Další off-roadová legenda se loučí. Nissan Patrol vyklízí pozice modernějším SUV

Nissan Patrol Y61 se loučí speciální Legend Edition.
Nissan Patrol Y61 se loučí speciální Legend Edition., foto: Nissan
ar6 11. prosince 2016 0:03
Sdílej:

Off-roadů na automobilové mapě povážlivě ubývá. Letos skončil třeba Land Rover Defender a následovat ho bude také Nissan Patrol Y61. Ten známe i z evropského trhu, kde v tří- a pětidveřovém provedení vydržel do roku 2010. Až dodnes se však dal koupit například v Austrálii, kde se s ním také stylově rozloučili.

Nissan Patrol Y61 se poprvé ukázal v roce 1997 a ačkoliv do Evropy byly dováženy jen modely s tří- nebo pětidveřovou karosérií, v jiných koutech světa byl v nabídce i pickup nebo podvozek, vhodný pro nástavby. Popularitu na některých trzích, například v Austrálii, dokazuje i fakt, že luxusněji pojatý nástupce s označením Y62 byl dlouhou dobu nabízen po boku off-roadovějšího provedení. Každá cesta ale jednou končí a pro Patrol Y61 se naplní koncem letošního roku, nejpozději pak v první polovině toho příštího. A není překvapením, že rozlučková edice vozu přichází z Austrálie, kde se těšil skutečně velké popularitě.

Jak označit poslední speciální edici automobilu, který si za roky zdolávání těžkého terénu vydobyl nesmrtelnou pozici? Lépe než Legend Edition to asi ani nejde. Už na první pohled poznáte, že na silnici s Patrolem jen tak nepochodíte. Pětidveřová karosérie v jednom ze tří dostupných světlých laků dostala navíc řadu prvků z originálního příslušenství Nissanu – ocelový nárazník s ochranným rámem a navijákem, sání vyvedené vedle A-sloupku, střešní nosič nebo specifická 17palcová litá kola. Uvnitř na druhou stranu nechybí prvky jako satelitní navigace nebo couvací kamera.

Technicky je to přesně ten typ dinosaura, který musíte milovat. Třílitrový turbodiesel pod kapotou dává 118 kW (160 k) a 380 Nm s pětistupňovou manuální nebo 354 Nm se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. V terénu pomáhají rovněž redukce nebo uzamykatelný zadní diferenciál. Spotřeba vozu je s manuálem 10,9 l/100 km a s automatem 11,8 l/100 km, nepřekvapí tak 95litrová hlavní nádrž a 30litrová záložní nádrž. Schopnosti vozu dotváří možnost táhnout až 3200, respektive 2500 kilogramů těžký přívěs. Vyrobeno bude jen 300 kusů Patrolu Legend Edition, všechny jsou už samozřejmě rozebrané. Cena byla 57 990 australských dolarů (cca 1 108 000 korun) za model s manuálem a 60 990 australských dolarů (cca 1 166 000 korun) za model s automatem.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.