Přinášíme další test zimních pneumatik. Kdo se stal vítězem v kategorii osmnáctek?

ar5, 24. listopadu 2016, 14:25 Google+

Zima je pomalu tady a na mnoha místech ČR je po ránu hlavně ve vyšších polohách kluzká vozovka. Ta je leckdy pokryta sněhovým popraškem, což znamená, že jen blázen by sem vjel na letním obutí. A právě proto přinášíme další test pneumatik, který se bude hodit všem, co obouvají na svém voze pneumatiky s rozměrem 235/40 R18 nebo 245/40 R18.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zima je tady a s ní je potřeba přezout svoje auto

Zima je tady a s ní je potřeba přezout svoje auto | foto: ADAC

Sdílejte článek

Především Goodyear, Dunlop a Continental patří mezi špičkové výrobce, na čemž se shodly nezávisle na sobě německé magazíny AutoMotorSport a Sportscars. Vyznáváte sportovnější jízdu, nebo máte v garáži luxusní sedan? V tom případě vám musejí nové testy 18palcových zimních pneumatik udělat velkou radost. Ty vám totiž narovinu prozradí, které pneumatiky jsou na zimní období nejlepší.

Continental ContiWinterContact TS 850 P

Tato pneumatika si odnesla celkově první místo v rozměru 235/40 R18 v testu deníku AutoMotorSport a druhé místo v testu pro rozměr 245/40 R18 od Sportscars. Jedná se o pneumatiku, která je výjimečně vyrovnaná a podává ve všech disciplínách skvělé výsledky.

img-responsive

Continental Wintercontact TS 850P | foto: AutoMotorSport

Co je pro české řidiče nejdůležitější – z porovnání obou magazínů vychází jako nejlepší v chování na mokrém povrchu. K tomu přidává spolehlivý záběr na sněhu a na suchém asfaltu. Pokud bychom měli hledat drobné nedostatky, našli bychom je v zanedbatelné míře v odolnosti vůči aquaplaningu nebo v jízdním komfortu. S tím ale musí řidiči na 18palcových pneu počítat. Cena se pohybuje na úrovni 4 470 Kč (rozměr 235/40 R18), případně 4 200 Kč za rozměr 245/40 R18.

Goodyear UltraGrip Performance Gen-1

Druhé místo si odnesla tato pneumatika v rozměru 235/40 R18, naopak vítězství získala v rozměru 245/40 R18. I tento plášť zdobí absolutní vyrovnanost výkonů. Potvrzuje se, že pokud chce pneumatika uspět v testech, není nejdůležitější vyhrát každou disciplínu. Nesmí však v žádné propadnout.

img-responsive

Goodyear Ultragrip Performance Gen 1 | foto: AutoMotorSport

 

UltraGrip v testech ukazoval výborné jízdní vlastnosti na suché vozovce a byl nejlepší také v chování na sněhu a náledí. Některým řidičům může vadit mírně zvýšený hluk v porovnání s jinými prémiovými pneumatikami. Ceny se na internetu pohybují v rozmezí od 4 040 Kč za rozměr  245/40 R18 do 4 440 Kč za rozměr 235/40 R18.

Dunlop Winter Sport 5

Tento dezén obsadil shodně bronzovou příčku v obou zmiňovaných testech. I přes celkové třetí místo se pyšní nejkratší brzdnou dráhou bez ohledu na povrch, stejně jako výbornou ovladatelností. Testovací jezdce potěšilo příjemně sportovní chování na sněhu a čitelné chování při náhlé změně směru.

img-responsive

Dunlop Winter Sport 5 | foto: AutoMotorSport

Co se nedostatků týče, mohli bychom je najít v trakci na sněhu a ve vyšším valivém odporu, který většinou bývá daní za dobrou přilnavost, tedy kratší brzdnou dráhu. Ztráty na vítěze jsou však v obou testech minimální. Pneumatiku Dunlop Winter Sport můžete zakoupit na internetu za částku 4 100 Kč v rozměru 245/40 R18, popřípadě až za 4 420 Kč v rozměru 235/40 R18.

Co nejdál od asijských plášťů a Vredesteinu

Stejně jako oba testy měly shodné vítěze, mají i shodného poraženého. Tím je pneumatika Vredestein Wintrac Xtreme S. Deník Sportscars tento dezén odsoudil na předposlední a AutoMotorSport dokonce na poslední místo.

Pneumatika totiž neobstála v odolnosti vůči aquaplaningu, zároveň se chovala nejistě během zatáčení a v bočním vedení. Nepotěšily ani dlouhé brzdné dráhy.  Předposlední místo v rozměru 235/40 R18 obsadil výrobce asijský GT Radial s dezénem Champiro WinterPro HP a beznadějné dno v testu 245/40 R18 získala indonéská Accelera X-Grip. Všem zmíněným pneumatikám je proto lepší se při nákupu vyhnout.

I tyto dva testy potvrzují, že dlouholetý vývoj zkrátka není možné jen tak nahradit a nejbezpečnější volbou jsou bez výjimky prověřené značky. I český trh je v současnosti doslova zaplavován novými a neznámými značkami, které se díky své ne/kvalitě ani nedostanou do řádných testů. Řidiči by proto měli zvážit nejen nákup špatně hodnocených, ale především netestovaných pneumatik.

Pozn.: Uvedené rozměry najdete například na vozech Audi A5/A6/TT, BMW řady 4 a 5, Mercedes-Benz CLS, Volkswagen Passat CC, Subaru Impreza nebo Škoda Superb II. a III. generace

Vytisknout

Diskuze: Přinášíme další test zimních pneumatik. Kdo se stal vítězem v kategorii osmnáctek?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Peugeot 301 je po faceliftu mnohem elegantnější a také lépe vybavený.

Peugeot chce rozsekat Škodu elegancí. Nová 301 míří svým designem mezi elitu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud