Jen před pár dny představilo Volvo V90 Cross Country, doposud jediného pořádného konkurenta Audi A6 Allroad. Nyní se však do stejného segmentu allroadů vydává také Mercedes-Benz s třídou E All-Terrain. A to bude zatraceně silný hráč.
Že se poprvé dočkáme pseudoterénní třídy E vyplynulo na povrch již při představení praktické varianty kombi. A skutečně, spolu s nadcházejícím autosalonem v Paříži dopřála trojcípá hvězda své stálici terénní kúru. Ta částečně vyplňuje mezeru mezi klasickým modelem a SUV GLE. Hlavní novinkou je vyšší světlá výška, jíž bylo dosaženo použitím vzduchového odpružení a 19- nebo 20palcových kol v kombinaci se specifickými pneumatikami, mající vyšší bočnice. V základu je vůz posazen o 29 milimetrů výše, celkem tedy má 121 milimetrů, než běžná třída E (14 mm pneumatiky a 15 mm odpružení). Přepnutím do režimu All-Terrain dostanete do 35 km/h dalších 20 milimetrů, manuálně jde pak světlou výšku zvednout nejvýše o 35 milimetrů na 156 milimetrů.
Po designové stránce nejvíce vyniknou nejen zmíněná kola, ale především plastové obložení karosérie. Především blatníky jsou díky plastům vytažené, nárazníky pro změnu mají stříbrně lakované středy. Již zmíněný model GLE stál inspirací nové masce chladiče se dvěma lamelami. Na střeše nechybí praktické ližiny. Kabina vychází z linie Avantgarde, speciálně pro tento model pak byly navrženy hliníkové dekorační plochy, pedály z nerezové plochy a koberečky s nápisem All-Terrain. Multimediální systém nyní zobrazuje specifické informace o vozidle, včetně nastavení světlé výšky vzduchového odpružení nebo nájezdových úhlů.
Jedinou motorovou variantou je zatím naftový čtyřválec E 220 d o výkonu 143 kW (193 k) s točivým momentem 400 Nm. Přes devítistupňový automat jsou poháněna všechna kola, 100 km/h zvládne kombi za 8 sekundy a rozjede se na 232 km/h. Průměrná spotřeba je 5,1 l/100 km. Během následujících měsíců dorazí také šestiválcový turbodiesel E 350 d, v úvahách Mercedesu dokonce figuruje provedení AMG. Vedle vzduchového odpružení pak třída E All-Terrain dostala také volič Dynamic Select s pěti různými režimy, včetně specifického nastavení s označením All-Terrain. Do prodeje novinka zamíří příští rok.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.