsou obsažena 16palcová kola ve dvoubarevném laku s pneumatikami Yokohama DNA S.drive.
V kabině Nissanu Nismo e-Power pak posádka pozná, že Note nemusí být jen oholený levný automobil. U nové edice se výrobce odhodlal instalovat tříramenný sportovní volant s kůží Alcantara a v nabídce jsou hned tři typy sportovních sedadel. Potěší i semišové čalounění dveří a hliníkové nášlapy pedálů.
Mnohem důležitější je pohonná soustava, která se skládá ze 109koňového elektromotoru a 79koňového benzinového agregátu. A zatímco elektromotor nabídne točivý moment 254 Nm, benzinový tříválec s objemem 1.2litru ho doplní o dalších 103 Nm. K tomu se divize Nismo postarala o speciálně vyladěný řídicí modul vozidla, což přináší zvýšenou odezvu škrticí klapky. V nabídce je provedení jak s manuálem, tak s automatickou převodovkou CVT.
Novinkou je taktéž rekuperační brzdění, jiné nastavení odpružení a karoserie dostala dodatečné výztuhy. Pro lepší jízdní zážitky byl přepracován účinek elektrického posilovače řízení, jenž má podle slov vedení značky nabídnout zvýšenou citlivost řízení. Bohužel zatím není jasné, zda se tahle nová edice dostane také na evropský trh, škoda by to určitě nebyla.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?