Pochybná kvalita je zapomenuta. Nový Compass bude rovnocenným soupeřem pro Tiguan a spol.

ar6, 27. září 2016, 10:37 Google+

Jeep má ve své aktuální nabídce malý Renegade, Cherokee a Grand Cherokee. Chybí mu však SUV nižší střední třídy, kdy tuto roli poměrně dlouho zastávala dvojice Compass a Patriot. Ta se v nové generaci sloučila pod jednu modelovou řadu, jejíž premiéra proběhla trochu překvapivě v Brazílii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Jeep Compass může konkurovat těm nejlepším.

Nový Jeep Compass může konkurovat těm nejlepším. | foto: Jeep

Sdílejte článek

Patriot i Compass se ve svém prvním vydání ukázaly společně v roce 2007 na autosalonu v Detroitu. Základem obou modelů se stala platforma společná s Dodgem Caliber nebo Mitsubishi Lancer, navíc to bylo v době, kdy měl zrovna samostatný koncern Chrysler docela velké problémy s kvalitou. To se odrazilo především na interiéru, zákazníci ale zrovna nechválili ani jízdní vlastnosti, tím spíše v terénu. Compass se tak už po třech letech dočkal výrazné omlazovací kúry, Patriot si vystačil s menšími facelifty. Letos výroba obou modelů skončí a nahradí je jediné SUV opět s označením Compass. To se představilo možná trochu netradičně v Brazílii při zahájení produkce nového závodu ve městě Goiânia.

Základem 4,42 metru dlouhého, 1,82 metru širokého a 1,65 metru vysokého SUV s rozvorem o délce 2,65 metru je prodloužená platforma menšího modelu Renegade. Ten novinka připomíná také vizuálně, především při pohledu na vyšší stavbu karosérie, hranaté blatníky nebo řešení nárazníků. Světlomety, vpředu i vzadu s LED diodami, pro změnu odkazují na větší Grand Cherokee. Zajímavým prvkem je vizuální propojení předních světel s maskou chladiče. Charakteristická je zvedající se linie bočních oken, doplněná ve vrchní části o stříbrnou linku, táhnoucí se až pod zadní okno. Jak je vidět ze zveřejněných snímků, v nabídce najdeme několik designů litých kol a také dvoubarevné provedení s černě lakovanou střechou.

Interiér je oproti předchůdci jako vstupem do úplně jiné dimenze. Už z fotografií lze poznat kvalitnější materiály, vzhlede palubní desky je inspirován větším modelem Cherokee. V praxi to u většiny výbav znamená 8,4palcovou obrazovku multimediálního systémů UConnect s navigací a couvací kamerou na vrcholku středové konzole, ohraničenou výdechy ventilace a černým lesklým rámečkem. Níže jsou ovladače ventilace a klimatizace, nechybí ani USB port. Mezi budíky je TFT displej palubního počítače, který může být barevný s úhlopříčkou až sedm palců. Z dalších výbavových prvků jmenujme například elektrické nastavování předních sedadel, polokožené nebo kožené čalounění či až sedm airbagů. Celkem se do vozu poskládá pětice cestujících, kufr pojme 410 litrů zavazadel.

V útrobách brazilské verze najdeme dvoulitrový zážehový čtyřválec Tigershark se spalováním etanolu, výkonem 122 kW (166 k) a točivým momentem 201 Nm nebo dvoulitrový naftový čtyřválec MultiJet o výkonu 125 kW (170 k) s točivým momentem 350 Nm. Benzínový motor má přes šestistupňový automat poháněná přední kola, naftový čtyřválec dostal devítistupňovou automatickou skříň a pohon všech kol Jeep Active Drive Low. Ten se dodává v kombinaci s voličem Selec-Terrain, obsahující režimy Mud, Snow, Sand a Rock. Poslední mód je určen pro provedení Trailhawk, chlubící se dále o 2 centimetry vyšší světlou výškou, celoročními pneumatikami, ochrannými deskami podvozku, tažnými oky v nárazníku nebo matným lakem kapoty, která tak neoslňuje řidiče.

Pro benzínový motor jsou k dispozici výbavové stupně Sport, Longitude a Limited, ceny startují na částce 99 990 realů (cca 740 000 korun). Turbodiesel bude dostupný jako Longitude a Trailhawk za ceny od 132 990 realů (cca 985 000 korun). Do USA přijede nový Compass v listopadu na výstavu do LA, Evropa se dočká pravděpodobně v Ženevě příštího roku. Očekávat se oproti brazilské verzi dají jiné motory i bohatší bezpečnostní výbava. Na tomto poli je nicméně Jeep průkopníkem i v zemi fotbalu a samby, protože jako první tam vyráběné auto dostane Compass adaptivní tempomat, varování při změně jízdního pruhu, přednárazový systém a automatická dálková světla.

Vytisknout

Diskuze: Pochybná kvalita je zapomenuta. Nový Compass bude rovnocenným soupeřem pro Tiguan a spol.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford Fiesta ST přijíždí nově s pětidveřovou karosérií.

Ford Fiesta ST přináší praktičnost i do Evropy, jak se to promítlo do dynamiky?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud