Mercedes posílá třídu E All-Terrain do bitvy těžkých vah proti Audi a Volvu

ar6, 21. září 2016, 01:34 Google+ Mondial de l'Automobile 2016 à Paris

Jen před pár dny představilo Volvo V90 Cross Country, doposud jediného pořádného konkurenta Audi A6 Allroad. Nyní se však do stejného segmentu allroadů vydává také Mercedes-Benz s třídou E All-Terrain. A to bude zatraceně silný hráč.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz E All-Terrain je vyzyvatelem A6 Allroad nebo V90 Cross Country.

Mercedes-Benz E All-Terrain je vyzyvatelem A6 Allroad nebo V90 Cross Country. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Že se poprvé dočkáme pseudoterénní třídy E vyplynulo na povrch již při představení praktické varianty kombi. A skutečně, spolu s nadcházejícím autosalonem v Paříži dopřála trojcípá hvězda své stálici terénní kúru. Ta částečně vyplňuje mezeru mezi klasickým modelem a SUV GLE. Hlavní novinkou je vyšší světlá výška, jíž bylo dosaženo použitím vzduchového odpružení a 19- nebo 20palcových kol v kombinaci se specifickými pneumatikami, mající vyšší bočnice. V základu je vůz posazen o 29 milimetrů výše, celkem tedy má 121 milimetrů, než běžná třída E (14 mm pneumatiky a 15 mm odpružení). Přepnutím do režimu All-Terrain dostanete do 35 km/h dalších 20 milimetrů, manuálně jde pak světlou výšku zvednout nejvýše o 35 milimetrů na 156 milimetrů.

Po designové stránce nejvíce vyniknou nejen zmíněná kola, ale především plastové obložení karosérie. Především blatníky jsou díky plastům vytažené, nárazníky pro změnu mají stříbrně lakované středy. Již zmíněný model GLE stál inspirací nové masce chladiče se dvěma lamelami. Na střeše nechybí praktické ližiny. Kabina vychází z linie Avantgarde, speciálně pro tento model pak byly navrženy hliníkové dekorační plochy, pedály z nerezové plochy a koberečky s nápisem All-Terrain. Multimediální systém nyní zobrazuje specifické informace o vozidle, včetně nastavení světlé výšky vzduchového odpružení nebo nájezdových úhlů.

Jedinou motorovou variantou je zatím naftový čtyřválec E 220 d o výkonu 143 kW (193 k) s točivým momentem 400 Nm. Přes devítistupňový automat jsou poháněna všechna kola, 100 km/h zvládne kombi za 8 sekundy a rozjede se na 232 km/h. Průměrná spotřeba je 5,1 l/100 km. Během následujících měsíců dorazí také šestiválcový turbodiesel E 350 d, v úvahách Mercedesu dokonce figuruje provedení AMG. Vedle vzduchového odpružení pak třída E All-Terrain dostala také volič Dynamic Select s pěti různými režimy, včetně specifického nastavení s označením All-Terrain. Do prodeje novinka zamíří příští rok.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes posílá třídu E All-Terrain do bitvy těžkých vah proti Audi a Volvu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mapa tuzemských dálnic se zpoplatněnými a nezpoplatněnými úseky.

Řidiči se dočkají dalších dálnic zadarmo. Předvolební kampaň nebo opravdová…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud