Japonskou nabídku modelu Nissan Note tento týden rozšířil další sportovní derivát. Jedná se o provedení Nismo e-Power a současně s tím se jedná o nový vrchol v modelové řady.
Za částku 2,458,080 jenů si bude moci každý Japonec zakoupit nového elektrobenzinového "Nouta", pričemž v základní výbavě je toho vážně hodně. Verze Nismo e-Power se od jiných modelů odlišuje pomocí agresivnějšího předního nárazníku s LED diodami pro denní svícení, širších bočních prahů a velkým zadním difuzorem.
Vše je podpořeno červenými akcenty ve stylu Nismo a jiná je maska chladiče s modrým lemem, což je poznávací znak verze e-Power. V základní výbavě jsou obsažena 16palcová kola ve dvoubarevném laku s pneumatikami Yokohama DNA S.drive.
V kabině Nissanu Nismo e-Power pak posádka pozná, že Note nemusí být jen oholený levný automobil. U nové edice se výrobce odhodlal instalovat tříramenný sportovní volant s kůží Alcantara a v nabídce jsou hned tři typy sportovních sedadel. Potěší i semišové čalounění dveří a hliníkové nášlapy pedálů.
Mnohem důležitější je pohonná soustava, která se skládá ze 109koňového elektromotoru a 79koňového benzinového agregátu. A zatímco elektromotor nabídne točivý moment 254 Nm, benzinový tříválec s objemem 1.2litru ho doplní o dalších 103 Nm. K tomu se divize Nismo postarala o speciálně vyladěný řídicí modul vozidla, což přináší zvýšenou odezvu škrticí klapky. V nabídce je provedení jak s manuálem, tak s automatickou převodovkou CVT.
Novinkou je taktéž rekuperační brzdění, jiné nastavení odpružení a karoserie dostala dodatečné výztuhy. Pro lepší jízdní zážitky byl přepracován účinek elektrického posilovače řízení, jenž má podle slov vedení značky nabídnout zvýšenou citlivost řízení. Bohužel zatím není jasné, zda se tahle nová edice dostane také na evropský trh, škoda by to určitě nebyla.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?