V Japonsku mají tamní milionáři velkou radost. BMW tam totiž uvádí speciálí edici své vlajkové lodi s číslem sedm. Nese označení 750Li Rose Quartz a podle všeho se jí vyrobí jen sto kusů.
Jak název auta napovídá, karoserie je nastříkaná lakem v odstínu Rose Quartz, což je specialita z katalogu doplňků BMW Individual. Vše podporují litá kola s jedinečnými paprsky a nechybí velký počet chromovaných prvků všude možně na karoserii.
Jakkoliv vám může tahle limuzína připadat výjimečná, není to nic proti tomu, co je skryto v jejím vnitru. Kabina je totiž doslova vyšperkována kůží Merino s lakem Smoke White. Nechybí ani alcantara, černý kožený volant a v rámci názvu i růžové doplňky. Bystřejší čtenáři postřehli, že se díváme na verzi Li, tudíž prodlouženou sedmičku. To má za následek, že největší komfort nečeká řidiče, ale cestující vzadu.
Právě pro ně jsou připraveny rozměrné vyhřívané a odvětrávané sedačky s elektrickým nastavením. Nechybí jím masážní funkce a pro zlepšení cestování jde zde i výkonná audiosoustava Bowers & Wilkins Diamond se šestnácti reproduktory. To je už solidní výbava, co říkáte?
Označení 750 pak označuje fakt, že pod kapotou je skryt vidlicový benzinový osmiválec s objemem 4,4 litru. Ten nabízí výkon 450 koní a točivý moment 650 Nm. To znamená, že zrychlení z nuly na stovku je dílem 4,7 sekundy, maximálka činí obvyklých 250 km/h.
A cena? Jelikož se jedná o výhradní sto kusovou specialitu pro Japonsko, nemá smysl jí moc rozebírat. I tak se ale sluší uvést, že výrobce si za každý kus žádá dvacet miliónů jenů, což je v přepočtu skoro 4,8 miliónu Kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?