Off-roadů na automobilové mapě povážlivě ubývá. Letos skončil třeba Land Rover Defender a následovat ho bude také Nissan Patrol Y61. Ten známe i z evropského trhu, kde v tří- a pětidveřovém provedení vydržel do roku 2010. Až dodnes se však dal koupit například v Austrálii, kde se s ním také stylově rozloučili.
Nissan Patrol Y61 se poprvé ukázal v roce 1997 a ačkoliv do Evropy byly dováženy jen modely s tří- nebo pětidveřovou karosérií, v jiných koutech světa byl v nabídce i pickup nebo podvozek, vhodný pro nástavby. Popularitu na některých trzích, například v Austrálii, dokazuje i fakt, že luxusněji pojatý nástupce s označením Y62 byl dlouhou dobu nabízen po boku off-roadovějšího provedení. Každá cesta ale jednou končí a pro Patrol Y61 se naplní koncem letošního roku, nejpozději pak v první polovině toho příštího. A není překvapením, že rozlučková edice vozu přichází z Austrálie, kde se těšil skutečně velké popularitě.
Jak označit poslední speciální edici automobilu, který si za roky zdolávání těžkého terénu vydobyl nesmrtelnou pozici? Lépe než Legend Edition to asi ani nejde. Už na první pohled poznáte, že na silnici s Patrolem jen tak nepochodíte. Pětidveřová karosérie v jednom ze tří dostupných světlých laků dostala navíc řadu prvků z originálního příslušenství Nissanu – ocelový nárazník s ochranným rámem a navijákem, sání vyvedené vedle A-sloupku, střešní nosič nebo specifická 17palcová litá kola. Uvnitř na druhou stranu nechybí prvky jako satelitní navigace nebo couvací kamera.
Technicky je to přesně ten typ dinosaura, který musíte milovat. Třílitrový turbodiesel pod kapotou dává 118 kW (160 k) a 380 Nm s pětistupňovou manuální nebo 354 Nm se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. V terénu pomáhají rovněž redukce nebo uzamykatelný zadní diferenciál. Spotřeba vozu je s manuálem 10,9 l/100 km a s automatem 11,8 l/100 km, nepřekvapí tak 95litrová hlavní nádrž a 30litrová záložní nádrž. Schopnosti vozu dotváří možnost táhnout až 3200, respektive 2500 kilogramů těžký přívěs. Vyrobeno bude jen 300 kusů Patrolu Legend Edition, všechny jsou už samozřejmě rozebrané. Cena byla 57 990 australských dolarů (cca 1 108 000 korun) za model s manuálem a 60 990 australských dolarů (cca 1 166 000 korun) za model s automatem.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?