Přinášíme další test zimních pneumatik. Kdo se stal vítězem v kategorii osmnáctek?

Zima je tady a s ní je potřeba přezout svoje auto
Zima je tady a s ní je potřeba přezout svoje auto, foto: ADAC
ar5 24. listopadu 2016 14:25
Sdílej:

Zima je pomalu tady a na mnoha místech ČR je po ránu hlavně ve vyšších polohách kluzká vozovka. Ta je leckdy pokryta sněhovým popraškem, což znamená, že jen blázen by sem vjel na letním obutí. A právě proto přinášíme další test pneumatik, který se bude hodit všem, co obouvají na svém voze pneumatiky s rozměrem 235/40 R18 nebo 245/40 R18.

Především Goodyear, Dunlop a Continental patří mezi špičkové výrobce, na čemž se shodly nezávisle na sobě německé magazíny AutoMotorSport a Sportscars. Vyznáváte sportovnější jízdu, nebo máte v garáži luxusní sedan? V tom případě vám musejí nové testy 18palcových zimních pneumatik udělat velkou radost. Ty vám totiž narovinu prozradí, které pneumatiky jsou na zimní období nejlepší.

Continental ContiWinterContact TS 850 P

Tato pneumatika si odnesla celkově první místo v rozměru 235/40 R18 v testu deníku AutoMotorSport a druhé místo v testu pro rozměr 245/40 R18 od Sportscars. Jedná se o pneumatiku, která je výjimečně vyrovnaná a podává ve všech disciplínách skvělé výsledky.

Co je pro české řidiče nejdůležitější – z porovnání obou magazínů vychází jako nejlepší v chování na mokrém povrchu. K tomu přidává spolehlivý záběr na sněhu a na suchém asfaltu. Pokud bychom měli hledat drobné nedostatky, našli bychom je v zanedbatelné míře v odolnosti vůči aquaplaningu nebo v jízdním komfortu. S tím ale musí řidiči na 18palcových pneu počítat. Cena se pohybuje na úrovni 4 470 Kč (rozměr 235/40 R18), případně 4 200 Kč za rozměr 245/40 R18.

Goodyear UltraGrip Performance Gen-1

Druhé místo si odnesla tato pneumatika v rozměru 235/40 R18, naopak vítězství získala v rozměru 245/40 R18. I tento plášť zdobí absolutní vyrovnanost výkonů. Potvrzuje se, že pokud chce pneumatika uspět v testech, není nejdůležitější vyhrát každou disciplínu. Nesmí však v žádné propadnout.

 

UltraGrip v testech ukazoval výborné jízdní vlastnosti na suché vozovce a byl nejlepší také v chování na sněhu a náledí. Některým řidičům může vadit mírně zvýšený hluk v porovnání s jinými prémiovými pneumatikami. Ceny se na internetu pohybují v rozmezí od 4 040 Kč za rozměr  245/40 R18 do 4 440 Kč za rozměr 235/40 R18.

Dunlop Winter Sport 5

Tento dezén obsadil shodně bronzovou příčku v obou zmiňovaných testech. I přes celkové třetí místo se pyšní nejkratší brzdnou dráhou bez ohledu na povrch, stejně jako výbornou ovladatelností. Testovací jezdce potěšilo příjemně sportovní chování na sněhu a čitelné chování při náhlé změně směru.

Co se nedostatků týče, mohli bychom je najít v trakci na sněhu a ve vyšším valivém odporu, který většinou bývá daní za dobrou přilnavost, tedy kratší brzdnou dráhu. Ztráty na vítěze jsou však v obou testech minimální. Pneumatiku Dunlop Winter Sport můžete zakoupit na internetu za částku 4 100 Kč v rozměru 245/40 R18, popřípadě až za 4 420 Kč v rozměru 235/40 R18.

Co nejdál od asijských plášťů a Vredesteinu

Stejně jako oba testy měly shodné vítěze, mají i shodného poraženého. Tím je pneumatika Vredestein Wintrac Xtreme S. Deník Sportscars tento dezén odsoudil na předposlední a AutoMotorSport dokonce na poslední místo.

Pneumatika totiž neobstála v odolnosti vůči aquaplaningu, zároveň se chovala nejistě během zatáčení a v bočním vedení. Nepotěšily ani dlouhé brzdné dráhy.  Předposlední místo v rozměru 235/40 R18 obsadil výrobce asijský GT Radial s dezénem Champiro WinterPro HP a beznadějné dno v testu 245/40 R18 získala indonéská Accelera X-Grip. Všem zmíněným pneumatikám je proto lepší se při nákupu vyhnout.

I tyto dva testy potvrzují, že dlouholetý vývoj zkrátka není možné jen tak nahradit a nejbezpečnější volbou jsou bez výjimky prověřené značky. I český trh je v současnosti doslova zaplavován novými a neznámými značkami, které se díky své ne/kvalitě ani nedostanou do řádných testů. Řidiči by proto měli zvážit nejen nákup špatně hodnocených, ale především netestovaných pneumatik.

Pozn.: Uvedené rozměry najdete například na vozech Audi A5/A6/TT, BMW řady 4 a 5, Mercedes-Benz CLS, Volkswagen Passat CC, Subaru Impreza nebo Škoda Superb II. a III. generace

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.