Segment terénních sedanů se před časem pokusilo oživit Volvo modelem S60 Cross Country. Neúspěšně, přesto se jím inspirovali další výrobci. Lada chystá na příští rok Vestu Cross nejen s karosérií kombi, nejnovějším přírůstkem do stále poněkud neprobádaného segmentu je čínský Qoros 3 GT.
Čínsko-izraelská automobilka Qoros to svého času zkoušela i v Evropě, dokonce nedaleko od našich hranic na Slovensku. Avšak i přes řadu odborníků, přetažených od významných světových automobilových hráčů, se prodejní úspěch nedostavil a Qoros se tak rozhodl soustředit zatím výhradně na domácí Čínu. Tam již letos spustil prodeje SUV 5, brzy se k němu přidá i terénní sedan 3 GT. Jeho základ, tedy Qoros 3, není Evropě neznámý. Je to totiž právě on, co to zkoušel na slovenském trhu. I našinec tak bude znát relativně elegantní linie s výraznou maskou chladiče a velkými skupinovými světlomety.
Provedení GT přidává po vzoru modelu 3 City SUV plasty ve spodní části karosérie. Ty mají funkci nejen estetickou, ale také ochranou. Především ve městě se obložení nárazníků, podběhů a prahů bude hodit. Robustnost podporují stříbrně lakované segmenty obou nárazníků, vzadu navíc s kruhovými průzory pro koncovky výfuku. Ruku v ruce s plasty jde zvýšená světlá výška na 170 milimetrů. Třešničkou na dortu jsou loga GT v masce chladiče a na předních dveřích.
V útrobách najdeme přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku o výkonu 115 kW (156 k), která spolupracuje se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Pohon všech kol nicméně nečekejte, Qoros 3 GT je pouze předokolkou. Do prodeje se ve své domovině dostane sedan ještě před koncem letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.