Tento týden se do Evropy dostaly první kusy převratného modelu Honda Clarity Fuel Cell. Ten je poháněn vodíkem a je nejmodernějším vozidlem s nulovými emisemi.
Konkrétně dorazilo na evropské území šest exemplářů. Ty budou předány zákazníkům v Londýně a Kodani v rámci demonstračního projektu HyFIVE (Hydrogen for Innovative Vehicles), jenž je částečně financován společným podnikem FCHJU (Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking).
Nový model Clarity Fuel Cell je vybaven nejnovějšími technologickými vymoženostmi v tomto oboru, alespoň to o novince říká sama Honda. Jedná se o první model s karoserií sedan, u kterého je palivový článek umístěn zcela pod kapotou, takže je v kabině dostatek prostoru pro pět cestujících. Při nedávném testu americké agentury EPA pak byl dokonce naměřen reálný dojezd na jedno natankování 589 km. U bezemisních vozů konkurečních výrobců tak Honda nemá vlastně konkurenci.
Thomas Brachmann, hlavní projektový inženýr společnosti Honda Research and Development a vedoucí programu Honda Clarity Fuel Cell v Evropě, uvedl: „Společnost Honda si neustále udržuje čelní pozici v oblasti technologie vodíkového palivového článku a má za sebou více než 30 let výzkumu a vývoje. Nástup těchto vozů v Evropě a účast společnosti Honda v programu HyFIVE jsou dalšími kroky k naplnění vize společnosti o plné komercializaci této technologie.“
Cílem projektu HyFIVE je propagovat povědomí a přijímání technologie vozů s palivovými články a infrastruktury v celé Evropě. Po dokončení projektu bude 185 vozů s palivovými články od pěti výrobců v užívání soukromých a firemních zákazníků v Rakousku, Dánsku, Německu, Itálii, Švédsku a Velké Británii.
Model Clarity Fuel Cell představuje podle vedení Hondy vlastně to nejlepší z technologie „elektrifikovaného vozu“. Zároveň s tím výrobce zdůrazňuje závazek, který nedávno oznámil prezident společnosti Takahiro Hachigo: Ten si přeje, aby do roku 2030 byly dvě třetiny všech prodávaných vozů vybaveny elektropohonem.
Model Clarity Fuel Cell je vybaven vysokotlakým zásobníkem, ve kterém lze uchovávat vodík pod tlakem 70 MPa. To znamená větší objem uchovávaného vodíku a delší dojezd vozu. Kromě toho lze vysokotlaký zásobník rychle naplnit. Natankování totiž potrvá přibližně tři minuty při tlaku 70 MPa a teplotě 20 stupňů Celsia. Díky těmto a dalším výhodám nabídne model Clarity Fuel Cell zákazníkům každodenní komfort, na který jsou zvyklí u svých běžných vozů s benzínovým nebo naftovým pohonem.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.