Nový Passat osmé generace zná snad úplně každý. Jeho chystaný sportovnější derivát s označením CC je již delší dobu ve vývoji a tohle je ukázka, jak by mohl ve finále vypadat.
Čtyřdveřové kupé s označením CC je však ve vývoji delší dobu a veřejnost stále víc spekuluje o tom, co vlastně vůz nabídne za inovace a vzhled. Otázkou je také premiéra, která u verze CC proběhne do následujícího půl roku.
Více informací však nevíme, a to i přes fakt, že automobilka Volkswagen už na silnicích v Německu prohání jeho první maskované prototypy. Právě na základě špionážních fotek byl stvořen nový počítačový návrh, jenž má na starosti návrhář říkající si RM Design. Lehkou inspirací pro tvorbu nového CC pak byly nové modely od Audi, především pak A5ka.
Dravě vypadající vůz se siluteou kupé však nabídne koncepci karoserie liftback. To znamená, že jeho páté dveře se budou otevírat naprosto celé i se zadním sklem, což je velká změna oproti současnému CC. Na rozdíl od Passatu B8 pak přijde verze CC se sportovnějším podvozkem, lepší výbavou a v nabídce by se měli objevit výhradně silnější motory.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?