Jihokorejský uchazeč o narušení prodejů německé stálice se jménem Volkswagen Golf má přijít v nové generaci již za rok. Co vše nový Ceed nabídne a jak moc společný je s Hyundaiem i30?
Kia se totiž rozhodla, že bude sdílet platformu s novým i30, takže bystrý pozorovatel korejských modelů v maskovací folii rozpozná, že nová Kia Ceed se podělí o své okenní linie právě s tímhle Hyundaiem.
Nejnovější pořízené snímky najdete zde. Na nich je jasně vidět, jak moc velký vztah je mezi modely i30 a Ceed. Oba hatchbacky mají sdílet motory, bezpečnostní systémy, technologie a mnoho dalších komponent. Vlastně až na lehce odlišní interiér a vzhled zde tedy máme skoto totožné dvojče.
Právě design je tím, čím Kia odliší svůj model od veškeré konkurence. Chybět nesmí "tygří nos" a také LED světla pro denní svícení v předních světlometech. Ty možná nabídnou bi-xenonovu techniku, s full ledkami se zatím dle zdrojů nepočítá.
A kde že vlastně byla zamaskovaná Kia přistižena? Stalo se tak v blízkosti jejich evropského technického vývojového centra, které se nachází v Německu. Na rozdíl od jiných prototypů, tento model neobdržel zakrytí log na nábojích kol, což znamená, že auto není zas tak "tajné".
Kia již dříve prohlašovala, že další generaci Ceedu odhalí v roce 2017 naautosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje by měl vstoupit následně začátkem roku 2018, kdy by mělo proběhnout evropské uvedení na trh.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?