Chcete-li v Evropě uspět mezi vozy nižší střední třídy, musíte nabídnout hatchback a kombi. První jmenovaný zatím v nabídce Lady nefiguruje, praktické provedení modelu Vesta ale již brzy spatří světlo světa. Vypadat přitom bude velice podobně aktuálním renderům. A co když dojde i na verzi Sport?
Lada Vesta zatím existuje jen jako sedan, vedle benzínových motorů však umí jezdit i na CNG nebo elektřinu. Budoucnost celé řady se pak točí kolem kombíku a sportovní varianty. Oba vozy jsme už mohli vidět, bylo to ale pouze v stádiu konceptu. A zatímco Vesta SW se ukázala v pseudoterénní variaci Cross, Vesta Sport dostala karosérií sedan. Sériovou podobu obou nových verzí uvidíme již v příštím roce, není tedy na škodu zaspekulovat si, jak by kombi mohlo a vlastně i mělo vypadat. A co teprve, když jej oblékneme do sportovního kabátku?
Přesně takovou představu nám nabízí automobilový manipulátor Theo Chin skrze své rendery. Ten vzal koncepční sportovní sedan a narouboval na něj prodlouženou zadní část. Výsledkem je docela pohledné auto, a když si odmyslíte sportovní bodykit a velká kola, pak také pravděpodobně i sériové kombi. Diskutabilní je snad jen použití světel z modelu XRAY, ale kdoví, co Lada nakonec vymyslí. S variantou Sport to ale u kombíku bude trochu těžší, pravděpodobnost jejího příchodu totiž není příliš vysoká. Jistotu naopak má již zmíněný Cross, obdobnému provedení u menší Kaliny se totiž v Rusku nebývale daří.
Kdyby však náhodou Vesta SW Sport přišla (a vlastně pokud přijde, tak i sedan Vesta Sport), měla by pod kapotou poladěnou osmnáctistovku o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se sníženým a sportovněji naladěným podvozkem a silnějšími kotouči na všech kolech. Bodykit karosérie je viditelný na obrázcích, doplňují ho pak ještě zajímavá 18palcová litá kola a grafické zpracování ve stylu speciálů WTCC.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?