Jen před pár dny představilo Volvo V90 Cross Country, doposud jediného pořádného konkurenta Audi A6 Allroad. Nyní se však do stejného segmentu allroadů vydává také Mercedes-Benz s třídou E All-Terrain. A to bude zatraceně silný hráč.
Že se poprvé dočkáme pseudoterénní třídy E vyplynulo na povrch již při představení praktické varianty kombi. A skutečně, spolu s nadcházejícím autosalonem v Paříži dopřála trojcípá hvězda své stálici terénní kúru. Ta částečně vyplňuje mezeru mezi klasickým modelem a SUV GLE. Hlavní novinkou je vyšší světlá výška, jíž bylo dosaženo použitím vzduchového odpružení a 19- nebo 20palcových kol v kombinaci se specifickými pneumatikami, mající vyšší bočnice. V základu je vůz posazen o 29 milimetrů výše, celkem tedy má 121 milimetrů, než běžná třída E (14 mm pneumatiky a 15 mm odpružení). Přepnutím do režimu All-Terrain dostanete do 35 km/h dalších 20 milimetrů, manuálně jde pak světlou výšku zvednout nejvýše o 35 milimetrů na 156 milimetrů.
Po designové stránce nejvíce vyniknou nejen zmíněná kola, ale především plastové obložení karosérie. Především blatníky jsou díky plastům vytažené, nárazníky pro změnu mají stříbrně lakované středy. Již zmíněný model GLE stál inspirací nové masce chladiče se dvěma lamelami. Na střeše nechybí praktické ližiny. Kabina vychází z linie Avantgarde, speciálně pro tento model pak byly navrženy hliníkové dekorační plochy, pedály z nerezové plochy a koberečky s nápisem All-Terrain. Multimediální systém nyní zobrazuje specifické informace o vozidle, včetně nastavení světlé výšky vzduchového odpružení nebo nájezdových úhlů.
Jedinou motorovou variantou je zatím naftový čtyřválec E 220 d o výkonu 143 kW (193 k) s točivým momentem 400 Nm. Přes devítistupňový automat jsou poháněna všechna kola, 100 km/h zvládne kombi za 8 sekundy a rozjede se na 232 km/h. Průměrná spotřeba je 5,1 l/100 km. Během následujících měsíců dorazí také šestiválcový turbodiesel E 350 d, v úvahách Mercedesu dokonce figuruje provedení AMG. Vedle vzduchového odpružení pak třída E All-Terrain dostala také volič Dynamic Select s pěti různými režimy, včetně specifického nastavení s označením All-Terrain. Do prodeje novinka zamíří příští rok.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?