Chcete-li v Evropě uspět mezi vozy nižší střední třídy, musíte nabídnout hatchback a kombi. První jmenovaný zatím v nabídce Lady nefiguruje, praktické provedení modelu Vesta ale již brzy spatří světlo světa. Vypadat přitom bude velice podobně aktuálním renderům. A co když dojde i na verzi Sport?
Lada Vesta zatím existuje jen jako sedan, vedle benzínových motorů však umí jezdit i na CNG nebo elektřinu. Budoucnost celé řady se pak točí kolem kombíku a sportovní varianty. Oba vozy jsme už mohli vidět, bylo to ale pouze v stádiu konceptu. A zatímco Vesta SW se ukázala v pseudoterénní variaci Cross, Vesta Sport dostala karosérií sedan. Sériovou podobu obou nových verzí uvidíme již v příštím roce, není tedy na škodu zaspekulovat si, jak by kombi mohlo a vlastně i mělo vypadat. A co teprve, když jej oblékneme do sportovního kabátku?
Přesně takovou představu nám nabízí automobilový manipulátor Theo Chin skrze své rendery. Ten vzal koncepční sportovní sedan a narouboval na něj prodlouženou zadní část. Výsledkem je docela pohledné auto, a když si odmyslíte sportovní bodykit a velká kola, pak také pravděpodobně i sériové kombi. Diskutabilní je snad jen použití světel z modelu XRAY, ale kdoví, co Lada nakonec vymyslí. S variantou Sport to ale u kombíku bude trochu těžší, pravděpodobnost jejího příchodu totiž není příliš vysoká. Jistotu naopak má již zmíněný Cross, obdobnému provedení u menší Kaliny se totiž v Rusku nebývale daří.
Kdyby však náhodou Vesta SW Sport přišla (a vlastně pokud přijde, tak i sedan Vesta Sport), měla by pod kapotou poladěnou osmnáctistovku o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se sníženým a sportovněji naladěným podvozkem a silnějšími kotouči na všech kolech. Bodykit karosérie je viditelný na obrázcích, doplňují ho pak ještě zajímavá 18palcová litá kola a grafické zpracování ve stylu speciálů WTCC.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?