Off-roadů na automobilové mapě povážlivě ubývá. Letos skončil třeba Land Rover Defender a následovat ho bude také Nissan Patrol Y61. Ten známe i z evropského trhu, kde v tří- a pětidveřovém provedení vydržel do roku 2010. Až dodnes se však dal koupit například v Austrálii, kde se s ním také stylově rozloučili.
Nissan Patrol Y61 se poprvé ukázal v roce 1997 a ačkoliv do Evropy byly dováženy jen modely s tří- nebo pětidveřovou karosérií, v jiných koutech světa byl v nabídce i pickup nebo podvozek, vhodný pro nástavby. Popularitu na některých trzích, například v Austrálii, dokazuje i fakt, že luxusněji pojatý nástupce s označením Y62 byl dlouhou dobu nabízen po boku off-roadovějšího provedení. Každá cesta ale jednou končí a pro Patrol Y61 se naplní koncem letošního roku, nejpozději pak v první polovině toho příštího. A není překvapením, že rozlučková edice vozu přichází z Austrálie, kde se těšil skutečně velké popularitě.
Jak označit poslední speciální edici automobilu, který si za roky zdolávání těžkého terénu vydobyl nesmrtelnou pozici? Lépe než Legend Edition to asi ani nejde. Už na první pohled poznáte, že na silnici s Patrolem jen tak nepochodíte. Pětidveřová karosérie v jednom ze tří dostupných světlých laků dostala navíc řadu prvků z originálního příslušenství Nissanu – ocelový nárazník s ochranným rámem a navijákem, sání vyvedené vedle A-sloupku, střešní nosič nebo specifická 17palcová litá kola. Uvnitř na druhou stranu nechybí prvky jako satelitní navigace nebo couvací kamera.
Technicky je to přesně ten typ dinosaura, který musíte milovat. Třílitrový turbodiesel pod kapotou dává 118 kW (160 k) a 380 Nm s pětistupňovou manuální nebo 354 Nm se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. V terénu pomáhají rovněž redukce nebo uzamykatelný zadní diferenciál. Spotřeba vozu je s manuálem 10,9 l/100 km a s automatem 11,8 l/100 km, nepřekvapí tak 95litrová hlavní nádrž a 30litrová záložní nádrž. Schopnosti vozu dotváří možnost táhnout až 3200, respektive 2500 kilogramů těžký přívěs. Vyrobeno bude jen 300 kusů Patrolu Legend Edition, všechny jsou už samozřejmě rozebrané. Cena byla 57 990 australských dolarů (cca 1 108 000 korun) za model s manuálem a 60 990 australských dolarů (cca 1 166 000 korun) za model s automatem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.