Mercedes posílá třídu E All-Terrain do bitvy těžkých vah proti Audi a Volvu

Mercedes-Benz E All-Terrain je vyzyvatelem A6 Allroad nebo V90 Cross Country.
Mercedes-Benz E All-Terrain je vyzyvatelem A6 Allroad nebo V90 Cross Country., foto: Mercedes-Benz
ar6 21. září 2016 01:34
Sdílej:

Jen před pár dny představilo Volvo V90 Cross Country, doposud jediného pořádného konkurenta Audi A6 Allroad. Nyní se však do stejného segmentu allroadů vydává také Mercedes-Benz s třídou E All-Terrain. A to bude zatraceně silný hráč.

Že se poprvé dočkáme pseudoterénní třídy E vyplynulo na povrch již při představení praktické varianty kombi. A skutečně, spolu s nadcházejícím autosalonem v Paříži dopřála trojcípá hvězda své stálici terénní kúru. Ta částečně vyplňuje mezeru mezi klasickým modelem a SUV GLE. Hlavní novinkou je vyšší světlá výška, jíž bylo dosaženo použitím vzduchového odpružení a 19- nebo 20palcových kol v kombinaci se specifickými pneumatikami, mající vyšší bočnice. V základu je vůz posazen o 29 milimetrů výše, celkem tedy má 121 milimetrů, než běžná třída E (14 mm pneumatiky a 15 mm odpružení). Přepnutím do režimu All-Terrain dostanete do 35 km/h dalších 20 milimetrů, manuálně jde pak světlou výšku zvednout nejvýše o 35 milimetrů na 156 milimetrů.

Po designové stránce nejvíce vyniknou nejen zmíněná kola, ale především plastové obložení karosérie. Především blatníky jsou díky plastům vytažené, nárazníky pro změnu mají stříbrně lakované středy. Již zmíněný model GLE stál inspirací nové masce chladiče se dvěma lamelami. Na střeše nechybí praktické ližiny. Kabina vychází z linie Avantgarde, speciálně pro tento model pak byly navrženy hliníkové dekorační plochy, pedály z nerezové plochy a koberečky s nápisem All-Terrain. Multimediální systém nyní zobrazuje specifické informace o vozidle, včetně nastavení světlé výšky vzduchového odpružení nebo nájezdových úhlů.

Jedinou motorovou variantou je zatím naftový čtyřválec E 220 d o výkonu 143 kW (193 k) s točivým momentem 400 Nm. Přes devítistupňový automat jsou poháněna všechna kola, 100 km/h zvládne kombi za 8 sekundy a rozjede se na 232 km/h. Průměrná spotřeba je 5,1 l/100 km. Během následujících měsíců dorazí také šestiválcový turbodiesel E 350 d, v úvahách Mercedesu dokonce figuruje provedení AMG. Vedle vzduchového odpružení pak třída E All-Terrain dostala také volič Dynamic Select s pěti různými režimy, včetně specifického nastavení s označením All-Terrain. Do prodeje novinka zamíří příští rok.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?