Off-roadů na automobilové mapě povážlivě ubývá. Letos skončil třeba Land Rover Defender a následovat ho bude také Nissan Patrol Y61. Ten známe i z evropského trhu, kde v tří- a pětidveřovém provedení vydržel do roku 2010. Až dodnes se však dal koupit například v Austrálii, kde se s ním také stylově rozloučili.
Nissan Patrol Y61 se poprvé ukázal v roce 1997 a ačkoliv do Evropy byly dováženy jen modely s tří- nebo pětidveřovou karosérií, v jiných koutech světa byl v nabídce i pickup nebo podvozek, vhodný pro nástavby. Popularitu na některých trzích, například v Austrálii, dokazuje i fakt, že luxusněji pojatý nástupce s označením Y62 byl dlouhou dobu nabízen po boku off-roadovějšího provedení. Každá cesta ale jednou končí a pro Patrol Y61 se naplní koncem letošního roku, nejpozději pak v první polovině toho příštího. A není překvapením, že rozlučková edice vozu přichází z Austrálie, kde se těšil skutečně velké popularitě.
Jak označit poslední speciální edici automobilu, který si za roky zdolávání těžkého terénu vydobyl nesmrtelnou pozici? Lépe než Legend Edition to asi ani nejde. Už na první pohled poznáte, že na silnici s Patrolem jen tak nepochodíte. Pětidveřová karosérie v jednom ze tří dostupných světlých laků dostala navíc řadu prvků z originálního příslušenství Nissanu – ocelový nárazník s ochranným rámem a navijákem, sání vyvedené vedle A-sloupku, střešní nosič nebo specifická 17palcová litá kola. Uvnitř na druhou stranu nechybí prvky jako satelitní navigace nebo couvací kamera.
Technicky je to přesně ten typ dinosaura, který musíte milovat. Třílitrový turbodiesel pod kapotou dává 118 kW (160 k) a 380 Nm s pětistupňovou manuální nebo 354 Nm se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. V terénu pomáhají rovněž redukce nebo uzamykatelný zadní diferenciál. Spotřeba vozu je s manuálem 10,9 l/100 km a s automatem 11,8 l/100 km, nepřekvapí tak 95litrová hlavní nádrž a 30litrová záložní nádrž. Schopnosti vozu dotváří možnost táhnout až 3200, respektive 2500 kilogramů těžký přívěs. Vyrobeno bude jen 300 kusů Patrolu Legend Edition, všechny jsou už samozřejmě rozebrané. Cena byla 57 990 australských dolarů (cca 1 108 000 korun) za model s manuálem a 60 990 australských dolarů (cca 1 166 000 korun) za model s automatem.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?