V Japonsku mají tamní milionáři velkou radost. BMW tam totiž uvádí speciálí edici své vlajkové lodi s číslem sedm. Nese označení 750Li Rose Quartz a podle všeho se jí vyrobí jen sto kusů.
Jak název auta napovídá, karoserie je nastříkaná lakem v odstínu Rose Quartz, což je specialita z katalogu doplňků BMW Individual. Vše podporují litá kola s jedinečnými paprsky a nechybí velký počet chromovaných prvků všude možně na karoserii.
Jakkoliv vám může tahle limuzína připadat výjimečná, není to nic proti tomu, co je skryto v jejím vnitru. Kabina je totiž doslova vyšperkována kůží Merino s lakem Smoke White. Nechybí ani alcantara, černý kožený volant a v rámci názvu i růžové doplňky. Bystřejší čtenáři postřehli, že se díváme na verzi Li, tudíž prodlouženou sedmičku. To má za následek, že největší komfort nečeká řidiče, ale cestující vzadu.
Právě pro ně jsou připraveny rozměrné vyhřívané a odvětrávané sedačky s elektrickým nastavením. Nechybí jím masážní funkce a pro zlepšení cestování jde zde i výkonná audiosoustava Bowers & Wilkins Diamond se šestnácti reproduktory. To je už solidní výbava, co říkáte?
Označení 750 pak označuje fakt, že pod kapotou je skryt vidlicový benzinový osmiválec s objemem 4,4 litru. Ten nabízí výkon 450 koní a točivý moment 650 Nm. To znamená, že zrychlení z nuly na stovku je dílem 4,7 sekundy, maximálka činí obvyklých 250 km/h.
A cena? Jelikož se jedná o výhradní sto kusovou specialitu pro Japonsko, nemá smysl jí moc rozebírat. I tak se ale sluší uvést, že výrobce si za každý kus žádá dvacet miliónů jenů, což je v přepočtu skoro 4,8 miliónu Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?