Japonskou nabídku modelu Nissan Note tento týden rozšířil další sportovní derivát. Jedná se o provedení Nismo e-Power a současně s tím se jedná o nový vrchol v modelové řady.
Za částku 2,458,080 jenů si bude moci každý Japonec zakoupit nového elektrobenzinového "Nouta", pričemž v základní výbavě je toho vážně hodně. Verze Nismo e-Power se od jiných modelů odlišuje pomocí agresivnějšího předního nárazníku s LED diodami pro denní svícení, širších bočních prahů a velkým zadním difuzorem.
Vše je podpořeno červenými akcenty ve stylu Nismo a jiná je maska chladiče s modrým lemem, což je poznávací znak verze e-Power. V základní výbavě jsou obsažena 16palcová kola ve dvoubarevném laku s pneumatikami Yokohama DNA S.drive.
V kabině Nissanu Nismo e-Power pak posádka pozná, že Note nemusí být jen oholený levný automobil. U nové edice se výrobce odhodlal instalovat tříramenný sportovní volant s kůží Alcantara a v nabídce jsou hned tři typy sportovních sedadel. Potěší i semišové čalounění dveří a hliníkové nášlapy pedálů.
Mnohem důležitější je pohonná soustava, která se skládá ze 109koňového elektromotoru a 79koňového benzinového agregátu. A zatímco elektromotor nabídne točivý moment 254 Nm, benzinový tříválec s objemem 1.2litru ho doplní o dalších 103 Nm. K tomu se divize Nismo postarala o speciálně vyladěný řídicí modul vozidla, což přináší zvýšenou odezvu škrticí klapky. V nabídce je provedení jak s manuálem, tak s automatickou převodovkou CVT.
Novinkou je taktéž rekuperační brzdění, jiné nastavení odpružení a karoserie dostala dodatečné výztuhy. Pro lepší jízdní zážitky byl přepracován účinek elektrického posilovače řízení, jenž má podle slov vedení značky nabídnout zvýšenou citlivost řízení. Bohužel zatím není jasné, zda se tahle nová edice dostane také na evropský trh, škoda by to určitě nebyla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.