Chcete-li v Evropě uspět mezi vozy nižší střední třídy, musíte nabídnout hatchback a kombi. První jmenovaný zatím v nabídce Lady nefiguruje, praktické provedení modelu Vesta ale již brzy spatří světlo světa. Vypadat přitom bude velice podobně aktuálním renderům. A co když dojde i na verzi Sport?
Lada Vesta zatím existuje jen jako sedan, vedle benzínových motorů však umí jezdit i na CNG nebo elektřinu. Budoucnost celé řady se pak točí kolem kombíku a sportovní varianty. Oba vozy jsme už mohli vidět, bylo to ale pouze v stádiu konceptu. A zatímco Vesta SW se ukázala v pseudoterénní variaci Cross, Vesta Sport dostala karosérií sedan. Sériovou podobu obou nových verzí uvidíme již v příštím roce, není tedy na škodu zaspekulovat si, jak by kombi mohlo a vlastně i mělo vypadat. A co teprve, když jej oblékneme do sportovního kabátku?
Přesně takovou představu nám nabízí automobilový manipulátor Theo Chin skrze své rendery. Ten vzal koncepční sportovní sedan a narouboval na něj prodlouženou zadní část. Výsledkem je docela pohledné auto, a když si odmyslíte sportovní bodykit a velká kola, pak také pravděpodobně i sériové kombi. Diskutabilní je snad jen použití světel z modelu XRAY, ale kdoví, co Lada nakonec vymyslí. S variantou Sport to ale u kombíku bude trochu těžší, pravděpodobnost jejího příchodu totiž není příliš vysoká. Jistotu naopak má již zmíněný Cross, obdobnému provedení u menší Kaliny se totiž v Rusku nebývale daří.
Kdyby však náhodou Vesta SW Sport přišla (a vlastně pokud přijde, tak i sedan Vesta Sport), měla by pod kapotou poladěnou osmnáctistovku o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se sníženým a sportovněji naladěným podvozkem a silnějšími kotouči na všech kolech. Bodykit karosérie je viditelný na obrázcích, doplňují ho pak ještě zajímavá 18palcová litá kola a grafické zpracování ve stylu speciálů WTCC.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?