Segment terénních sedanů se před časem pokusilo oživit Volvo modelem S60 Cross Country. Neúspěšně, přesto se jím inspirovali další výrobci. Lada chystá na příští rok Vestu Cross nejen s karosérií kombi, nejnovějším přírůstkem do stále poněkud neprobádaného segmentu je čínský Qoros 3 GT.
Čínsko-izraelská automobilka Qoros to svého času zkoušela i v Evropě, dokonce nedaleko od našich hranic na Slovensku. Avšak i přes řadu odborníků, přetažených od významných světových automobilových hráčů, se prodejní úspěch nedostavil a Qoros se tak rozhodl soustředit zatím výhradně na domácí Čínu. Tam již letos spustil prodeje SUV 5, brzy se k němu přidá i terénní sedan 3 GT. Jeho základ, tedy Qoros 3, není Evropě neznámý. Je to totiž právě on, co to zkoušel na slovenském trhu. I našinec tak bude znát relativně elegantní linie s výraznou maskou chladiče a velkými skupinovými světlomety.
Provedení GT přidává po vzoru modelu 3 City SUV plasty ve spodní části karosérie. Ty mají funkci nejen estetickou, ale také ochranou. Především ve městě se obložení nárazníků, podběhů a prahů bude hodit. Robustnost podporují stříbrně lakované segmenty obou nárazníků, vzadu navíc s kruhovými průzory pro koncovky výfuku. Ruku v ruce s plasty jde zvýšená světlá výška na 170 milimetrů. Třešničkou na dortu jsou loga GT v masce chladiče a na předních dveřích.
V útrobách najdeme přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku o výkonu 115 kW (156 k), která spolupracuje se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Pohon všech kol nicméně nečekejte, Qoros 3 GT je pouze předokolkou. Do prodeje se ve své domovině dostane sedan ještě před koncem letošního roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.