Ačkoliv je nový Chiron od Bugatti podobně rychlý jako jeho předchůdce Veyron, i tak to mnohým majitelům nevadí. Tenhle postarší majitel se pak rozhodl veřejnosti ukázat, jak vlastně jeho nový mazlík jezdí.
V tomto autě je pod kapotou ukryto 1 500 koní a tak asi není divu, že tenhle stroj působí vždy a všude neskutečně zběsile. Tak trošku o tom vypovídá i přiložené video, na němž vidíme majitele Chironu. Ten trošku frajersky drží volant jednou rukou (což se opravdu nedělá) a za necelých sedm sekund má na okresní silnici skoro dvěstě kilometrl za hodinu.
V jeden okamžik pak dokonce pustí volant a šlápne na brzdy. Říkáte si, že je to naprostý blázen? No, podle toho co je na videu chvílemi vidět, není k těmto slovům daleko. Nakonec si sám řidič zatleská, asi z důvodu, že to všichni přežili ve zdravý.
Je jasné, že metu 200 km/h není moc těžké s tímhle autem pokořit, jenže jde o to, že na okresce se to moc nehodí. Na silnici není sám, jsou tam i další účastníci provozu a někdo by se jej mohl leknout, udělat nečekanou korekci volantem a rázem tu máme nehodu, které nezabrání ani obří brzdové kotouče Chironu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.